Killers @ Kapellen: laatste stand van zaken p.6

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

triple wrote::-? Ben vanmiddag eens gaan kijken op de crime scene :roll:

Bij mijn weten is dit altijd priveterrein geweest, en nu waren er meerdere openingen in de omheining dus niet alleen bij dat brugje.

Als dit nog altijd priveterrein is zou ik de eigenaar ''als je hem vindt '' een proces aan zen broek lappen, inplaats van draden te spannen zou hij beter de omheining herstellen!

Er staat daar vlakbij dat gat in de omheining ook zo een rood-wit blokje van een GR, dus 50% van de wandelaars en fietsers denken dat ze langs daar moeten.

Toen ik terug naar huis reed over het fietspad passeerde er een wat oudere man op de fiets met in zijn hand een paar meter opgerolde draad juist hetzelfde als op de foto,s? Was dat de dader, wie weet?
Er is een oudere man die daar ergens in dat bos woont, in een wit huisje. Als je het weggetje uitrijdt, en dan rechtdoor rijdt tot je op een splitsing links-rechts komt, dan is er op het uiteinde van die straat een wit, ouderlijk huisje.De kans bestaat dat het stuk bos van hem is, maar zoals je zegt, het is redelijk verwarrend en hij zou beter zijn hek dichten...! Het zou hem -als hij het was- niet minder schuldig maken.
Bedankt voor de info, triple!
Groet,

Guido
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Ben een paar jaar geleden ook zoiets tegengekomen. Op een smal paadje niet ver van bij mij thuis (Haaltert) was er ook een draad gespannen, ter hoogte van het stuur. Gelukkig wel geen metaaldraad, maar een koord. Maar toch, het was strak genoeg aangespannen om een serieuze duik over te maken.
Dat is een betonnen paadje dus ik reed daar aan een redelijke snelheid, gelukkig juist op tijd die draad zien hangen, alles toegesmeten, serieuze slipper gemaakt en vlak voor die draad tot stilstand gekomen. Efkes heel veel chance gehad dus. Ik heb dan direct geprobeerd die draad los te trekken, maar kreeg hem alleen beetje losser zodat hij toch al niet meer volledig opgespannen hing en dus ietsje zichtbaarder was. Dan naar huis gereden achter gerief om hem los te knippen.
Weinig aan te doen aan de smeerlappen die dat omhoog hangen, zoals hierboven al gezegd kan je niet anders doen dan er gaan kamperen om te weten te komen wie dat doet.

Guido, veel beterschap, ik hoop dat het snel in orde komt met je rug! En ik hoop dat ze de smeerlap die dat gedaan heeft snel pakken (maar dat zal wel wishful thinking zijn vrees ik...)
MTB-Tibi
Mountainbiker
Location: Sportivo full xt group/Trek 6500/Orbea Opal Carbon/Scatto Black Hawk

Post by MTB-Tibi »

Schandalig gewoonweg...
de gedachte van kinderen die daar fietsen en gewond raken bezorgt je koude rillingen. Ik heb ook zoiets meegemaakt maar dan veel minder erg, is op een mountainbike tt dat er spijkers in de aarde lagen en het is niet leuk om plat te vallen in een stijle afdaling... :roll:
maar waarover het hier gaat is nog veel erger en kan echt niet!
robin
Mountainbiker

Post by robin »

ik heb zoiets ook al meegemaakt,

een man zag mij afkomen,en riep naar zijn kinderen een tak ( diameter zeker 10cm in de lucht te houden!!! zodat ik er met met kop zou tegenrijden,

ik riep naar de man welke opvoeding hij geeft aan zijn kinderen!!
die man schoot in een furie van je welste!

dit is ongehoord,veel beterschap
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

robin wrote:ik riep naar de man welke opvoeding hij geeft aan zijn kinderen!! die man schoot in een furie van je welste!
die is blijkbaar serieus pissed op de fietsers
jeugdtrauama's?
je moest het spel meespelen, effe in de remmen en dan serieus op de grond gaan liggen en dan zijn pas vragen en klacht neerleggen. #-o
Er zijn er al voor minder in den bak gevlogen.
Streets
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Er is nieuws!
Vandaag ging ik alweer fietsen, op m'n trainingsroute fiets ik altijd in de buurt daar, dus fietste ik er nog eens langs, zeker aangezien iemand hierboven me meldde een man met ijzerdraad te hebben gezien.
En... 't Was weer van dat!
Ditmaal waren er twee draden gespannen op polshoogte. Gelukkig was ik voorbereid en kon ik tijdig in de remmen. Ik mag er alweer niet aan denken...!
Normaal train ik altijd met rugzak en dus ook sinds twee weken met kabelkniptang, maar vandaag was ik dat rats vergeten. Heb de draad dan losgewikkeld van de boom, maar hij ligt er nog, naast de weg.
De politie van Kapellen is geïnformeerd, zij zouden met een patrouille eens nazicht gaan doen daar. De man aan de lijn was zeer behulpzaam en had blijkbaar al notie van de man van het gasbedrijf die er zijn spiegel had kapotgereden. Die man van het gasbedrijf dacht overigens dat ik klacht had ingediend in kapellen, maar aangezien i dat niet had gedaan, was er blijkbaar even een aha-erlebenis bij de agent.
Ik heb foto's genomen (m'n gsm had ik gelukkig wél bij). Die zal ik zo meteen posten.
Weet er iemand in hoeverre iemand aansprakelijk is voor ongevallen op privé-domein? Zeker gezien er zulke toestanden uitgehaald worden...?
In ieder geval, blijf alstublieft op uw qui-vive als je daar gaat fietsen, mannen. Je ziet het niet en het kan geweldig veel schade aanrichten.

Groet

Guido
Last edited by Guido Beeck on Sat 15 Mar 2008 18:01, edited 1 time in total.
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Image
Image
Image
Image
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Daarnet nog een agent van de politie Kapellen aan de lijn gehad.
Hij belde me om me te zeggen dat hij dit topic had doorgenomen en dat ze morgen een ploeg zullen sturen om de situatie te evalueren.
Als je langs daar fietst, gelieve de draden dan even te laten liggen, zodat ze weten waar't precies was. De draden liggen aan de kant van paaltjes, zodat ze de weg niet meer hinderen.
Mijn dank alvast aan de politie van Kapellen. =D>
Groet

Guido
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Eindelijk eens : de politie , uw vriend !!!!
Ik hoop dat ze de zaak echt ernstig nemen en die kerel kunnen strikken .
We duimen voor de pakkemannen .
Lieferschein
Mountainbiker

Post by Lieferschein »

Het is zeker te hopen dat ze daar iets aan kunnen doen natuurlijk.
Maar het is al zeer positief dat ze willen gaan zien vind ik.
Post Reply