Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Ja kan ook een singlespeed met EBB of schuifpatten kopen en deze (laten) ombouwen tot Rolf-bike.
Een paar weken geleden verkocht iemand op de Nederlandse site zijn achterwiel met Rohloff en alle toebehoren.
Op die manier ben je wat goedkoper gesteld.
Dat naafje had nog geen 1000km op de teller maar wel al drie eigenaars gehad (oorspronkelijk van Crosserke afkomstig geloof ik).
De '3de man' heeft zijn net opgebouwde Rohloffbike slechts een 14 dagen gebruikt en hem dan al weer in onderdelen verkocht #-o [-(
Blijkbaar zijn er ook bikers die niet overtuigd raken...
Of is het inrijden van een Rohloff zo'n 'pain in the ass'.
Dat duurt ongeveer 1000km en sommigen hebben dat geduld niet zeker?
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Old Skool wrote:Dwaas vraagske mss,

maar bij welke merken kan jeen Rohloff fiets kopen?
Deze heb ik tot nu toe al gevonden (ben beginnen zoeken toen ik dit topic las)

idworx
KTM
Endorfin
Santos
Van Nocholas
Hilset
http://www.generator-radsport.de/cms/front_content.php
Enkele jaren geleden kon je bij die Oostduitse firma een alu hardtail met Rohloff en HS33 remmen voor 1800€ op de kop tikken.
Topmodel is de Propaganda rond de 10.7kg. 3250€.
Ondertussen hebben die 'Ossies' al 'Wessies'-prijzen leren hanteren.
Op de site van Rohloff vind je trouwens een lijst met alle fabrikanten die hun naven inbouwen.
TooT
Mountainbiker

Post by TooT »

http://www.poisonbikes.de

Ik heb daar +-15/12/07 een rohloff-frame besteld...
Eerste automatische respons was er snel ;-)
Nadien de boodschap dat het frame pas leverbaar was begin februari...
In februari het verhaal dat het frame pas rond 15/03 geleverd zou worden .
Na enkele telefoontjes (in het engels) heb ik (in een vlotte communicatie met poison) de bestelling 'gecanceled'.
(Je ziet maar wat jemet deze info doet)

Ik rij nu met een radon-frame en kettingspanner en nieuwe Rohloff...
Al twee tochtjes ondernomen... tot op heden geen extreme +- ervaringen.

Schakelt vlot en snel.
Is wel even wennen aan andere geluid: aangenaam/fijn/traag getik in bepaalde versnellingen (12,13,14) en vrij veel lawaai rond 6/7de versnelling (is nog niet ingereden)...

Na de zomer heb ik waarschijnlijk al meer praktijkervaring met jullie te delen ;-)
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Wanneer komt eindelijk de lichtere versie uit?
swink
Mountainbiker

Post by swink »

Wat denken julie van deze fiets?

RED BULL WERKS Major-400 2008

http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=14144
phille
Mountainbiker

Post by phille »

ik vermoed dat die een EX versie is ?

prijs is alleszins de moeite, gewicht is navenant
en voor een winkel als roseversand is dit inderdaad niet veel geld, dus je gaat hem elders vast en zeker nog goedkoper vinden

Persoonlijk zou ikzelf voor de idWorx gaan, het nadeel van een customrohloffsetup is de cableguiding, das meestal gedaan met straps en dergelijke. Een idWorx heeft deze geintegreerd op(in) zijn frame. Andere merken zullen ook dergelijke dingen hebben
Waarom zeg ik dat, wel de mijne, een 1FG van Cdale, heeft veel straps en ook veel bescherm tape op zijn frame hangen om het inslijten ervan te minimaliseren ...
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

zo'n rotor lijkt me wel chic (zoveel kleurtjes), en relatief betaalbaar

Just spijtig dat al die dingen in den duits gemaakt worden en daar ook verdeeld worden. Tot nu toe heb ik enkel een idwox zien hangen bij Jowan, maar die lag toen ik mijn eerste fiets kocht toch een factor 3 tot 3.5 boven mijn budget.

zucht, Als ik een nieuwe bike zou willen/moeten kopen zocht ik toch wel eens naar eentje met een rohloff.

mss dat er op het moment dar de light versie uitkomt een paar mooie "original" tweedhandjes op de makrt komen.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

woon je rond het leuvense ? Spring dan eens binnen bij fietsen koen (fietsenkoen.be) Mss kan je je huidige bike upgraden met een dolfke, en dan later een "echte" rohloff-bike kopen en de rohloff overzetten in je nieuwe bike ,,, (deze laatste gedacht ben ik momenteel aant beschouwen maar eerst andere zaken kopen)

Als de light versie uitkomt zal de huidige niet verlagen in prijs, neen als je goed nagaat gaat de prijs alleen maar stijgen. Is nu eenmaal normaal met handgemaakte producten, machinale productie gaat nu eenmaal niet, heb je al een shimano nexus tijdens een mtb-tocht zien opduiken ?
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

ik zit in het leuvense op kot

En ik ben indertijd bij fietsen Koen binnen geweest om eens prijs te vragen. (Daar trouwens ook die idworx zien hangen) Die had toen een testfiets staan met een Rohloff die hij verkocht. En eig heb ik der serieus aan zitten denken om die te kopen. De enige reden dat ik het niet gedaan had was 1) die testfiets was al min of meer boven mijn max budget, en 2) Die zou ik voor hij mij in de smaak viel nog voor een 400€ extra moeten upgraden hebben (vork + remmen). Achteraf gezien ben ik nen domme kloot geweest (had ik toen geweten hoe ferm het biken me zou bevallen).

Wel heb ik al een paar mensen naar daar gestuurd om reelights te kopen. Ik zou der zelf eens moeten meepakken als ik daar nog eens paseer.

Maar swat, tot mijn huidige fiets zware problemen vertoond aan het versnellingsapparaat ga ik der niets aan veranderen. Ik kan wel dromen natuurlijk
phille
Mountainbiker

Post by phille »

zolang ge maar leert uit uw fouten ben je maar effe een stomme kloot he ;-)

diene testfiets was dat die Cdale met CAAD3 kader ? Dat is 1 van de eerste belgische dolfkes.
Post Reply