Wagen voor mtb

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

:lol: Van mij mag het 10 graden warmer zijn, fuck de kniestukjes!
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

El Perro Diablo wrote::lol: Van mij mag het 10 graden warmer zijn, fuck de kniestukjes!
toch liefst geen 45° in de zomer, 35 is al veel te veel
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Image

Nog een groen karretje, en wat voor een!
De nieuwe GP is een 'full hybrid', wat betekent dat hij zowel een elektrische als een benzinemotor heeft die onafhankelijk van elkaar de aandrijving op zich kunnen nemen. Door hun efficiënte samenwerking bedraagt de CO2-uitstoot op de normverbruikscyclus slechts 87 gram per kilometer.
http://www.autogids.be/Magazines_Articl ... leID=10488
Wanneer de GP enkel op de batterij rijdt, trekt hij op naar 100 km/h in 7,1 seconden. Maar wanneer beide krachtbronnen samenwerken, doet hij dat in slechts 4,2 seconden. De kilometer vanuit stilstand neemt volgens Imperia slechts 22 seconden in beslag, wat sneller is dan de meeste supersportwagens. Green Solutions hoopt de Imperia GP vanaf het eind van dit jaar in een kleine serieproductie op de markt te kunnen brengen voor 83.000 euro.
En dit is de groenste SUV: minder dan 6 liter/100 km.

http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/ ... efficiency

Image
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Fry wrote:een 1.9 diesel verneukt de luchtkwaliteit 30 keer meer dan een 3.2 V6 benzine. Opwarming van de aarde interesseert me geen bal. Dat je in brussel op de fiets nog nauwelijks kan ademen is in mijn ogen veel erger dan dat de aarde 0.5°C opwarmt.

Ik snap wel je punt dat het overkill is in Belgie. Maar ik heb al eens een golf R32 horen optrekken, echt een musclecar geluid =D>
1. de moderne, kleine dieselwagens (met roetfielter) zijn ecologischer dan de hybride wagens

2. de aarde is inmiddels al 0.8 (niet 0.5) graden opgewarmd, de gevolgen zijn al duidelijk voelbaar, het is zo goed als zeker dat er daar de komende jaren nog een dikke graad bijkomt (er zit een vertraging op van 30 jaar), vanaf 2 graden kan het zaakje niet meer gestopt worden wegens feedback mechanismen (die nu al in werking getreden zijn), vandaar dat er ons nog maar weinig tijd rest (volgens sommigen is het al te laat), om er iets aan te doen

het leven gaat al lang daarvoor een hel geworden zijn, maar vanaf 10 graden komen we in de buurt van het 'grote uitsterven' van 250 miljoen jaar geleden: de oceanen warmen op, water stopt met circuleren, geen zuurstof meer, bijna alle leven sterft uit, in het water, en later ook op land (via een gas dat in die dode oceaan gevormd wordt: de hele aard wordt een gaskamer)

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/4184110.stm
A computer simulation of the Earth's climate 250 million years ago suggests that global warming triggered the so-called "great dying".
3. stellen dat je het niet erg vindt dat Brussel 0.5 graden is opgewarmd (het is eerder een graad), maar dat je de slechte lucht een probleem vindt, is als zeggen, in 1939, dat je het niet erg vindt dat Duitsland Polen is binnengevallen, maar dat je je wel ergert aan die luidruchtige Duitse toeristen in Brussel

iedereen heeft recht op zijn eigen mening, hoe stompzinnig en/of egoïstisch ze ook is, maar het zou niet mogen dat ze, in dit geval, (straffeloos) in daden mag worden omgezet, omdat we nu eenmaal dezelfde atmosfeer delen, je zou er minstens een zware prijs (taks) voor moeten betalen (en beloond worden voor co² arm gedrag), wat dit betreft, hebben we nog een lange weg te gaan (maar wees gerust: het komt er aan, en imho veel sneller dan velen denken)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

manitou. wrote:
Fry wrote:Ik ga mogelijk binnenkort de VW transporter 3.2 V6 benzine aanschaffen, 2 of 3 plaatsen voorin, 240 pk dus power en plaats genoeg !! Benzine FTW !!!
lang leve de opwarming van de aarde dankzij de uitstoot van zo'n 3.2liter benzine
voorwat is dat nodig?
een gewone 1.9liter diesel of een 2.0 liter benzine transporter brengt je ook overal (en om het zo te zeggen even snel)
dat is lichtje overkill voor een land als belgie
je mag al niet harder dan 120km/h rijden op de autostrade
plus verbruikt zo'n ding meer dan genoeg , je kan van dat verbruik met twee tot drie gewone personenauto's laten rondrijden
Als ik geld genoeg zou hebben zou ik toch ook eerder met mijn hart kopen en niet voor het milieu...

