Inspanningstest
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Opgepast, een lactaattest heeft niets te maken met een gezondheidstest. Hart- of andere problemen worden niet ontdekt, of het ware dat je doodvalt tijdens de test.
Als je de vooruitgang die je met een trainingsschema wenst te bereiken wilt controleren, dan moet je idd. zeer vaak testen. In ieder geval voor de start van een zware trainingsperiode, om de zones te bepalen. In de afbouw naar de topwedstrijd eveneens om de resultaten van de training te verifiëren en de wedstrijdzone te bepalen.
Zeer nuttig dus voor je resultaten voor het wk tijdrijden of de triatlon van Hawai in te schatten, iets overkill voor Jan Mondaal op zijne bike.
Als je de vooruitgang die je met een trainingsschema wenst te bereiken wilt controleren, dan moet je idd. zeer vaak testen. In ieder geval voor de start van een zware trainingsperiode, om de zones te bepalen. In de afbouw naar de topwedstrijd eveneens om de resultaten van de training te verifiëren en de wedstrijdzone te bepalen.
Zeer nuttig dus voor je resultaten voor het wk tijdrijden of de triatlon van Hawai in te schatten, iets overkill voor Jan Mondaal op zijne bike.
- Pascal Geerts
- Mountainbiker
Post by Pascal Geerts »
viper wrote:... iets overkill voor Jan Mondaal op zijne bike.
That's my point!
Voor 99% van de mensen hier op dit forum is dit er over! (naar mijn mening)
- Nico Wils
- Mountainbiker
Even ter verduidelijking : ik betaal voor een lactaattest met ECG de juiste som van 55, euro en dan ga ik naar de ziekenkas en krijg nog tussen de 40 en 50 euro terug.Pascal Geerts wrote:Om de 3 maand is wel een dure grap vind ik Nico.
Heb er niet elke keer ongeveer 100 euro voor over.
Het is zo al duur genoeg, mischien als je een verleden hebt met hartproblemen dat dit zeker aan te raden is, maar als je nog nooit enige aanleiding gevoeld hebt, vind ik dit overdreven.
Dan is het toch niet duur ,ofwel ???
Zo doe ik dat dus................
- Pascal Geerts
- Mountainbiker
Post by Pascal Geerts »
Nee, inderdaad, da's niet duur.
En waar gaat dat zo goedkoop? Notebohm zeker?
- Nico Wils
- Mountainbiker
Nee, niet bij Nothebom, ben daar trouwens nooit geweest maar ik hou dit liever voor mezelf waar ik op consultatie ga.Pascal Geerts wrote:Nee, inderdaad, da's niet duur.
Maar in principe is dat de gemiddelde prijs voor een onderzoek bij een erkende keuringsarts van de wielerbond.
Ik heb ook nog een vraagje:
In de komende weken wil ik mij eens laten testen, maar ik weet niet goed of ik dat bij Nottebohm of bij mijn huisarts zou laten doen.
Mijn huisarts is een erkende keuringsarts die op de lijst van de WBV staat, maar zijn instrumenten lijken me toch wat minder professioneel. Bij Nottebohm heeft men heel modern materiaal, en waarschijnlijk ook meer ervaring?
Mijn huisarts is wel dichter bij, maar daar maak ik geen punt van.
Is er een verschil in prijs? Trek je bij beide een deel terug van het ziekenfonds, of betaal je de volle pot?
Wat zou ik doen?
In de komende weken wil ik mij eens laten testen, maar ik weet niet goed of ik dat bij Nottebohm of bij mijn huisarts zou laten doen.
Mijn huisarts is een erkende keuringsarts die op de lijst van de WBV staat, maar zijn instrumenten lijken me toch wat minder professioneel. Bij Nottebohm heeft men heel modern materiaal, en waarschijnlijk ook meer ervaring?
Mijn huisarts is wel dichter bij, maar daar maak ik geen punt van.
Is er een verschil in prijs? Trek je bij beide een deel terug van het ziekenfonds, of betaal je de volle pot?
Wat zou ik doen?
-
guntherds
- Mountainbiker
- Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
of Mensana in Sijsele
www.mensana.be
'k ken gasten die daar geweest zijn en heel tevreden zijn, ze leveren ook trainingsschema's
www.mensana.be
'k ken gasten die daar geweest zijn en heel tevreden zijn, ze leveren ook trainingsschema's