16/03/08 HEESTERT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Mooi toerke , goede organisatie, parcours kon iets beter. Heb mij gejeund. Het verwondert mij wel dat bij de heuveltjestocht van Heestert de enigste heuvel van Heestert zelf niet in het parcours zit nl. de Keiberg waar toch heel wat kan gemaakt worden. Herriner mij een tocht die zelfs die boskes daarrond meegenomen heeft (Vichte ?). Zou geen problemen mogen zijn voor tocht van gemeente zelf (eigenlijk een must) en mijn inziens beter dan den elvendertigste keer de Patersberg of Kwaremont op te rijden.
Misschien voor volgend jaar ?
Ik zal waarschijnlijk de enigste zijn die blij was dat die vuile stroken boven in het bos er niet in zaten door de actie van de burgemeester , heb er in december mijne derailleur kapot gereden. Was eerder een kalvarietocht dan voor mij.
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

Enigszins heb je gelijk dat het mooie stukje Keiberg er niet inzat.

Maar de andere tocht van de waterhoek(oktober) passeert ook in deze streek.

Een aangezien dit een bevriende organisatie is en de Heesterse ruimte al niet te groot is, hebben we beslist om de andere kant uit te gaan.

Mss naar volgend jaar toe, zullen we tocht er een vleugje van insteken.

Wie weet.

In ieder geval, bedankt voor je deelname en hopelijk tot volgend jaar?
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

herder pollie wrote:hartelijk dank voor de goede kommentaren
door het slechte weer hadden we er ongeveer 100 minder deelnemers dan vorig jaar maar toch zijn we tevreden
ondertussen zijn alle pijltjes weg op grondgebied kluisbergen en deze morgen nog een dikke pluim gehad van de schepen van openbare werken omdat onze pijltjes heel vlug verdwenen waren zonder sporen of vuiligheid na te laten
het parkoer werd ook perfect nageleefd zoals aangevraagd
door de weersomstandigheden hebben we 3 off-road stroken geschrapt en ongeveer 7 stroken op waals grondgebied door omstandigheden
ook een leuke babbel gehad met de parkoerbouwer van avelgem(kadeetje zijn broer)en weet ondertussen dat die problemen op waals grondgebied niet!!! (NIET)!!! zijn begonnen met avelgem
maar met eerdere tochten

bedank ook aan gella vandecavije die de 60km voor haar rekening nam
en speciaal van gent afgezakt kwam samen met een vriendin
(blijkbaar zitten die 2 met een superconditie)
ze vond het ook een superparkoer

Tav Jodalitie....

Duidelijk dat we wel degelijk de nodige aanvragen hebben gedaan.

Remember, als je het kiezlwegje vanaf de richting Balmoral inrijd staat er GEEN bord C3 (wat alle verkeer belet).

Blijkbaar loopt de administratie in Mont de l'Enclus toch niet volledig los.

Heb gisteren ook nog gebabbeld met Ben Defresne organisator van de TT in Avelgem en wat bleek: men wou een ongeval wegens bevuilde rjijbaan in de schoenen steken van zijn organisatie, hoewel de Avelgemse tocht hier niet passeerde...
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

MUNARON wrote:
herder pollie wrote:hartelijk dank voor de goede kommentaren
door het slechte weer hadden we er ongeveer 100 minder deelnemers dan vorig jaar maar toch zijn we tevreden
ondertussen zijn alle pijltjes weg op grondgebied kluisbergen en deze morgen nog een dikke pluim gehad van de schepen van openbare werken omdat onze pijltjes heel vlug verdwenen waren zonder sporen of vuiligheid na te laten
het parkoer werd ook perfect nageleefd zoals aangevraagd
door de weersomstandigheden hebben we 3 off-road stroken geschrapt en ongeveer 7 stroken op waals grondgebied door omstandigheden
ook een leuke babbel gehad met de parkoerbouwer van avelgem(kadeetje zijn broer)en weet ondertussen dat die problemen op waals grondgebied niet!!! (NIET)!!! zijn begonnen met avelgem
maar met eerdere tochten

bedank ook aan gella vandecavije die de 60km voor haar rekening nam
en speciaal van gent afgezakt kwam samen met een vriendin
(blijkbaar zitten die 2 met een superconditie)
ze vond het ook een superparkoer

Tav Jodalitie....

Duidelijk dat we wel degelijk de nodige aanvragen hebben gedaan.

Remember, als je het kiezelwegje vanaf de richting Balmoral inrijdt staat er GEEN bord C3 (wat alle verkeer belet).

