Truvativ cranksets: crap of doe ik iets mis?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Jansen
Mountainbiker

Post by Jansen »

ik heb dit probleem ook, alleen bij een Bontrager crankstel en bij mijn net nieuwe FSA crankstel, shit wat een gezeik met die dingen. Je kan draaien wat je wil, hij blijft toch los komen.
Eerst had ik een Deore crankstel, wil er eigenlijk zo weer naar terug, nooit problemen mee gehad! (en 200 euro goedkoper)
slowke
Mountainbiker

Post by slowke »

ff zeggen dat ik mee racefietske bol en ook mee truvativ cranksetje ( type Rouleur Compact ) en buiten mijn tochtjes op zondag gebruik
ik de fiets ook om naar het werk te rijden maar nog geen
probleem gehad [-o<
markasiet
Mountainbiker

mijn ervaring

Post by markasiet »

Ha,

ben meer dan blij dat ik merk dat dit EIGEN is aan truvativ
Ik heb een gewone inbussleutel 8 maar denk wel die 54nM te halen?!

Al heb ik geen idee hoeveel dat dit is LOL

Is een momentsleutel dan zo'n wonderding?
J!nX
Mountainbiker

Re: mijn ervaring

Post by J!nX »

markasiet wrote:Ha,

Als ge denkt dat ge met een gewone inbussleutel 54nM kunt draaien dan hebt ge idd geen idee hoeveel da is :wink:
ne momentsleutel is geen wonderding, ma ge kunt er gewoon veel meer kracht mee zetten als met een gewoon inbussleutelke en toch niet het risico lopen dat ge alles in frut draait door het te vast te draaien (wat ge met ne gewone dopsleutel waar ge ook meer kracht mee kunt zetten wel voor kunt hebben)
markasiet
Mountainbiker

Post by markasiet »

J!nX wrote:

Als ge denkt dat ge met een gewone inbussleutel 54nM kunt draaien dan hebt ge idd geen idee hoeveel da is :wink:
ne momentsleutel is geen wonderding, ma ge kunt er gewoon veel meer kracht mee zetten als met een gewoon inbussleutelke en toch niet het risico lopen dat ge alles in frut draait door het te vast te draaien (wat ge met ne gewone dopsleutel waar ge ook meer kracht mee kunt zetten wel voor kunt hebben)
okay
't was alleen dat mijne inbus zo lang is als trapas ( 175 mm )
en als je met die momentsleutel draait toch ook de trapas moet tegenhouden, vandaar mijn vraagje
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

Ik heb dat ook een tijke gehad met mijn FSA.
Oorzaak was dat er een ringske teveel tussenzat (tussen lagers en kader), waardoor de as beke te kort was, en wanneer je de bouten vastdraaide, je de trapas eigenlijk conisch maakte, en ze naar buiten duwde.
Ik weet niet of dat nu het geval is, maar ringske ervan tussen, en het was direct opgelost!
Metalcat
Mountainbiker

Post by Metalcat »

markasiet wrote:
J!nX wrote:

okay
't was alleen dat mijne inbus zo lang is als trapas ( 175 mm )
en als je met die momentsleutel draait toch ook de trapas moet tegenhouden, vandaar mijn vraagje
In dat geval zult ge inderdaad met wat moeite de 54 wel kunnen halen. Probleem is dat ge nog altijd niet zeker bent. Met een momentsleutel ben je altijd zeker. Ik gebruik trouwens altijd een momentsleutel aan de fiets. Want sommige vijskens moeten echt ni veel hebben cfr. bevestiging schijven 4Nm, stuurpen 5Nm, remklauwen 7Nm. En geloof me, das echt ni veel.
jahsper
Mountainbiker

Post by jahsper »

[/quote] Filip FSR schreef : Tuurlijk, maar mijn benen staan recht, dus de lagers, maar ook de lak van mijn cranks blijven gespaard

leg mij eens uit, of iemand anders als je wil
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

just crap.
Joriss
Mountainbiker

Oplossing montage Truvativ Stylo

Post by Joriss »

Ik heb ook even gesukkeld met het loskomen van mijn Truvativ Stylo cranks. Maar heb oplossing gevonden.
De standaard bijgeleverde spacers voor de BB zijn te dik. Deze er tussen uit laten of er hele dunne tussen steken. Zo komen uw lagers enkele mm's dichterbij elkaar, en steekt de as aan de non-drive kant er enkele mm's verder uit. In de non-drive crank zit een klein 'stoot-kantje'. (enkel te zien als je beide imbussen eruit haalt). Door het verwijderen van de spacers kan nu de crank vaster worden aangetrokken tot tegen dit 'stoot-kantje'. Samen met een beetje wit teflon lint, zorgt dit voor een degelijke montage...
Post Reply