Geen kracht meer in de spieren!

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Isa'tse
Mountainbiker

Geen kracht meer in de spieren!

Post by Isa'tse »

Dag forummers,

Ik ben een meid van 25 en was altijd gewoon om vrij intensief te sporten (10-15u per week: spinning, cardio- en krachttraining, MTB,...), maar sinds een 4-tal weken is alle kracht uit m'n spieren verdwenen, voel ik me zo slap als een vod en schiet m'n bloeddruk de hoogte in bij de minste inspanning...

Mijn eerste gedacht was: vitaminetekort (ijzer, mineralen...). Maar uit het bloedonderzoek bleek dat ik geen tekorten had... Kon ook moeilijk, want als vegetariër ben ik verplicht om heel goed op m'n voeding te letten en tekorten te vermijden door zo evenwichtig mogelijk te eten...

Dan dacht ik: overtraind... Dus neem ik nu al 4 weken rust (niks van sport) en toch voel ik me nog niet beter... Ik blijf me slap voelen en ik kan nog altijd geen inspanningen leveren... Mijn ochtendpols is ook hoger dan normaal...

De ene dag is 't wel beter dan de andere en kan ik wel gaan werken, maar dan kom ik thuis en is de pijp uit...

't Is vrij stressy op het werk nu en doordat sporten voor mij een vorm van ontspanning is, geraak ik die stress nu moeilijker kwijt natuurlijk... Vicieuze cirkel als je 't mij vraagt...

Ik geraak moeilijk in slaap, maar als ik opsta ben ik eigenlijk niet heel moe...

Het zijn vooral die slappe spieren en hoge hartslag die me zorgen baren...

Klierkoorts heb ik al gehad en 't voelt anders nu... Ik heb geen drang om de hele dag te slapen...

Ik wil vanalles doen, werken, opnieuw gaan sporten, afspreken met vriendinnen, dus depressief ben ik niet... Alleen zegt mijn lichaam 'nee' als de agenda te druk wordt...

Herkent iemand van jullie dit?

Thx...
Geoffrey84
Mountainbiker

Post by Geoffrey84 »

Hoi Isa'tse

Klinkt me vrij bekend in de oren.
Ik ben ook gewend van intensief te sporten. Vooral spinning, lopen en dan de zondagse toertocht. Ik merk sinds kort dat mijn lichaam ook niet meer mee wilt :-? (altijd moe, geen kracht meer enz...)
Ik neem wel sinds enkele maanden medicatie en denk dat het een nefast effect heeft op mijn leverfunctie. Nog een goede 2 weken moet ik deze medicatie nemen.
Ook hier heeft bloedonderzoek geen afwijkende waarden weergegeven en werkt alles naar behoren. Ik denk dus ook overtraind dus ga ik een 3 tal weken rusten.

Ik hoop dat alles snel betert met je en dat je snel weer aan het sporten kan gaan!
Last edited by Geoffrey84 on Thu 13 Mar 2008 12:12, edited 1 time in total.
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Heb je enig gedacht op welke waarde je vitamine B12 stond?
De grenswaarden hiervoor staan erg laag, dus veel lager dan het punt waar je hier al erg veel last van kan hebben.

Ook kan je misschien beter in plaats van volledig stoppen met sporten, op zondag gewoon op je MTB stappen om een rustig fietstochtje te maken en te genieten van de omgeving in plaats van op snelheid te rijden. Dan heb je toch nog een beetje ontspanning
Isa'tse
Mountainbiker

Post by Isa'tse »

Hey,

'k Heb geen idee hoeveel B12 ik had bij het bloedonderzoek van 2 weken geleden... 'k Heb toen de resultaten telefonisch snel doorgenomen met de doc... Alles was ok, ook B12, maar mss was mijn waarde 'net genoeg' natuurlijk...

'k Heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij de sportdokter... Mag vanavond gaan... Mss brengt een diepgaander (orthomoleculair) bloedonderzoek wel iets aan het licht...

