Onlineshop JensonUSA

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
jls
Mountainbiker

Post by jls »

ff met douane gebeld. voor fietsen mag je je aan onderstaande regeling verwachten:

- bedrag waarop berekeningen gebaseerd worden = aankoop + verzending + verzekering
- daarop komt 14pct invoerrechten
- daarop betaal je 21pct BTW

bovendien zijn er kosten voor "dedouanering" - deze administratieve rompslomp wordt afgehandeld door diegene die de verzending op zich neemt (vb DHL) en die zullen dan ook nog eens een commissie vragen

wat ik nog niet uitgezocht heb: de prijzen op jensonusa.com, zijn die VAT inbegrepen, vermoedelijk wel, hoe dat bedrag recupereren? ik betaal tenslotte in belgie btw. rekenen ze u dan een bedrag aan zonder btw?

en last but not least: wat kan er gedaan worden teneinde al die "administratie" ;) te laten vallen
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Weet er iemand of je die invoerrechten ook moet betalen op een 'souvenir' dat je meebrengt uit de US.
Een vriend van mij gaat naar de USA, en ik zie dat Jenson ook afhaalpunten daar heeft.
Zou een Single Digit Ultimate remsetje willen en de prijzen zijn daar echt wel héél interessant in vergelijking met hier.
Maar kunnen ze hem op de luchthaven dan invoerrechten doen betalen daarvoor?
Supra
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...

Post by Supra »

Je kan ook op de doos laten schrijven dat het een staal (sample) is.. Dat zou ook helpen.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

El Baelos wrote:Weet er iemand of je die invoerrechten ook moet betalen op een 'souvenir' dat je meebrengt uit de US.
Een vriend van mij gaat naar de USA, en ik zie dat Jenson ook afhaalpunten daar heeft.
Zou een Single Digit Ultimate remsetje willen en de prijzen zijn daar echt wel héél interessant in vergelijking met hier.
Uit de verpakking in zijn valies steken ?
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Voor één stuk gaan ze niet moeilijk doen imo.
Als ie al gecontroleerd wordt...
Anders is het als je meerdere stuks meebrengt van hetzelfde, dan gaat de douane ervan uit dat de invoer handelskarakter heeft.
Ook weer indien er gecontroleerd wordt.
Je kan toch dingen kopen voor 'eigen' gebruik.
Faktuurtje laten maken met een waarde onder 43€(ben niet zeker van die waarde, mss eens informeren ?), dan wordt sowieso er geen taks geheven.
Laten inpakken als cadeau is ook een goed truukje om zeker te spelen.
Antonio's pizza
Mountainbiker

Post by Antonio's pizza »

El Baelos wrote:Weet er iemand of je die invoerrechten ook moet betalen op een 'souvenir' dat je meebrengt uit de US.
In principe wel maar in de praktijk gebeurt dat vrijwel nooit. Ik heb al vanalles aangekocht in de US en naar Belgie gebracht, nog geen enkele keer gecontroleerd geweest.
Post Reply