q-factor van 200 op hometr. slecht ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
voorde
Mountainbiker

q-factor van 200 op hometr. slecht ?

Post by voorde »

In plaats van op mijn rollen te rijden zou ik eventueel op een oude hometrainer mijn oefeningen doen kwestie van niet steeds met die fiets naar mijn kamer te moeten sleuren en neemt ook minder plaats inbeslag.
De positie op de fiets krijg ik wel goed , maar de q factor is 200 kan dit kwaad bij langere traning vooral dan de knieën ?
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Ik voel alleszins ook een sterk verschil in q-factor op m'n spinningfiets! Daarom probeer ik krachttraining toch vnl buiten uit te voeren, voor souplessetrainingen is het gevaar iets minder groot..
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

de q-factor kan inderdaad invloed hebben ofp de spieren en pezen.

een aantal wegrenners (maar zeker niet allemaal) van de oudere garde heb ik horen klagen over terugkomende peesontstekingen, weerkerende spierpijnen, minder goed draaien....
bij het plaatsen van het oude cranckstel (en dus hun oude q-factor weer) verdwenen de problemen.

dus ja... het zou kwaad kunnen bij lange trainingen, al kan dat ook persoonlijk afhankelijk zijn.
je kan dat doen en kijken of je inderdaad na een x -aantal maal er problemen mee krijgt.... mischien heb je er ook geen last van.
Post Reply