16/03/08 HEESTERT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
padre
Mountainbiker

Post by padre »

Merciekes aan alle deelnemers van onze 4de toertocht,zo te horen is het weer een succes geweest =D> =D> . We hopen volgend jaar voor onze 5de keer op 8) schitterend weer 8) .Danku wel gastjes voor jullie komst en tot volgend jaar.Voor mij zal de velo een tijdje aan den haak hangen, ik moet dinsdag onder het mes veur mijne knie.By the way, ik was de laatste seingever van den tocht.
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

tju is stil rond pollie en munaron :drunk: :drunk: :drunk: :drunk:
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

padre wrote:By the way, ik was de laatste seingever van den tocht.
dan hebt ge alleszins ne hele vriendelijke asteblieft gezegd toen ik passeerde :wink:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

verslagsken op www.valcke-vanraes.be met de gebruikelijke te downloaden gps en ngi files... :wink:
BEASTY wrote:
Big One wrote:
dan hebt ge alleszins ne hele vriendelijke asteblieft gezegd toen ik passeerde :wink:
yep same here

gr

BEASTY
bij mij ook en zelfs nog ne merci omdat we er waren :wink:
Merci hé Padre voor het overlaten... net zoals al de andere seingevers trouwens... =D> =D> =D>
Last edited by Rock Rider on Sun 16 Mar 2008 23:01, edited 1 time in total.
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

Big One wrote:
yep same here

gr

BEASTY
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

yup,

AUB aan alle organisaties die nog willen blijven biken op de Kluisberg, zie onderstaand bericht die ik al gepost had op de topic permanente routes "Kluisbergen"

Binnenkort hebben we niet alleen miserie met de waalse met zeer zeker ook met de vlaamse.....

Laat nooit meer pijltjes en verwijder ALLE lintjes die je aan de takken hangen/draad enz hangen om ook die te verwijderen.... en en moest jullie de personen kennen van de organisatie van Escanaffles ga dan met die praten want zij zijn de oorzaak van de miserie aan de waalse kant.
Zij hebben al de 2 voorgaande jaren een tientallen bomen, paaltjes , afsluitingen beklad met hun spuitbussen (groene fluo in 2006 en oranje fluo in 2007)om het parcours aan te geven.

Jongens zoals ik schreef en zoals vandaag al bewezen het is later dan "5 voor 12!!!"

Blubberduck wrote:Hoi,
zaterdag tijdens de speeluurtjes op de kluisberg, merkte ik op dat er weer "saboteurs" op pad waren geweest op de het stuk van de groene route (afdaling naar zwembad toe, op bovenkant holle weg dus over de wortels, kuilen, geulen enfin al dat leuks wat nodig is om technisch scherp te blijven :bounce: =D> :drunk: )
Wel er lagen weer tientallen boomstammen her en der dwars over het pad, ook waren er barricaden gemaakt met boomstammen #-o & stukken draad gebonden aan de bomen en afsluiting :evil: :evil: :evil: .
Bon ikke woest, fiets aan de kant en begonnen met verwijderen toen plots een stem riep dat het niet verantwoord was wat ik aan het doen was... #-o ..euh?
Ik zeg pardon waarom... en hij vertelde doodleuk dat hij het was die dat alles versperd was omdat het smalle pad veeeeeeeeeeel te gevaarlijk was ??????????????????????????????? met al die putten en wortels en met aan de ene kant de 3 meter lager liggende holle weg en aan de andere kant "toekijkende prikkeldraad :wink: en omdat op het eind van het pad er een "afdalingkje van +/-70° met amper ocharme 3 meter hoogteverschil was.
Ik maakte mij een beetje boos met de opmerking dat zijn "streken" onverantwoord en vele malen gevaarlijker waren door zijn constructies.
Nu bleek die persoon een bosopzichter te zijn die aangesteld was door de gemeente (ter info -gepensioneerde rijkswachter.... snappie..! :roll: )
hij zei dit gedaan te hebben omdat ze dit pad gaan afsluiten wegens te gevaarlijk..zie blabla hierboven. Hij had al verschillende mtb'rs zien vallen ofwel de holle weg naar beneden tuimelend #-o of in de prikkeldraad :roll:

Nu het ergste komt nog, de beslissing voor de afsluiting van deze "hemelse track" is er gekomen na overleg met verscheidene verenigingen zoals verschillende mtb clubs uit de streek ....("watjes" club waarschijnlijk :wink: ) wandelverenigingen, politie #-o , Bloso [-X , bosbeheer, etc...)

Ik kon zijn standpunt wel begrijpen dat het om moeilijkheden vragen is als er TT's op deze track gestuurd worden, maar er is een alternatief en dat is om in de holle weg naar beneden te rijden. (wat de meeste dan ook wel doen) maar dat het nog altijd GEEN reden is om deze track permanent af te sluiten [-o<

Ik zei dat dit een ENIG & UNIEK FUN stukje is waar je je techniek kunt beproeven en/of bijschaven (zowel afdalend als beklimmend, droog als nat... :bounce: ).
De opzichter begreep zeer goed mijn visie en standpunt en gaf toe dat het voor de ECHTE mtb's (dus geen b...nj.n.tt.n :roll: ) een leuke track is die geen problemen kan opleveren, maar ja voor de minderervaren was het te gevaarlijk. #-o
Bon ik zeg wat doe je dan in de Ardennen, alle paadjes gaan effenen, takjes & steentjes verwijderen...enfin discussie tot en met (wel beschaafd en respect voor ieder zijn mening).

