Het is duidelijk dat je al doende kan leren uit je fouten.
Alleen heb ik enkele problemen met je citaat: De wet heeft hier niets mee te zien als de gemeente oordeelt dat je daar niet door mag , dan mag je niet. In de Belgische democratie geldt scheiding der machten
De burgemeester behoort tot de uitvoerende macht en ziet toe op het naleven van de wetten maw ook plaatsen waar niet mag gefietst worden ed. dat is juist.
Maar er is ook een wetgevende macht, die de wetten uitvaardigt. Dus eigenlijk kan men iemand niet verbieden van de wet na te leven. Op voorwaarde dat de openbare orde, veiligheid en-of gezondheid in het gedrang komt. Dit behoort dan natuurlijk tot het bestuurlijk recht en op en gemeente heeft een burgemeester bestuurlijke bevoegdheid.
Maar enfin, we kunnen de discussie beter sluiten.
Sowieso komt er nog een vergadering met de verschillende organisaties die geplaagd zijn met dit administratief geschil.
16/03/08 HEESTERT
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Voor diegenen die inde laatste kilometers van onze tocht een tuimelperte (of bijna) maakten op dat houten brugje langs de spoorwegberm, kan ik meedelen dat de Chef technische dienst van de gemeente Avelgem eerstdaags zal proberen een oplossing te vinden hiervoor.
Hij had mijn mail van vorige week pas laattijdig onder ogen gekregen wegens verlof.
Dit ter info
Hij had mijn mail van vorige week pas laattijdig onder ogen gekregen wegens verlof.
Dit ter info