Sigma Sport BC 2006 MHR DTS Wireless

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

zwin wrote:
eskimo1973 wrote:ik heb die van mij van vandaag....
Nu ah installeren en 2 probleempjes

er zaten 3 rubber ringetjes, een heel dik klein
en dan twee van iets smaller rubber, ik veronderstel diam 32 en 42
men raadt de 32 aan voor stuur (of stuurpen) , maar rond mijn stuurpen raakt dat ding alvast niet..
De rubber van 42 raakt dan weer amper rond mijn voorvork

nog iemand die ervaring en hoe opgelost ?
ik heb goed mogen trekken om ze er rond te krijgen en het is gelukt maar moest het niet lukken dan denk ik dat je die rubber bij de betere doe het zelf zaak kan vinden, ze gebruiken da ook als dichtingsringen voor buizen en de heb je in verschillende maten.

greetz
ff in warm water (niet HEET of KOKEND) leggen , dan zijn ze veel soepeler en hernemen na afkoelen oorspronkelijke rek terug in
ronimo
Mountainbiker
Location: Trek Roscoe8 / Kona Rove / specialized Turbo Vado 6.0

Post by ronimo »

Ik heb de Sigma onlangs aangeschaft en ben best tevreden.
Ben nu in Oostenrijk hem aan het testen en hij doet het goed!!
De starthoogte blijft stabiel en de klimhoogte wordt goed opgevolgd.
Ik heb hem ook al gebruikt tijdens bergtochten te voet en dan is hij ook handig.(er wordt een handig houdertje bij geleverd zodat je hem ook zonder fiets kan gebruiken maar dit ter zake...)
De hartslagmeter werkt ook goed.
Af en toe heb je wel eens een signaalverlies maar door de computer even los te klikken(gaat zelfs al rijdend)komt het signaal direct terug.
Het is een goede combi-fietscomputer(alles in een).
De prijs valt eigenlijk goed mee(+/-100 euro)
wally24
Mountainbiker

Post by wally24 »

Ik heb de sigma vorige maand aangeschaft! Echter hoe ik de hoogtemeter dien in te stellen weet ik niet! Je moet hem reduceren naar zeeniveau? Waar kan ik dan ergens de luchtdruk gereduceerd naar zeeniveau instellen? Of hoe stellen jullie de hoogtemeter in bij vertrek?
Smokie
Mountainbiker

Post by Smokie »

wally24 wrote:Ik heb de sigma vorige maand aangeschaft! Echter hoe ik de hoogtemeter dien in te stellen weet ik niet! Je moet hem reduceren naar zeeniveau? Waar kan ik dan ergens de luchtdruk gereduceerd naar zeeniveau instellen? Of hoe stellen jullie de hoogtemeter in bij vertrek?
Hier vind je alvast de hoogtemeters van België en vele andere landen
http://www.fallingrain.com/world/BE/ :wink:
wally24
Mountainbiker

Post by wally24 »

Enig idee dan waar dat de luchtdruk kan gevonden worden? De sigma berekent op basis van de luchtdruk zijn hoogte!
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

ik heb het voor met deze teller dat wanneer ik bijvoorbeeld aan een bevoorrading, bij het opnieuw aanvatten van de tocht de kilometerteller niet meer werkt. Ik bedoel: hij ligt wel aan, maar geeft 0,0 km/u aan. En ik rijd beslist sneller 8)

De sensor werd nochtans zo hoog mogelijk geplaatst, en zo'n hoge inbouwhoogte heeft mijn vork nu ook weer niet (Cannondale Fatty).

Heeft iemand dit ook voor, en weet iemand een oplossing?
wally24
Mountainbiker

Post by wally24 »

Mister T. wrote:ik heb het voor met deze teller dat wanneer ik bijvoorbeeld aan een bevoorrading, bij het opnieuw aanvatten van de tocht de kilometerteller niet meer werkt. Ik bedoel: hij ligt wel aan, maar geeft 0,0 km/u aan. En ik rijd beslist sneller 8)

De sensor werd nochtans zo hoog mogelijk geplaatst, en zo'n hoge inbouwhoogte heeft mijn vork nu ook weer niet (Cannondale Fatty).

Dit gebeurt soms bij mij ook, door storingen van andere signalen vermoed ik (hoogspanningkabels enz). Je moet hem dan eens in en uitklikken, meestal helpt dat wel! Hoe stel jij je hoogtemeter in? Zoek je de luchtdruk van je vertrekplaats of van een plaats aan zee?
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

wally24 wrote:
Mister T. wrote:ik heb het voor met deze teller dat wanneer ik bijvoorbeeld aan een bevoorrading, bij het opnieuw aanvatten van de tocht de kilometerteller niet meer werkt. Ik bedoel: hij ligt wel aan, maar geeft 0,0 km/u aan. En ik rijd beslist sneller 8)

Dit gebeurt soms bij mij ook, door storingen van andere signalen vermoed ik (hoogspanningkabels enz). Je moet hem dan eens in en uitklikken, meestal helpt dat wel! Hoe stel jij je hoogtemeter in? Zoek je de luchtdruk van je vertrekplaats of van een plaats aan zee?
ik weet dat mijn woning op 15m boven zeeniveau ligt.
Dus als ik thuis vertrek, hoogte resetten naar starthoogte.
Als ik ergens ga biken waar de hoogte is aangegeven (bijvoorbeeld: top Kluisberg is 141m, dan stel ik hem ter plekke in).
Probleem is dat met barometrische hoogte het weer parten speelt hé...
Moet wel zeggen, dat ding is tamelijk accuraat: hij gaf, aanvangend van starthoogte thuis, de top van de Kluis als 139 aan, en dit onder zeer wisselvallige en betrokken weersomstandigheden.
Bij zonnige alpenritten met opgegeven starthoogte zal hij dus denk ik accuraat werken.
Roel J
Mountainbiker

Post by Roel J »

Heb heden een probleem gehad met dit meterke.

Geregeld viel mijn harstslag weg (ik leef nog, wees gerust, danku)

Inklikken terug hielp maar voor even. Na zo een keer of 5 was het over.

Ik werk met cardiogel ertussen, band is goed aangespannen, binnen de afstanden van de fabrikant alles gemonteerd.

Iemand een idee hoe ik dat uitvallen kan voorkomen of iets nog te controleren?

Merci,

Roel
Aiki
Mountainbiker

Post by Aiki »

Roel J wrote:Heb heden een probleem gehad met dit meterke.

Geregeld viel mijn harstslag weg (ik leef nog, wees gerust, danku)

Inklikken terug hielp maar voor even. Na zo een keer of 5 was het over.

Ik werk met cardiogel ertussen, band is goed aangespannen, binnen de afstanden van de fabrikant alles gemonteerd.

Iemand een idee hoe ik dat uitvallen kan voorkomen of iets nog te controleren?

Merci,

Roel
Kan verschillende redenen hebben.

1. contactvlak van de band is niet vochtig.
2. batterijen zijn bijna leeg.
3. een frequentie storing
Post Reply