Ook nog binnenkort komen er zeer ingrijpende en strenge maatregelen in het kluisbos voor de inrichtende streek TT's.
Hij zei nog dat het 5 voor 12 is als we nog lang willen gebruik maken van het kluisbos, want wegens het vele achter laten van lintjes, pijltjes, bekladen van bomen met een spuitbussen & afwijken van de vastgelegde trajecten zal het bos verboden worden voor ALLE TT's. [-o< :evil:

We zijn als 2 volwassen mensen uit elkaar gegaan en en en hij heeft mij zelfs geholpen om de takken en boomstammen te verwijderen, zodat ik verder kon "spelen". Hij is blijven kijken hoe ik alle resterende kuilen, drops, wortels en de "afrit" probleemloos nam en wenste mij nog een leuke bikenamiddag.
Hopelijk heeft hij kunnen inzien dat deze track moet blijven en passen ze hun beslissing aan [-o< [-o< [-o<

Dus nogmaals een oproep aan de inrichtende clubs, verenigingen:
verwijder aub na de TT alle lintjes, pijltjes etc. en bekladder geen bomen zodat we nog lang kunnen genieten van het kluisbos en dat we niet verbannen worden. [-o<

men zegge het voort...

pfffff 'k het toch effe kwijt,

greetz 8)
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Ik ben blij dat er nog zijn die willen biken in KLuisbergen en omgeving ...
Ik raad dan ook iedere organisatie aan bij hun aanvraag hun parcours volledig in detail bij te voegen en niet alleen de aanvraag van de officiële fietsroutes aan te vragen, zonder detail en dan niet van dit plan af te wijken. Dan zal en kan er geen enkel probleem zijn.
Vanmorgen bij de bakker vernomen dat hier het kleine wegske voor het Centre Protestant volledig bepijld was.
De gemeente Montelenclus heeft voor dit smalle wegske aan niemand toelating meer en zal het nooit niet doen ook. (spreken uit ervaring)
Uitsluitend voor voetgangers , ze hebben er zelfs steentjes gelegd.
Als ze een parcours binnenkrijgen met dit wegske , gegarandeerd geschrapt.
Diene burgemeester stuurt wel niet voor z'n plezier de politie bij organisatoren thuis. Als er iets gebeurd op gemeentelijke wegen is hij verantwoordelijk. Hij heeft het trouwens in de krant en ander media vermeld dat dit de volgende stap zou zijn bij het niet naleven van parcours.
Het is dus inderdaad 5 na 12, binnenkort worden TT misschien stilgelegd de dag zelf.
1 ding wil ik nog duidelijk stellen , qua organisatie van TT zijn Heestert (en Avelgem , (kadeetje :wink: )) een voorbeeld van hoe een TT moet georganiseerd worden !
herder pollie
Mountainbiker

Post by herder pollie »

hartelijk dank voor de goede kommentaren
door het slechte weer hadden we er ongeveer 100 minder deelnemers dan vorig jaar maar toch zijn we tevreden
ondertussen zijn alle pijltjes weg op grondgebied kluisbergen en deze morgen nog een dikke pluim gehad van de schepen van openbare werken omdat onze pijltjes heel vlug verdwenen waren zonder sporen of vuiligheid na te laten
het parkoer werd ook perfect nageleefd zoals aangevraagd
door de weersomstandigheden hebben we 3 off-road stroken geschrapt en ongeveer 7 stroken op waals grondgebied door omstandigheden
ook een leuke babbel gehad met de parkoerbouwer van avelgem(kadeetje zijn broer)en weet ondertussen dat die problemen op waals grondgebied niet!!! (NIET)!!! zijn begonnen met avelgem
maar met eerdere tochten

bedank ook aan gella vandecavije die de 60km voor haar rekening nam
en speciaal van gent afgezakt kwam samen met een vriendin
(blijkbaar zitten die 2 met een superconditie)
ze vond het ook een superparkoer
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

Da er 1OO zijn die er nu spijt van hebben pollie das zeker #-o , als je ziet da zo een bv afkomt is het teken da je goe bezig bent =D> =D> . En goede comentaar geeft daar moet je aan optrekken =D> =D> =D> , tot in den draai en dikke groetjes :P . Was perfect man ,dank aan de seingevers dikke dank =D> =D> =D> =D>
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

jodelaietie wrote:Ik ben blij dat er nog zijn die willen biken in KLuisbergen en omgeving ...
Ik raad dan ook iedere organisatie aan bij hun aanvraag hun parcours volledig in detail bij te voegen en niet alleen de aanvraag van de officiële fietsroutes aan te vragen, zonder detail en dan niet van dit plan af te wijken. Dan zal en kan er geen enkel probleem zijn.
Vanmorgen bij de bakker vernomen dat hier het kleine wegske voor het Centre Protestant volledig bepijld was.
De gemeente Montelenclus heeft voor dit smalle wegske aan niemand toelating meer en zal het nooit niet doen ook. (spreken uit ervaring)
Uitsluitend voor voetgangers , ze hebben er zelfs steentjes gelegd.
Als ze een parcours binnenkrijgen met dit wegske , gegarandeerd geschrapt.
Diene burgemeester stuurt wel niet voor z'n plezier de politie bij organisatoren thuis. Als er iets gebeurd op gemeentelijke wegen is hij verantwoordelijk. Hij heeft het trouwens in de krant en ander media vermeld dat dit de volgende stap zou zijn bij het niet naleven van parcours.
Het is dus inderdaad 5 na 12, binnenkort worden TT misschien stilgelegd de dag zelf.
1 ding wil ik nog duidelijk stellen , qua organisatie van TT zijn Heestert (en Avelgem , (kadeetje :wink: )) een voorbeeld van hoe een TT moet georganiseerd worden !

Mss dat die heer burgemeester eens zal moeten inzien dat hij ook niet jan en alleman is....

sometimes you win, sometime you can lose.
Post Reply