Je leeft maar één keer, rij je graag met een 3.2 V6, dan moet je dat gewoon doen.
Als je eens kijkt waar de grote vervuilers zitten, dan gaan wij niet veel verschil maken door milieubewust auto's te kopen.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

kawa wrote: Als ik geld genoeg zou hebben zou ik toch ook eerder met mijn hart kopen en niet voor het milieu...

Je leeft maar één keer, rij je graag met een 3.2 V6, dan moet je dat gewoon doen.
Als je eens kijkt waar de grote vervuilers zitten, dan gaan wij niet veel verschil maken door milieubewust auto's te kopen.
de autosector is een van de grote vervuilers en als consument kun je zeker je steentje bijdragen, als je dat niet doet (voor zover je de mogelijkheid hebt) ben je in mijn ogen een dikke egoïst, wat natuurlijk geen misdaad is, de wereld loopt er vol van (tenzij je denkt dat het broeikasprobleem geen probleem is, maar dan ben je, in mijn ogen, weer iets anders :wink:)

http://www.gto-magazine.nl/weblog.php?id=663&cache=no
Volgens Phil Popham, directeur van de terreinwagenfabriek, wordt er hard gewerkt aan hybride aandrijfsystemen om de CO2-uitstoot terug te dringen. Maar Land Rover gaat verder, sterker nog ze lijken daar in Solihull door te slaan: de fabrikant van oer-Britse terreinwagens steekt geld in milieuprojecten aan de andere kant van de wereld.
Op deze manier hopen de Engelsen niet alleen de CO2-uitstoot van de Land Rover-fabriek te compenseren, maar ook de hoeveelheid CO2 die de in het Verenigd Koninkrijk verkochte Land Rovers gedurende de eerste 45.000 mijl de atmosfeer in blazen (dit laatste kost een LaRo-eigenaar afhankelijk van het model overigens wel tussen de £85 en £ 165).
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

cyclon wrote:
kawa wrote: Je leeft maar één keer, rij je graag met een 3.2 V6, dan moet je dat gewoon doen.
de autosector is een van de grote vervuilers en als consument kun je zeker je steentje bijdragen, als je dat niet doet (voor zover je de mogelijkheid hebt) ben je in mijn ogen een dikke egoïst, wat natuurlijk geen misdaad is, de wereld loopt er vol van (tenzij je denkt dat het broeikasprobleem geen probleem is, maar dan ben je, in mijn ogen, weer iets anders :wink:)
Ik kan niet anders dan dit toegeven maar.... ik ga er me toch niet veel van aantrekken hoor...

En dat is niet perse egoïstisch, eerder een logische redenering.
Hoe spijtig het ook is, als ik en vele anderen zuinig en milieubewust zouden rijden, daarom volgt de rest van de wereld nog niet he, en je moet ook eens denken aan de scheepvaart en luchtvaart.
Dat zal ook blijven bestaan en volgens mij nog toenemen...

Waar denk je dat al de vuile, afgeschreven auto's uit Europa heen gaan? Naar een andere wereld? Dacht het niet. :wink:

In de ogen van milieuactivisten klinkt dit misschien allemaal heel erg maar ik ga mijn plezier niet laten, zoals ik nog schreef, ik leef maar één keer.

Het gaat mij nu enkel om het rijden van een minder-milieuvriendelijk wagen he... ik ben lang nog geen vijand van ons milieu he..
Ik draag als consument mijn steentje heus bij, wil het gewoon niet doen bij de keuze van mijn wagen.

Het is 7 jaar geleden dat ik nog met een vliegtuig op vakantie ben gegaan, de vervuiling die ik dus uitspaarde geeft me dan weer wat krediet voor een minder zuivere wagen he.
Ik sorteer thuis ook netjes al mijn huisvuil en wij hebben slechts een halve vuilzak aan straat staan op twee weken.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

kawa wrote:Ik kan niet anders dan dit toegeven maar.... ik ga er me toch niet veel van aantrekken hoor...

En dat is niet perse egoïstisch, eerder een logische redenering.
Hoe spijtig het ook is, als ik en vele anderen zuinig en milieubewust zouden rijden, daarom volgt de rest van de wereld nog niet he, en je moet ook eens denken aan de scheepvaart en luchtvaart.
Dat zal ook blijven bestaan en volgens mij nog toenemen...

Waar denk je dat al de vuile, afgeschreven auto's uit Europa heen gaan? Naar een andere wereld? Dacht het niet. :wink:

In de ogen van milieuactivisten klinkt dit misschien allemaal heel erg maar ik ga mijn plezier niet laten, zoals ik nog schreef, ik leef maar één keer.

Het gaat mij nu enkel om het rijden van een minder-milieuvriendelijk wagen he... ik ben lang nog geen vijand van ons milieu he..
Ik draag als consument mijn steentje heus bij, wil het gewoon niet doen bij de keuze van mijn wagen.

