Wagen voor mtb

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Ridley Rijder wrote:Waarom zien die dingen er altijd zo verschrikkelijk lelijk uit??? als ze dan toch het geld hebben om zo'n motors te ontwikkelen, dan kunnen ze toch ook nog een designer inhuren, om de auto er ook nog goed te doen uitzien...

Maar verder geen comentaar op die auto's. Dat ze maar snel in productie komen!
het lawaai dat ze produceren is ook niet te pruimen (toch in prototypes),
hij heeft wel iets psychedelisch vind ik, maar verder ziet hij er zeer goedkoop uit (hij is dan ook goedkoop: vanaf 5000 euro ongeveer) :P

de 'van' versie ziet er overigens beter uit (en daar passen zes mensen in of twee fietsen), wat oppimpen met mooiere wielen en zo, en dat valt goed mee, maar ik weet niet of er daar een hybride versie van komt (met opgewarmde lucht, zonder is de autonomie vrij klein en de max. snelheid beperkt)

als/wanneer 'peak oil' zich aandient (is volgens sommigen al een feit) en olieprijzen nog eens verdubbelen, zou hij wel eens bijzonder populair kunnen worden

interview met Belgische licentiehouder:
http://www.narnar.org/Volledig%20interv ... 20PDF).pdf

zo'n auto opent perspectieven, je kunt bvb. i.p.v. electriciteit geperste lucht 'maken', m.b.v. een windmolen bvb., een andere mogelijkheid
zou kunnnen zijn dat je, bij het 'persen' van die gecompresseerde lucht, met een filter, fijn stof en mss zelfs co² uit de
lucht haalt, vooraleer je ze compresseert (dat is technisch zeker mogelijk): zodoende zou de luchtauto i.p.v.
te vervuilen en op te warmen, de lucht verschonen en co² uit de atmosfeer halen (stoot nu trouwens al heel koude lucht uit)

Image
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

Herder Steven wrote:Opel Zafira. Ook 7 zitplaatsen en ter kan e pak gerief in. 3-4 fietsen is al gelukt (schuin naast elkaar / zonder voorwiel).
ikke ook , heel content van mijne zafira
superschoep
Mountainbiker
Location: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike

Post by superschoep »

Putteke wrote:Ik heb mij nu een 2ehands VW Caddy gekocht en is echt ideaal. Genoeg plek voor een aantal bikes in de auto. Als je wil kan je er nog in omkleden. Het is een lichte vracht dus je betaald weinig taksen. Enkel maar voordelen dus. Is echt een ideale bikewagen. En als je wat zoekt voor weinig geld te vinden.

Nu zou ik enkel nog op het werk iets ineensteken voor de bikes in de auto te plaatsen. Maar hoe bevestigen dit jullie in de wagen? Gewoon een gat naar beneden boren en vast zetten met een moer en bout en daarna wat toe spuiten met silicone? Iemand een fotootje?
ikke nieuwe caddy gekocht voor de sport, ideaal en rijd nog goed ook en verbruikt weinig!

grtz,

schoep :evil: :evil:
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Ik ga mogelijk binnenkort de VW transporter 3.2 V6 benzine aanschaffen, 2 of 3 plaatsen voorin, 240 pk dus power en plaats genoeg !! Benzine FTW !!!
Cristalix
Mountainbiker

Post by Cristalix »

Fry wrote:Ik ga mogelijk binnenkort de VW transporter 3.2 V6 benzine aanschaffen, 2 of 3 plaatsen voorin, 240 pk dus power en plaats genoeg !! Benzine FTW !!!
Mijn toekomstige droombak... Heb er trouwens nog nooit eentje tegengekomen hier in België, ofwel passeerden ze te vlug :wink:
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

Fry wrote:Ik ga mogelijk binnenkort de VW transporter 3.2 V6 benzine aanschaffen, 2 of 3 plaatsen voorin, 240 pk dus power en plaats genoeg !! Benzine FTW !!!
lang leve de opwarming van de aarde dankzij de uitstoot van zo'n 3.2liter benzine
voorwat is dat nodig?
een gewone 1.9liter diesel of een 2.0 liter benzine transporter brengt je ook overal (en om het zo te zeggen even snel)
dat is lichtje overkill voor een land als belgie
je mag al niet harder dan 120km/h rijden op de autostrade
plus verbruikt zo'n ding meer dan genoeg , je kan van dat verbruik met twee tot drie gewone personenauto's laten rondrijden
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

zo'n 3.2 L benzine is véél minder schadelijk voor het milieu dan een 1.9D :wink:
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

Swannie wrote:zo'n 3.2 L benzine is véél minder schadelijk voor het milieu dan een 1.9D :wink:
neemt dan een 1.6lieter benzine he
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Cristalix wrote:
Mijn toekomstige droombak... Heb er trouwens nog nooit eentje tegengekomen hier in België, ofwel passeerden ze te vlug :wink:
Paar nachten geleden, ik reed een vlotte 220 op teller, zie hoge lichten in de spiegel (was 2h 's nachts), 'k ga opzij, dacht dat er nen dikke SUF mij ging voorbijsteken, was ne Duits me V6 buske, en die ging er vlot over..............nog voor ik iets kon zeggen riep mijn vrouw al: "Nee, da krijgde ni......."
Dusssss.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

manitou. wrote:
lang leve de opwarming van de aarde dankzij de uitstoot van zo'n 3.2liter benzine
voorwat is dat nodig?
een gewone 1.9liter diesel of een 2.0 liter benzine transporter brengt je ook overal (en om het zo te zeggen even snel)
dat is lichtje overkill voor een land als belgie
je mag al niet harder dan 120km/h rijden op de autostrade
plus verbruikt zo'n ding meer dan genoeg , je kan van dat verbruik met twee tot drie gewone personenauto's laten rondrijden
een 1.9 diesel verneukt de luchtkwaliteit 30 keer meer dan een 3.2 V6 benzine. Opwarming van de aarde interesseert me geen bal. Dat je in brussel op de fiets nog nauwelijks kan ademen is in mijn ogen veel erger dan dat de aarde 0.5°C opwarmt.

Ik snap wel je punt dat het overkill is in Belgie. Maar ik heb al eens een golf R32 horen optrekken, echt een musclecar geluid =D>
Last edited by Fry on Fri 14 Mar 2008 20:24, edited 1 time in total.
Post Reply