Hoeselt-Bilzen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
dynamic
Mountainbiker

Post by dynamic »

po wrote:we zijn nu maart 2008 is de route al in orde of zijn ze nog bezig
Zijn ze er al aan begonnen, ik weet het niet.
Zal morgen eens naar de Kimpel rijden waar een vertrekpunt is van de route.
Eens kijken als daar al iets veranderd is.
dynamic
Mountainbiker

Post by dynamic »

Ben niet tot bij de Kimpel geraakt, maar heb via een pb van Po (waarvoor nog bedankt) vernomen, dat de opening van de blosoroute nu is gepland voor eind april.
Hij was ondertussen eens gaan polsen op de sportdienst van Bilzen.
Dan zullen we in april eens gaan kijken hé :wink:
po
Mountainbiker

Post by po »

Ik sta ook al klaar om er eens gaan te touren in HOESELT-BILZEN :wink:
Nog even geduld :bounce:

Het bericht wat ik heb ontvangen van de sportdienst bilzen staat ook op dit forumkijk bij Hoeselt-Bilzen - Bloso (opening)
Sniper_78
Mountainbiker

Post by Sniper_78 »

iets nieuws over de heropening?
nightraver
Mountainbiker

Post by nightraver »

De laatste weken zag ik her en der nieuwe houten paaltjes opduiken langs de wegen in Bilzen. Ben dan ook enkele weken terug de fiets opgesprongen om de route te rijden, maar toen bleek dat nog niet alle paaltjes geplaatst waren.

Vandaag dan nogmaals op de fiets gesprongen en vertrokken aan "De Kimpel". Daar staat trouwens een nieuw bord met een kaart van de nieuwe routes. Hier bleek al dat de routes grotendeels ongewijzigd bleven tov de bekende route "De Steegskes". Deze heb ik echter nooit volledig kunnen uitrijden gezien de bewegwijzering vorig jaar in zeer slechte staat was.

Wat mij opvalt aan het "nieuwe" netwerk zijn de verbindingen met Zutendaal over Munsterbilzen en zo aansluiting met het MTB-netwerk "Midden-Limburg"), met Nederlands Limburg over Riemst, met Tongeren, Kortessem en Borgloon. Volgens mij is het parcours van Kortessem volledig nieuw, ik dacht dat er voorheen geen parcours was?

Over de Bilzerse routes dan: Ben zoals vermeld aan "De Kimpel" vertrokken met de blauwe route. Het plan was om de volledige toer te doen, dus blauw + groen + rood.
Ik kan al zeggen dat de bewegwijzering in Bilzen perfect is, de nieuwe houten paaltjes zijn duidelijk zichtbaar. Toen ik echter de E313 overstak en dus op Hoeselts grondgebied reed, merkte ik dat er geen nieuwe groene pijltjes te bespeuren waren. Er bevonden zich wel nog hier en daar de blauwe pijltjes van de oude route, deze zijn blijkbaar door de Hoeseltse sportdienst nog niet vervangen door de nieuwe groene. Vervolgens kwam ik op het gedeelte van het parcours dat samenvalt met de Tongerse routes. Hier was de bewegwijzering weer in orde met de nieuwe houten paaltjes, echter zodra het Tongers parcours scheidde van het Hoeselts parcours, was het weer gedaan met de bewegwijzering. #-o Ter hoogte van Werm vond ik geen pijltjes meer en ben dan teleurgesteld teruggekeerd via de steenweg. Heb dan in Rijkhoven (terug op Bilzers grondgebied) nog het laatste stukje van het nieuwe blauwe parcours gereden tot aan "De Kimpel".

Samengevat: Het blauwe parcours op grondgebied Bilzen is perfect bewegwijzerd. Het groene parcours ook tot op de grens met Hoeselt. Het rode parcours ben ik niet tegengekomen...

Ik zal morgen eens een mailtje sturen naar de sportdienst van Hoeselt wanneer zij de nieuwe paaltjes gaan plaatsen.
nightraver
Mountainbiker

Post by nightraver »

Ah ja, ben vanmiddag even bij de sportdienst gepasseerd. Daar konden ze mij de kaarten van het nieuwe mountainbikenetwerk "Euregio" tonen. Deze zijn over twee weken te koop op de sportdienst van Bilzen, maar zouden al beschikbaar zijn op de provinciale sportdienst in Hasselt.
Het betreft hier 3 geplastificeerde kaarten, met een topografische kaart als basis met daarover de mountainbikeroutes getekend, net zoals de kaart van het mountainbikenetwerk "Midden-Limburg". Deze 3 kaarten bevatten de routes van Riemst, Bilzen, Hoeselt, Tongeren, Borgloon, Kortessem, Heers en Wellen.
GuntherW
Mountainbiker

Post by GuntherW »

destruise
Mountainbiker

Post by destruise »

Ik kom morgen nog eens in Limburg, denk dat ik deze eens ga rijden.
Vertrekken aan de Kimpel en dan zien hoe het verder gaat!
Post Reply