Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
bollie
Mountainbiker

Post by bollie »

Hallo Kurt..

Ik lees dat je weer naar het mooiste gebied van europa gaat om de bergen te temmen.Lekker man...Ik zou gaarne weer met je fietsen in Spanje maar moet daar helaas nog een half jaar op wachten.Ik zal aan je denken als ik hier aan het fietsen ben in het platte Holland . Veel plezier en zoek maar vast nieuwe routes om in de zomer te fietsen....Frits
Blakboks
Mountainbiker

Post by Blakboks »

Ik zou deze zomer de Via Verde (Ruta Carillet) willen doen van Ripoll tot Girona of Platja d'Aro.
Heeft er iemand een idee hoe je van Girona naar Ripoll kunt met het openbaar vervoer (bus of trein) ?
Heb al wat rondgezocht en al info opgevraagd aan toeristische dienst maar nog niks gevonden.
univega
Mountainbiker

Post by univega »

In Girona neem je de lijnbus naar Ollot, je fiets steek je gewoon in de koffer van de bus(er kunnen ongeveer 5 a 6 fietsen in maar dan liggen ze op elkaar.... Ik denk dat je van Ollot naar Ripoll kan met de bus, maar dat heb ikzelf nog niet gedaan. Dat is misschien iets voor volgende week of anders in augustus.
verleden zomer heb ik de trip gedaan, van platja met de bus naar Girona en dan naar Ollot en met de fiets terug tot in platja, dit is ong. 80 km maar bijna altijd in dalende lijn.
univega
Mountainbiker

Post by univega »

volgende week vertrek ik naar platja en een weekje later komt Bollie zijn nieuwe mtb ginder testen...
Als er nog volk wilt meefietsen, wij vertrekken meestal iets na 08.00h op de promenade aan de rode kruis post langs de Ridaura.
Hoe herken je ons, ik heb een blauw truitje aan van MTB-Rudi en Bollie heeft natuurlijk een Rolf naaf. Wij laten ons meestal vergezellen door een trialrijder (moto)
bollie
Mountainbiker

Post by bollie »

Hallo Kurt...
Veel plezier en ga maar vast fietsen ik zie je wel rond de 24 -ste .Dan ben ik er ook voor 1 hele maand.Wat zullen wij mooie tochten gaan maken.Mochten er nog meer mee willen , schroom niet en kom gewoon naar Platja D'aro op de promenade bij het rode kruis om 08.00 uur .Hopelijk gaat dei Rohloff naaf het goed houden...zal toch wel .Volgende week ga ik hem eens goed testen bij jou in Belgie voor een mooie rit over 95 km..Raid des chantoires..WWW.VTTBOLLAND.BE.
Tot weldra....
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

Een vraagje,
welke banden zijn daar het meest geschikt en welke druk zet je erop?
ik heb nu RR en NN,maar heb ook nieuwe Michelin AT liggen,ik vertrek de 12 juli voor een weekje naar Calonge,ben aant aftellen :P
univega
Mountainbiker

Post by univega »

ik heb ginder al met alle soorten banden gereden en eigenlijk zijn semi slicks nog het beste, je zult op sommige moeilijke stukken wel iets meer problemen hebben, maar dat wordt dan weer gecompenseerd door de betere stukken. Voor mij is de bandendruk het belangrijkste, ong een 2 a 2,5 kg, liefst niet teveel maar zeker niet teweinig want ginder heb je veel last van snake bite, maar dat voel je snel hoor, het is in begin een beetje uitzoeken, onderweg wat druk aflaten.....(ik heb altijd 2 reserve binnenbanden bij)
Calonge, dat is het vertrekpunt naar Fittor een moeilijke beklimming, maar éénmaal je in fittor bent kan je makkelijk naar Bisbal.
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

univega wrote:ik heb ginder al met alle soorten banden gereden en eigenlijk zijn semi slicks nog het beste, je zult op sommige moeilijke stukken wel iets meer problemen hebben, maar dat wordt dan weer gecompenseerd door de betere stukken. Voor mij is de bandendruk het belangrijkste, ong een 2 a 2,5 kg, liefst niet teveel maar zeker niet teweinig want ginder heb je veel last van snake bite, maar dat voel je snel hoor, het is in begin een beetje uitzoeken, onderweg wat druk aflaten.....(ik heb altijd 2 reserve binnenbanden bij)
Calonge, dat is het vertrekpunt naar Fittor een moeilijke beklimming, maar éénmaal je in fittor bent kan je makkelijk naar Bisbal.
ok, bedankt
univega
Mountainbiker

Post by univega »

Een beetje laat, maar zorg dat je genoeg binnenbanden mee hebt tijdens je tochten, ik heb vandaag alle binnenbanden geplakt waar ik mee lekgereden was tijdens mijn tochten, 1 snake bate, 8 x doorn.
Misschien is ginder de RR en NN toch de beste keuze.
Nu is het weer wachten tot het paasverlof.
bollie
Mountainbiker

Post by bollie »

Hallo Kurt.
Alles goed man ?
Al lekker aan het fietsen ?Het paasverlof gaat toch al opschieten en dan ben jij weer de gelukkige die daar mag gaan biken...wellicht dat ik mee ga ( als ik de vrouw zo gek kan krijgen)ik zou echt gaarne willen....Frits
Post Reply