Het is 7 jaar geleden dat ik nog met een vliegtuig op vakantie ben gegaan, de vervuiling die ik dus uitspaarde geeft me dan weer wat krediet voor een minder zuivere wagen he.
Ik sorteer thuis ook netjes al mijn huisvuil en wij hebben slechts een halve vuilzak aan straat staan op twee weken.
je bedoelt waarschijnlijk dat je je egoïsme rationaliseert met een in jouw ogen logische redenering :wink:

er bestaat niet een grote co² boeman, maar wel 6 biljoen kleine en grotere boemannen, en als ze allemaal naar die andere boemannen verwijzen, gebeurt er niets en worden er binnen 5 jaar nog altijd zeer vervuilende wagens doorverkocht aan Afrika, in 1940 kon je je ook aan je militaire plicht onttrekken door erop te wijzen dat één soldaat het verschil niet gaat maken, iedereen zou je echter met de vinger gewezen hebben

als je op andere gebieden een co² inspanning doet, zou je idd kunnen argumenteren dat je op auto gebied wel meer mag uitstoten, zelf vind ik dat je, omwille van de ernst van het probleem, op alle gebieden een inspanning moet doen: het is niet omdat je in winkel A niet gestolen hebt dat je in winkel B mag stelen, bvb. ook overschakelen naar een groene electriciteitsproducent (ecopower.be, is voor de meesten nog de goedkoopste ook), wat, voorlopig toch, niet co² arm kan (zoals vliegtuigreizen), kan gecompenseerd worden (à la rand rover)

nee, het moge dan nog altijd sociaal doodnormaal en acceptabel zijn, anno 2008 een auto kopen met een hoge co² uitstoot is, wat mij betreft, niet acceptabel en zeer egoïstisch

het zou overigens kunnen dat de olieprijzen het binnenkort ook een stuk moeilijker (duurder) maken (peak oil: productie piekt, terwijl de vraag blijft groeien) om dat te doen, als je nu een nieuwe wagen koopt die veel verbruikt, zal je het je mss binnen pakweg 3-5 jaar betreuren (en wie zal zo'n peperduur geworden wagen nog willen als tweedehands?)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

cyclon wrote: je bedoelt waarschijnlijk dat je je egoïsme rationaliseert met een in jouw ogen logische redenering :wink:

Bekijk het hoe je wil... ik leef mijn leven. :wink:

er bestaat niet een grote co² boeman, maar wel 6 biljoen kleine en grotere boemannen, en als ze allemaal naar die andere boemannen verwijzen, gebeurt er niets

OK, maar ik ga niet samen met 1 biljoen kleine boemannen bezuinigen op een wagen terwijl die andere 5 biljoen dat niet doen. Ik ben nu eenmaal een auto- en motorliefhebber, moet ik nu mijn genot beperken voor het milieu terwijl dit TOTAAL GEEN verschil zal maken in totaal. Ik ben er zeker van dat één persoon (en zelfs nog veel meer) het verschil niet zal maken. Zolang de echt grote verkwisters niet ophouden zal ik zeker niet plooien op mijn liefhebberij.... zoals ik nog schreef draag ik mijn steentje ook bij op andere manieren..

het zou overigens kunnen dat de olieprijzen het binnenkort ook een stuk moeilijker (duurder) maken (peak oil: productie piekt, terwijl de vraag blijft groeien) om dat te doen, als je nu een nieuwe wagen koopt die veel verbruikt, zal je het je mss binnen pakweg 3-5 jaar betreuren (en wie zal zo'n peperduur geworden wagen nog willen als tweedehands?)

Enkel door die hoge brandstofprijzen ben ik momenteel genoodzaakt om met een zuinige (en tevens vervuilende) dieselwagen te rijden. Jammer, maar als de benzineprijs wat gunstiger was zou ik rijden met een (minder vervuilende, maar lekker krachtige) benzinewagen...
Wat die verkoopbaarheid binnen pakweg 3-5 jaar betreft? Who cares, als ik nu nog eens mijn lievelingswagen mag kopen doe ik die nooit meer weg.
:wink:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Kawa heeft echter wel een punt, en een groot ook:

Personenwagens, en daar zijn de lijn- en reisbussen, moto en racewagens nog bijgerekend zijn voor minder dan 3% verantwoordelijk.

Luchtvaart voor meer dan het driedubbele.
Scheepvaart ook, als je dan weet dat de meeste oceaanreuzen op onafgewerkte olie varen en velen van die krengen dateren uit de jaren 60-70........

De industrie...........in de P stond nu toevallig hoeveel co er uitgestoten werd voor een mp3 te maken, daar kan ik met mijne Defender van naar Spanje rijden!!!

Als we morgen massaal stoppen met autorijden.......dan veranderd er juist nix............maar de hele heisa is wel gescheten voor de politiek om overal extra taksen op te heffen(en zelf in dikke bakken te blijven rijden)
Post Reply