duurzaamheid schwalbe banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
gr00tmeest0r
- Mountainbiker
duurzaamheid schwalbe banden
Post by gr00tmeest0r »
Beste bikers,
Ik ben van plan nieuwe banden te kopen, en gelijk je hier veel op het forum leest, is de combinatie van een racing ralph en een nobby nic een gesmaakte keuze. Nu als ik op de site van schwalbe kijk, zouden deze banden minder lang meegaan als een all round band, zoals bijvoorbeeld de smart sam.
Ik vraag me nu af of het wel de moeite is om die racing ralph en nobby nic te kopen, als deze zo snel zouden afslijten. Ik fiets normaal een 30 km in de zomer per week in heverlee bos, niet professioneel, maar we proberen toch goed door te fietsen. Hoe lang gaan volgens jullie eigen ervaring die nobby nic en racing ralph mee in deze omstandigheden (dus niet professioneel rijden), alvorens ze al hun voordelen verloren zijn ten opzichte van een all round band zoals de smart sam?
Bedankt voor jullie advies/hulp
Ik ben van plan nieuwe banden te kopen, en gelijk je hier veel op het forum leest, is de combinatie van een racing ralph en een nobby nic een gesmaakte keuze. Nu als ik op de site van schwalbe kijk, zouden deze banden minder lang meegaan als een all round band, zoals bijvoorbeeld de smart sam.
Ik vraag me nu af of het wel de moeite is om die racing ralph en nobby nic te kopen, als deze zo snel zouden afslijten. Ik fiets normaal een 30 km in de zomer per week in heverlee bos, niet professioneel, maar we proberen toch goed door te fietsen. Hoe lang gaan volgens jullie eigen ervaring die nobby nic en racing ralph mee in deze omstandigheden (dus niet professioneel rijden), alvorens ze al hun voordelen verloren zijn ten opzichte van een all round band zoals de smart sam?
Bedankt voor jullie advies/hulp
dan gaan ze toch wel minstens een jaar mee, maar als je er veel mee op de baan komt gaan ze wel snel slijten. ik heb ook de racing ralphen ook en er een goeie 500 km mee gebold waarvan een 100 op de baan, ze zien er nog zo goed als nieuw uit. het zal ook aan uw rijstijl liggen, als je veel slipt enzo zullen u banden rapper slijten
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Mijn RR gaat zijn 2de seizoen in, trainen (ook veel op de baan) en koersen, is ondertussen wel een Furious Ralph aan het worden, maar een jaar vind ik voor elke dag te fietsen een net resultaat.
- Lieferschein
- Mountainbiker
Post by Lieferschein »
Inderdaad, ongeveer een jaar voor de NN maar toch iets minder voor de RR (door de kleinere noppen zeker)
- marge
- Mountainbiker
Schwalbe Jack Black. Kostprijs per stuk 11 €
Mijn voorband ligt er al 5400 km op en is nog redelijk goed
Achterband is vervangen aan 4700 km.
Ik rij (bijna) wekelijks een TT en rij meestal met de bike er naar toe. Dus eigenlijk relatief veel asfalt. Eigenlijk heb ik nog nooit voorgehad dat ik een verkeerde bandenkeuze had (tenzij op het strand). Zowel modderparcours als droge parcours. No problems.
Ik heb er ook al aangedacht om met de combinatie NN & RR te rijden maar de slijtage door het asfalt schrikt me af.
Mijn voorband ligt er al 5400 km op en is nog redelijk goed
Achterband is vervangen aan 4700 km.
Ik rij (bijna) wekelijks een TT en rij meestal met de bike er naar toe. Dus eigenlijk relatief veel asfalt. Eigenlijk heb ik nog nooit voorgehad dat ik een verkeerde bandenkeuze had (tenzij op het strand). Zowel modderparcours als droge parcours. No problems.
Ik heb er ook al aangedacht om met de combinatie NN & RR te rijden maar de slijtage door het asfalt schrikt me af.
-
gr00tmeest0r
- Mountainbiker
Post by gr00tmeest0r »
iemand die weet in welke mate de racing ralph-nobby nic en de smart sam vlot bollen? Dit is ook toch een beetje de rede waarom ik wil switchen. Mijn specialized banden lopen nogal zwaar vindik..
-
gr00tmeest0r
- Mountainbiker
Post by gr00tmeest0r »
dus als ik het goed begrijp, bollen de smart sams beter als 2 racing ralphs? Heeft iemand ervaring hiermee om op dat vlak een vergelijking te kunnen doen?
- Zebedeus Zwalper aka ZZ
- Mountainbiker
Post by Zebedeus Zwalper aka ZZ »
Rij ook met N(obby)N(ic) vooraan en S(mart) S(am) achteraan . Waarom deze keuze ? Heb toen ook het forum afgeschuimt en vastgesteld dat de combinatie NN en RR er goed uitkwamen met als nadeel dat RR snel pleegde te slijten . Daarna in de doc van Schwalbe gezien dat de prestaties van SS met RR te vergelijken waren maar dat SS minder sletig was