Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

en de pion kan je dan ook nog omdraaien als die z'n slijtage begint op te lopen :)

dus jah, misschien is't inderdaad voor uw mtb pensioen of zelfs voor de erfenis van uw achterkleinkinderen :lol: :lol: :lol:

mij tandwielen staan nu ongeveer nog maar 2800km dus ik kan nie zeggen hoe lang het zal duren....
lambikske
Mountainbiker

Post by lambikske »

Hubertje wrote:Ik moet zo'n foto ook gaan zoeken hoor ;)
Google kan je zelf ook wel gebruiken, toch?
Image
nu dat het hier effkens stil is wil ik weer eens een serieeus vraagske stellen ,met deze halve schakels in combinatie met de kettinggeleider van rohloff zou dit voldoende zijn om je ketting niet te laten aflopen ,
al iemand ervaring met de excentrische bb van trickstuff,
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

lambikske wrote:nu dat het hier effkens stil is wil ik weer eens een serieeus vraagske stellen ,met deze halve schakels in combinatie met de kettinggeleider van rohloff zou dit voldoende zijn om je ketting niet te laten aflopen, al iemand ervaring met de excentrische bb van trickstuff,
is niet waarschijlijk, is het ding wel al verkrijgbaar? lijkt me goed voor een SS, maar voor een Rohloff wil je toch OEM uitval patten en dan heb je zowiezo een specifiek frame met EBB of schuifpatten, daarenboven enkel voor shimano hollowtech

leuk ontwerp, maar zoals bij alle oplossingen voor de rohloff moet je weer een compromis maken
lambikske
Mountainbiker

Post by lambikske »

Tja ,ik denk dat ik mij een aangepast kader ga bestellen
eentje met verschuifbare padden ,lijkt mij de beste oplossing
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

lambikske wrote:Tja ,ik denk dat ik mij een aangepast kader ga bestellen
eentje met verschuifbare padden ,lijkt mij de beste oplossing
moest je hilset nog niet kennen Luc heeft wel wat ervaring met custom Rohloff:
http://www.hilset.be/alu_mtb1.htm#Rohloff
http://www.hilset.be/singlespeed.htm#Ro ... EM%20frame

de mijne komt ook van daar en staat hier wat hoger in de topic
Bikebuster
Mountainbiker
Location: GT Avalanche 1.0, GT RTS 1 , Gt Zaskar team, GT Ruckus 1.0, Sintesi Bromont in restauratie.

Post by Bikebuster »

Na een paar uur besteed te hebben met het lezen van de vorige 60+ pagina's (en nog goed gelachen ook!) ben ik tot de overtuiging gekomen dat zo'n Rohloff systeem eigenlijk keigoed moet zijn. Ik had er wel al van gehoord, maar nog nooit dieper op ingegaan totdat ik nu even tijd had. Uiteraard moet ik het nog aan den lijve ondervinden, maar na afweging van de pro's en contra's die hier aangehaald worden, vind ik de pro's toch heel wat belangrijker dan alle contra's. De betrouwbaarheid van het systeem is duidelijk zeer goed, iets wat op het terrein toch wel van het allerhoogste belang is me dunkt en het minimale onderhoud is ook een groot pluspunt. Mbt nadelen lijkt alleen gewicht me van enig belang en hier stel ik mij dan ook vragen bij hoe relevant dat wel is als ik al die superlichte fietsen zie waar dan in de carbonnen bidonhouders 1 à 2 kilo water zit. Dat het duur is klopt maar ook dat is relatief tov je prioriteiten. Ik heb meer fietsplezier want minder geklooi in zware omstandigheden en wat ik uitspaar in onderhoudstijd kan ik fijn met mijn gezin doorbrengen ipv van in de koude garage te staan sleutelen. Zodra de financiën het even toelaten schakel ik over! (o)
phille
Mountainbiker

Post by phille »

respect dat je alles gelezen hebt !

Opgepast : ge zult nix anders meer willen !
Fons Moors wist me laatste te zeggen : als ik van alle fietsen er 1 mocht houden dan zou het degene zijn met de rohloff
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Ik overweeg om in mijn singlespeed mudbike een Rohloff te laten steken nu de achternaaf toch versleten is.
Bij slecht weer kan ik dan ook heuvelachtig terrein opzoeken voor marathons.
Voor propere tracks hou ik de 'gederailleurde' bike.
In goede omstandigheden rij je met de klassieke geared fietsjes toch iets vlotter imo, wegens iets beter rendement en lichter gewicht.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Dickie,

Inderdaad als je het enkel op asfalt zou gebruiken dan gaat gewicht en rendement wel eens een rol spelen.
Maar mocht het een parcours zijn waar je enorm veel moet schakelen dan gaan de nadelen snel teniet zijn gedaan, mogelijk dat een rohloff dan beter zal zijn dan een klassiek systeem maar dat is (nog) niet bewezen.
Ik denk altijd aan het beeld van die gasten die hun fiets moeten heffen en dan moeten draaien aan de pedalen ...
En zoals je al zelf aangeeft, bij veel blub ben je ALTIJD in het voordeel
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

Dwaas vraagske mss,

maar bij welke merken kan jeen Rohloff fiets kopen?
Deze heb ik tot nu toe al gevonden (ben beginnen zoeken toen ik dit topic las)

idworx
KTM
Endorfin
Santos
Van Nocholas
Hilset
Post Reply