15/03/2008 Gavere

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Slissen
Mountainbiker
Location: Merida Matts TFS 900/Shimano XT/Vaste carbon vork/Magura HS33

Post by Slissen »

Zeer mooie maar zware tocht gereden!

Er was inderdaad veel road maar er was geen meter plat bij dus het deert me niet. De beklimming van de Wolvenberg vond ik wel mooi, had deze nog nooit gedaan.

Onderweg 2 keer met de Oudenaardse modder kennis gemaakt, 2 maal door een schuiver van het voorwiel in de modder...Misschien toch eens kijken naar een modderband :roll:

Veder vond ik de afdaling (waar er 2 dranghekkens stonden met een verbodsteken erop geplaats) heel leuk en technisch.

Zeer mooie panorama's waarvan hun schoonheid nog meer in kleur gezet werd door de eerste (lente)zonnestralen...

Hele goeie organisatie op, zoals reeds vermeld, enkele minpunten(koude douches en korte opeenvolgende bevoorradingen) maar dat deerde de pret zeker niet!

75,3 km aan 19,8 AVG...Niet slecht voor de 4e tocht dit jaar 8)

Tot volgend jaar! =D>

Slissen (o)
bonachi
Mountainbiker

Post by bonachi »

Zoals verwacht serieus afgezien op een voor mij meer dan geslaagde tt.
De 'verplichte' rust van de laatste 2 weken heeft er samen met enkele lastige modderstroken bergop voor gezorgd dat ik tijdens de laatste 10 km de man met de hamer ben tegengekomen. (hij lag ergens langs het water te wachten op mijn passage #-o ).
Toch bedankt aan de Knurrebiker om mij vanaf Oudenaarde tot mijn 'zwak momentje' een tijdje op sleeptouw te nemen.
Volgend jaar terug aanwezig met hopelijk iets meer km's in de benen.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Zo, de slag rond Gavere is gestreden. Van mijn drie deelnames vond ik deze zeker de zwaarste. De beklimmingen in combinatie met het bij momenten zware parcours haalden op het einde alle kracht uit mijn benen. Vooral tijdens de laatste nijdige beklimmingen in de buurt van Gavere was het afzien. Het parcours tot aan de derde bevoorrading was schitterend. Het stuk daarna (zowat tussen km 52 en 67 in de omgeving van Welden) was heel wat minder om dan te eindigen met een mooie finale. Dus globaal gezien een tocht die zeker de moeite loonde. =D> =D> Eenmaal misreden op de lus van de 75 km. De bevoorradingen waren eveneens prima. Ook bij de afspuitstand moest ik niet te lang wachten, maar waarschijnlijk was de grote drukte toen reeds voorbij. Gavere is een tocht waar ik graag naar terugkeer ...bedankt en tot volgende jaar. =D> =D>
Last edited by Fritsie on Sun 16 Mar 2008 17:30, edited 1 time in total.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Iemand een idee van de hoogtemeters op de 75 km? Was gisteren zonder kilometriksken op de baan...
Severus
Mountainbiker

Post by Severus »

Veel road op deze tocht maar dat gaf nu niet want er was nogal veel modder op het veld.
1100 hm en 102 km vanuit Zottegem. Het was een goede training. Parcours was goed uitgepijld.
Joybiker
Mountainbiker

Post by Joybiker »

Verslagje op http://fastforwardmtb.blogspot.com/

75km was goed voor zo'n 800 hm.
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

deurbieter wrote:prachtige rit , samen met emperor,bartje klapband,fré en Hans afgehaspeld. Dan samen met emperor de 75 gereden. bevoorradingen waren dik inorde. De tocht zelf wat veel baan maar dat werd dan goedgemaakt met de hoogte meters.
persoonlijk ben ik voorstander van wat meer offroad , en er is waarschijnlijk wel meer uit te halen in de streek.
niet tegenstaande kon de tocht mij zeker bekoren.
ik ben moe en voldaan naar huis teruggekeerd
en dat is de bedoeling. =D>

