Geen kracht meer in de spieren!
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
sportdokter raadplegen, en een echt diepgaand bloedonderzoek doen. (dus ook op virussen etc..)
laat je ook testen op klierkoorts.
dit komt nogal veel voor bij intensieve sporters. Oorzaak is een bepaalde vorm van oververmoeidheid, die zich niet echt laat voelen maar wel aan je vreet. (om als vb Tom Steels maar te noemen)
en vaak zijn lage waarden (net niet tekort bv) genoeg redenen voor veel artsen om helemaal niks te ondernemen, maar je voelt je wel als een schotelvod.
laat je ook testen op klierkoorts.
dit komt nogal veel voor bij intensieve sporters. Oorzaak is een bepaalde vorm van oververmoeidheid, die zich niet echt laat voelen maar wel aan je vreet. (om als vb Tom Steels maar te noemen)
en vaak zijn lage waarden (net niet tekort bv) genoeg redenen voor veel artsen om helemaal niks te ondernemen, maar je voelt je wel als een schotelvod.
'k Ben gisteren nog bij de sportdoc geweest...
M'n gewone sportdoc zit op een congres, dus moest ik wel bij n andere gaan (had een briefje nodig
)
Klierkoorts is geen denkpiste... Heb ik 8j geleden gehad en mijn lichaam zit nog vol antistoffen
De doc heeft me Dynergum (iemand ervaring mee?) voorgeschreven en me gevraagd om toch maar es bij de cardioloog langs te gaan... Zelfs al is er niks aan de hand, dan nog is zo'n check up wel nodig voor iemand die veel sport hè... 't Zal meteen ook mijn eerst bezoek aan 't ziekenhuis worden in 25j
Gisteren een volledig dagje rust genomen en vandaag ook, en voel me al n beetje fitter, maar denk niet dat ik nu al zou kunnen sporten...
Enfin, we zien wel...
M'n gewone sportdoc zit op een congres, dus moest ik wel bij n andere gaan (had een briefje nodig
Klierkoorts is geen denkpiste... Heb ik 8j geleden gehad en mijn lichaam zit nog vol antistoffen
De doc heeft me Dynergum (iemand ervaring mee?) voorgeschreven en me gevraagd om toch maar es bij de cardioloog langs te gaan... Zelfs al is er niks aan de hand, dan nog is zo'n check up wel nodig voor iemand die veel sport hè... 't Zal meteen ook mijn eerst bezoek aan 't ziekenhuis worden in 25j
Gisteren een volledig dagje rust genomen en vandaag ook, en voel me al n beetje fitter, maar denk niet dat ik nu al zou kunnen sporten...
Enfin, we zien wel...
misschien kan het terug een opstoot van klierkoorts zijn, dat kan soms nog lang erna terugkomen maar dan veel minder erg dan je het oorspronkelijk had.
Het slechte weer kan er ook iets mee te maken hebben, ik ben zelf ook wielrenner en in het begin van de week heb ik 2 koersen gereden in het rotweer en het draaide ook gewoon vierkant, geen kracht in de benen. Ik heb gisteren ook bloed laten nemen maar de dokter zegt dat het wss van de kou is omdat ik ook bijna geen vet heb. Kzou zeggen nog effe wachten tot het weer wat beter wordt.
Het slechte weer kan er ook iets mee te maken hebben, ik ben zelf ook wielrenner en in het begin van de week heb ik 2 koersen gereden in het rotweer en het draaide ook gewoon vierkant, geen kracht in de benen. Ik heb gisteren ook bloed laten nemen maar de dokter zegt dat het wss van de kou is omdat ik ook bijna geen vet heb. Kzou zeggen nog effe wachten tot het weer wat beter wordt.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
dynergum... mja bevat hoofdzakelijk een bepaald aminozuur... uiteindelijk heeft het geen effect. de echt werkende stof die het bijnierschors stimuleerde, is er al van begin jaren 90 uitgehaald.
dus het versterkend effect is hier ver te zoeken. en om dit aminozuur te stimuleren, heb je nog een deel andere zaken nodig.
als het de bedoeling is via supplementen te verbeteren, kan je beter een multi vitaminen complex gebruiken.
verder kan het inderdaad ook weer een opstoot zijn van klierkoorts zoals hierboven aangegeven.
dus het versterkend effect is hier ver te zoeken. en om dit aminozuur te stimuleren, heb je nog een deel andere zaken nodig.
als het de bedoeling is via supplementen te verbeteren, kan je beter een multi vitaminen complex gebruiken.
verder kan het inderdaad ook weer een opstoot zijn van klierkoorts zoals hierboven aangegeven.
Ik zit nu ook al drie weken met een gelijkaardig probleem. Mijn hartslag is een pak hoger, en als ik flink wat kilometers maak tegen een traag tempo kan ik het fietsen wel drie dagen vergeten.
Ik heb toen een bloedtest laten nemen, en daaruit bleek dat mijn lichte vorm van klierkoorts terug (de lichtste van de 4) actief is. Ik heb wel overdag niet het gevoel dat ik moe ben ofzo, maar voorlopig kan ik intensief traine en de competitie wel vergeten...
Dus het zou wel kunnen zijn dat je terug klierkoorts hebt. Ik heb nu ook terug antistoffen, vandaar..
Ik heb toen een bloedtest laten nemen, en daaruit bleek dat mijn lichte vorm van klierkoorts terug (de lichtste van de 4) actief is. Ik heb wel overdag niet het gevoel dat ik moe ben ofzo, maar voorlopig kan ik intensief traine en de competitie wel vergeten...
Dus het zou wel kunnen zijn dat je terug klierkoorts hebt. Ik heb nu ook terug antistoffen, vandaar..
- Deere Power
- Mountainbiker
Post by Deere Power »
Ik heb twee jaar geleden gelijkaardige symptomen gehad. Toen zoals lefke zei serieus problemen gehad met de schildklier. 18 maanden geduurd eer ik terug in orde was (voor90%, de andere 10% zal ik nooit meer terug krijgen). Als ze bloedproeven gedaan hebben dan zit dit er normaal ook tussen...
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
vlees word vervangen door vis. met een gebalanceerde voeding kan je perfekt (top) sport doen zonder problemen.gamutter wrote:Als je door het sporten zo je spieren op de proef stelt en dan nog vegetariër bent, krijg je dan niet te weinig eiwitten binnen om de spieren terug op te bouwen na intensief sporten?
Misschien moet je op een anderen manier proteïenen binnen nemen als je geen vlees eet?
't Is maar een idee.
en een eiwitprobleem duikt pas na LANGE tijd op , dat gebeurd niet op 1-2-3. dan zie je ook je spiermassa kleiner worden, NADAT eerst al je vetreserves totaal uitgeput zijn.
dus zo'n vaart loopt het niet met eiwit tekort.
kheb t topic niet helemaal gelezen maar volgens mij zit t er dik in dat je gewoon een ernstig tekort aan "ijzer en/of B12" bij een hoog tekort zal uwen dokter wel enkele shots ijzer in je kont injecteren!
ik heb t vroeger vaak gehad na hevige trainingsperiodes en werd hiermee altijd geholpen...
maar je zal volgens mij wat minder moeten trainen ook..
ik heb t vroeger vaak gehad na hevige trainingsperiodes en werd hiermee altijd geholpen...
maar je zal volgens mij wat minder moeten trainen ook..