Blijkbaar loopt de administratie in Mont de l'Enclus toch niet volledig los.

Heb gisteren ook nog gebabbeld met Ben Defresne organisator van de TT in Avelgem en wat bleek: men wou een ongeval wegens bevuilde rjijbaan in de schoenen steken van zijn organisatie, hoewel de Avelgemse tocht hier niet passeerde...

Al je het wegje langs de andere kant betreedt, ben je op dat moment juridisch gezien voetganger, want doordat die "treinbilden" erg dichtstaan ben je genoodzaakt af te stappen, maw heeft dat verkeersbord C3 op dat moment geen inportentie voor een voetganger. Op het moment dat je terug op je fiets kunt stappen, ben je het bewuste bord allang gepasseerd, dus kan je het niet meer zien.... Dus kan je je niet meer herinneren dat er een verkeersbord stond dat invloed had op eventuele fietsers.
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

@ Munaron : Ge moet het mij niet uitleggen. Voor mij is dit zelfs een padje waar je mag met je fiets passeren (mits kort stuur :-D ) . En niemand zal dan ook een opmerking maken als je daar passeert met je mtb .
Mr. Le Bourgemestre maakt nu eenmaal een verschil tussen een individuele rijder en een bende van 1000 man, en ik kan u maar zijn versie geven.
Voor de rest heb ik alles hierboven al gepost in het belang van alle organisaties. Stuur 4 maanden voordat je tocht doorgaat een volledig plan van je tocht naar de gemeente met alle detail en je zal geen probleem hebben de dag voor de tocht. Naar Mont-de-l'enclus niet gewoon de vraag om gebruik te maken van de reguliere paden (gegarandeerd problemen).
Als dit baantje op je plan staat wordt het gewijgerd (enkele maanden voor je tocht). De wet heeft hier niets mee te zien als de gemeente oordeelt dat je daar niet door mag , dan mag je niet. Als je een vage aanvraag doet bij Mont-de-l'enclus krijgt je terug dat je alle "openbare geasfalteerde wegen" mag gebruiken ...
Ge moogt altijd de test doen volgend jaar en het nog eens bepijlen.
Deze is mijn laatste post hierover en misschien las ik ook een forumstop in, nee niet om in de mode te zijn , maar blijkbaar kan alleen het goede nieuws gepost worden (verschillende anonieme émails ontvangen, omtrent verschillende topics).
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Leuke discussies hier :-D :-D :-D
=> jodelaitie : aan uw betoog hebben we hier als forumlezers niet zoveel , misschien best eens afspreken met de verschillende inrichtingen met het waalse opperhoofd dat we nog wat ofroad kunnen krossen in het bos.

==> Heestert : in Tiegem hangde deze morgen(24/03) het volledige parcours nog vol met pijlen. Het zou niet slecht zijn die ook te verwijderen binnen afzienbare tijd.
(zeker als je hier op het forum er prat op gaat hoe vlug je die wel weg doet [-X )
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

jodelaietie wrote: misschien las ik ook een forumstop in, nee niet om in de mode te zijn , maar blijkbaar kan alleen het

goede nieuws gepost

Wel om eerlijk te zijn,ik heb ook die indruk.

worden.

(verschillende anonieme émails ontvangen, omtrent verschillende topics).

Bij mij juist hetzelfde.En je zou dan nog eens moeten lezen wat die gasten schrijven of "denken" te weten
Vandaar dat ik liever zwijg en er niet meer op reageer,dan hier heel den boel op stelten te zetten.

Mijn "posten" hier op het forum zal heeeeeeeeeeel wat ingekort worden. :evil:
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

vermeulen wrote:Leuke discussies hier :-D :-D :-D
=> jodelaitie : aan uw betoog hebben we hier als forumlezers niet zoveel , misschien best eens afspreken met de verschillende inrichtingen met het waalse opperhoofd dat we nog wat ofroad kunnen krossen in het bos.

==> Heestert : in Tiegem hangde deze morgen(24/03) het volledige parcours nog vol met pijlen. Het zou niet slecht zijn die ook te verwijderen binnen afzienbare tijd.
(zeker als je hier op het forum er prat op gaat hoe vlug je die wel weg doet [-X )

Da klopt...

Maar de padre heeft een dringende kijkoperatie moeten ondergaan aan zijn meniscus.

Normaal morgenavond gaan we het nodige doen (we zullen wel moeten)
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

Da klopt...

Maar de padre heeft een dringende kijkoperatie moeten ondergaan aan zijn meniscus.

MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

Da klopt...

Een ongeluksorganisatie komt nooit alleen.

Post Reply