voor de eerste keer in mijn leven 75km ge-MTB't... En da viel reuze mee zeg! Schoon tochtje, idd niet te veel offroad; maar twas al lastig geoeg azo... Aja, door de plaatselijke bevolking werd ons verkondigd dat de Leberg het lastigste was dat we ooit gingen oprijden... Niet dus! Volgend jaar staat deze zeker terug op het programma...
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Tamelijk zwaar tochtje daar in Gavere. We waren met 3, gestart om 13u. Echt zalig weer gisteren, korte mouwen, korte broek, gewoon super. Op sommige stukken serieus baggeren maar over 't algemeen goed te rijden allemaal. Relatief veel baan, surtout 't laatste stuk na Volkegem maar wij hebben ons goed geamuseerd. Waren vertrokken voor de 60km maar dan toch besloten aan de Leberg de 75 verder te volgen. bij aankomst hadden we een goeie 72km. Niks op aan te merken, 't was weer dolle pret
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Gisteren ook de start genomen voor de 75 km in Gavere. Wegens een valpartij op de piste donderdagavond en de daarna vrij stevige après, vrij onzeker aan de rit begonnen.(ne mens recupereert blijkbaar niet altijd even vlot hé :oops: )
Na een km of 8 (aan het stukske privé vh kasteel van Vurste denk ik)stonden er 2 ezels mij echt aan te kijken met die blik in hun ogen van ...gij gaat hier nog afzien vandaag manneke...Dat was voor mij een duidelijke aanwijzing van Hogerhand om het rustig aan te doen in het begin.
Samengevat vind ik dat je kan stellen dat de 75 km kan ingedeeld worden in 4 stukken. Het stuk tot de eerste bevoorrading was een leuke opwarming met voldoende afwisseling road/offroad. Tussen de eerste en de tweede bevoorrading (die toch wel dicht bij de eerste lag) vrij veel road. ...maar wat na de tweede bevoorrading kwam was om duimen en vingers van af te likken..Gewoon schitterend. Veel nijdige klimmetjes, schitterende streek (als ik me niet vergis zijn we zelfs gepasseerd in Klein Zwitserland) . Ik geraakte ook steeds beter in mijn ritme. Na de splitsing (ik denk de laatste 60-75 km) in een off road afdaling een stukske misreden , en ik bleek niet alleen te zijn.Aan de voet van de Foreest een stukske gewandeld #-o ,(een beetje afwisseling kan geen kwaad voor de spieren hé). Ik vond het wel jammer dat in de buurt van Ladeuze-Kapelleberg-Boigneberg,...er enkele zeer mooie stukken vermeden werden #-o .
Na de bevoorrading in het Centrum van Oudenaarde was het dan tijd om het gemiddelde een beetje naar omhoog te trekken. Had voldoende gedoseerd. Het vierde stuk met was vnl. road en de moeilijkste hindernis voor mij bestond er in een Zelfvoldane Gans te ontwijken langs de Schelde.
Ik was even van plan om terug te rijden naar die ezels die ik tegengekomen was bij het begin van de rit, om hun te confronteren met hun verkeerde voorspelling van 's ochtends, maar heb me nog net kunnen inhouden.
Aangekomen met 78 km op de teller aan een gem. van 20,4. En was daar best tevreden mee.
Aan de bike-wash nog een klein watergevechtje gehouden met enkele mannen van Lokeren en daarna vlug naar huis. Helaas den après aan me moeten laten voorbij gaan wegens tijdsgebrek (ik hoor hier sommigen al denken...ge moest maar rapper gereden hebben :oops: :oops: )
Dit was mooi tochtje
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Het meeste is hier al gezegd, dus weinig aan toe te voegen :wink:
Samen gestart rond 8h30 met slijkcrosserke en de ganse rit aan een gezapig tempo gereden (...). Een aantal keer geprobeerd mijn sleeptouw uit te smijten, maar tevergeefs want de benen zaten te goed. :wink:

Afwisseling road/offroad vond ik meer dan ok, mede dankzij de hoogtemeters.
Misschien toch 1 minpunt: op sommige stukken lagen er teveel grote takken (halve struik/boom) op de grond. Erover rijden was onverantwoord, dus afstappen was de boodschap.

Conclusie: ik kom terug volgend jaar.

(... = 23 avs)
Post Reply