Welke is de beste storingsvrije fietscomputer?
Ik hoef geen waslijst van verschillende functies.
Wel wil ik degelijk ''hardware''.
Zo wil ik liefst dat het onderdeel dat op de voorvork moet komen goed vastgezet kan worden etc. want meestal gaat dat met kabelbinders of rekkertjes, maar dan verschuift dat toch nog vaak etc.
En kies ik best 1 met draad of draadloos?
ik zoek een stevige/degelijke fietscomputer
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Geoffrey84
- Mountainbiker
Post by Geoffrey84 »
Ik heb me onlangs de polar CS400 aangeschaft.
Dit is een draadloos model. Heeft een gecodeerd signaal zodat het niet de hartslag gaat meten van een medebiker of zo. Tot nu toe,reeds 5 maand in gebruik, geen last van storingen.
Zeer stevig en spatwatervrij (zolang hij niet moet zwemmen is hij watervrij).
Ook een waslijst aan functies die ik ,zoals je gevraagd hebt, niet ga opnoemen
Een aanrader dus (wel stevig prijskaartje)
Dit is een draadloos model. Heeft een gecodeerd signaal zodat het niet de hartslag gaat meten van een medebiker of zo. Tot nu toe,reeds 5 maand in gebruik, geen last van storingen.
Zeer stevig en spatwatervrij (zolang hij niet moet zwemmen is hij watervrij).
Ook een waslijst aan functies die ik ,zoals je gevraagd hebt, niet ga opnoemen
Een aanrader dus (wel stevig prijskaartje)
-
pieter mels
- Mountainbiker
- Location: cannondale scalpel team replica & Van nicholas astraeus
Post by pieter mels »
VDO MC 1.0
montage aan stuur via stevige strip met schroefdraad.
montage aan vork met kabelbinders en rubber ertussen. zit goed vast en geen last . nu reeds 3 jaar in mijn bezit.
montage aan vork met kabelbinders en rubber ertussen. zit goed vast en geen last . nu reeds 3 jaar in mijn bezit.
- Gwen
- Mountainbiker
Tegenwoordig zitten die dingen ook met strips vast op stuur of stuurpen, je kan kiezen. Heb de draadloze versie gehad en niks anders dan vodden (2 comp. op evenveel weken) misschien dat de draad versie beter is of ik had gewoon pech... Als je niet te veel tralala wil, BBB met draad: ik geloof een 21€ bij Van Eyck en heeft me op de Speci in 3 jaar nog nooit in de steek gelatenpieter mels wrote:VDO MC 1.0
- franco
- Mountainbiker
- Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon
Koop gewoon een polar polsuurwerk/harslagmeter/fietscomputer.
Kijk eens op hun site.
Het is niet echt goedkoop te noemen; maar je hebt kwaliteit en goede service.
Mijn polar na 3 jaar intesief gebruik, werkte niet meer. Ik ben er mee naar Dendermonde geweest (verdeler voor Belgie) en heb een nieuw binnewerk, nieuwe kast en nieuw bandje gekregen. Dit alles voor de prijs van 12€, dus de prijs van het bandje. Er was water in gekomen en omdat ik een jaar ervoor daar mijn batterij had laten veranderen, hebben ze dit op garantie veranderd.
Besluit: ik heb eigenlijk een compleet nieuwe polar enkel het bandje moeten betalen, dit was versleten en viel dus niet onder garantie.
Kijk eens op hun site.
Het is niet echt goedkoop te noemen; maar je hebt kwaliteit en goede service.
Mijn polar na 3 jaar intesief gebruik, werkte niet meer. Ik ben er mee naar Dendermonde geweest (verdeler voor Belgie) en heb een nieuw binnewerk, nieuwe kast en nieuw bandje gekregen. Dit alles voor de prijs van 12€, dus de prijs van het bandje. Er was water in gekomen en omdat ik een jaar ervoor daar mijn batterij had laten veranderen, hebben ze dit op garantie veranderd.
Besluit: ik heb eigenlijk een compleet nieuwe polar enkel het bandje moeten betalen, dit was versleten en viel dus niet onder garantie.
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Ik heb de versie met draad gekocht en ik moet zeggen een schitterend spul hoor. Doet zelfs in zeer barre omstandigheden prima zijn werk. Hoogtemeter functie werkt ook zeer naar behoren (als je alles goed insteld tenminste).Gweñito Gafotas wrote:Tegenwoordig zitten die dingen ook met strips vast op stuur of stuurpen, je kan kiezen. Heb de draadloze versie gehad en niks anders dan vodden (2 comp. op evenveel weken) misschien dat de draad versie beter is of ik had gewoon pech... Als je niet te veel tralala wil, BBB met draad: ik geloof een 21€ bij Van Eyck en heeft me op de Speci in 3 jaar nog nooit in de steek gelatenpieter mels wrote:VDO MC 1.0
greetz
jocca
- Trekkie 800
- Mountainbiker
- Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9
Post by Trekkie 800 »
kheb 2 sigma's. Een oude waar al + 10.000Km's opstaat met een dikke draad (zeer dikwijls al de grond gezien maar nog nooit problemen mee gehad) en een redelijk recente met een dunne draad die al een keer gebroken is geweest (sjaans dat ik een beetje kan solderen). Over beide heel tevreden. De recente heb ik eens verzopen en ik heb ne nieuwe gekregen onder garantie.
Sportyboy heeft een Sigma BC 2006MHR en heeft bij mijn weten nog maar 1x problemen gehad in de buurt van sterke storingsvelden.
Sportyboy heeft een Sigma BC 2006MHR en heeft bij mijn weten nog maar 1x problemen gehad in de buurt van sterke storingsvelden.