Ik wou dat ik rustig kon gaan sporten, echt waar, maar zelfs dat lukt niet :( Vorige week zaterdag heb ik 30' rustig op de step gestaan in de fitness en ik moest gaan liggen... Zo slap als een vod... Precies of ik kon elk moment flauwvallen... Echt freaky... Dus ik durf nu gewoon niet meer alleen de baan op met de fiets omdat ik me nog niet sterker voel en schrik heb dat ik plots een appelflauwte krijg en van mijn fietske tuimel... :-?
SoundLeSs
Mountainbiker
Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra

Post by SoundLeSs »

Klinkt als een probleem met de suikerspiegel. Neem je genoeg suikers in, want die zijn ook nodig. Neem bijvoorbeeld een 10 minuten voor je vertrekt al druivensuiker ofzo. Kan natuurlijk ook een minder gunstige analyse zijn: diabetes.
lefke
Mountainbiker

Post by lefke »

Als het ook gepaard gaat met gewichtsverlies lijkt me dit heel sterk op een slecht functionerende schildklier.
Als die te snel werkt = kilootjes eraf, slecht slapen, geen kracht, hoge hartslag
Als die te traag werkt = kilos erbij, constant moe, lage hartslag
Isa'tse
Mountainbiker

Post by Isa'tse »

'k Denk wel dat ik genoeg suikers inneem ja... Ben sowieso geen snoeper, en heb nooit problemen gehad met m'n suikerspiegel...

Ik voel me nu ook bijna continu slap... Eet ik dan bv iets energierijks, dan krijg ik daar geen 'boost' van jammer genoeg...

M'n bloedsuikerspiegel is de laatste 2 weken al 2x gecontroleerd en was telkens normaal...

Viruske?

Was ik maar gewoon geblesseerd denk ik dan :roll:
dtf
Mountainbiker

Post by dtf »

Ik hoor nu toch veel sporters,die klagen over lusteloosheid.
Bij mij ligt het nu vooral aan het slechte weer,,tot vorige week relatief goed weer, dus(te)veel getraind,rusten wordt dan uitgesteld tot het weer verslecht,nu zit ik ook al een ganse week lusteloos in de zetel...te wachten op goed weer :-D
Mijn sportdokter zegt altijd na 3weken trainen,1week alles de helft,maarja..
Isa'tse
Mountainbiker

Post by Isa'tse »

Hey,

Ja, ik dacht ook: 't zal wel de tijd van 't jaar zijn... Voorjaarsmoeheid...

Net effe gecheckt en vorig jaar zat ik ook in een dipje... Ik ben net dezelfde week als nu naar de sportdoc gestapt :-)

Maar toen voelde ik me wel een stuk beter in mijn vel en kon ik nog sporten... Nu dus niet meer...

Heb toen een HIPP (hypo-ionisch eiwitprofiel) laten maken en daaruit bleek dat ik niet alle voedingsstoffen opnam en dat mijn ontgiftingssysteem niet naar behoren werkte... 'k Heb toen een aantal dure voedingssupplementen genomen en ik was snel weer de oude...

Een aantal van de symptomen die ik vorig jaar had, heb ik nu terug: minder energie (veel minder dan), zweetaanvallen 's nachts (wordt bijna elke morgen wakker in klamme lakens, voel 's nachts ook het zweet op mijn buik en benen lopen, gesellug :( )... Maar nu dus ook soms duizelig, misselijk en futloos, alsof alles mij teveel energie kost...

'k Vraag sowieso weer een HIPP aan als ik vanavond bij de sportdoc langsga...

Succes aan al de rustende sporters! ;-)
Geoffrey84
Mountainbiker

Post by Geoffrey84 »

Jij hebt blijkbaar wel al een hele resem tests doorheen je sportcarrière laten doen hé Isa'tse.

Maar als vegetariër zou ik inderdaad wel een zeer strak voedingsschema volgen om de nodige voedingsstoffen binnen te krijgen als je zo intensief sport!
Wat eet je dan zoal op één dag? Aan suikers, vezels, eiwitten, ...?

En als je wakker wordt in het zweet kan dat ook aan je lakens liggen hoor ... een degelijke katoenovertrek over je dons absorbeert veel beter het vocht dan die synthetische stoffen.

Probeer je voorlopig niet teveel zorgen en probeer toch af en toe een frisse neus te halen (beetje wandelen).
Binnenkort ben je heus weer de oude fanatiekeling :wink:
Post Reply