Raismes (Frankrijk) 09/03/08

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

rijden in bos van wallers, een hoogmis, althans de eerste 25km.
In het begin van de tocht flink wa singeltracks en beekskes waar ik moeiteloos overvloog, de ene keer met, de andere keer zonder velo #-o . Gelet op de aanwezigheid van brigands, die niet per toeval met ons gestart zijn, bleef ik aandachtig in de voorste gelederen rijden. Dit was hier en daar ook nodig om het juiste traject te kunnen volgen. Op de beklimming van den terril wa terrein verloren, en daardoor niet ten volle kunnen genieten van de aanwezige jumps. Jammer genoeg was de afdaling één van de gemakkelijkste, we hebben immers al een technischere afdaling gereden op deze terril. Na de terril kwam het saaiste gedeelte van de tocht nml, lange dreven. Hier had ik flink wat moeite om het steeds hoger wordende tempo te volgen en besloot ik om de resterende 15km op een rustiger tempo uit te rijden.
Deze tocht heeft mijn verwachtingen ingelost, maar kan eigenlijk nog stukken beter, als men de singeltracks gebruikt die langs de andere zijde van de autosnelweg liggen (deze hebben we gedaan met de tocht van Bleharies). Zo zou men 10km dreven kunnen uitsluiten .
Bepijling was voldoende , toen wij langs de bevorrading passeerden zag je al dat er niet bepaald overschot was.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

veeteeteetje wrote:@lichterveldenaere : met mijn laatste zin was het zeker niet de bedoeling om de vlaamse organisaties de grond in te boren.

Hetgene Big one hier post vind ik nu ook niet waar,maar je kunt er niet naast dat het mooiste parcours (ja,alleen het parcours) nu daar te vinden was.We mogen geen appels met peren vergelijken zoals jij zegt,maar iedere streek is anders en het zij nu zo.

Organisatorisch zijn de West-vlaamse tt's meestal beter (duidelijkere bepijling,meer keuze bevoorrading,ruime afspuitplaats en douches,.....)

Nu,het gaat allemaal over keuzes maken.

Daar waar Rekkem tot vorig jaar nog mijn als jouw eerste keuze was,was het dit jaar een andere tt.
Waarom??

Dat hoef ik hier niet zeggen.
Als ik naar ginder wil gaan biken en jij naar daar,dan is iedereen toch vrij te doen wat hij wil.

Het is zeker en vast niet de bedoeling van bij iedere franse tt de belgen naar ginder te lokken om de vlaamse tt's te plunderen qua opkomst.
Geloof het is al druk en lastig genoeg om zo'n bende naar ginder te loodsen.

Wanneer er concurrentie is moet je er mee leren leven.

Volgens mij betreft gewoon een eigen keuze en als er zijn die perse meewillen dan is dit hun keuze.

Dit even gezegd zijnde. :wink:
Dat is geen reden om een andere tocht af te breken, onterecht dan nog want Rekkem was dit jaar net als vorige jaren dik in orde (zie de 2de post in dit topic)
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

veeteeteetje wrote:Mister T : Het is Beuvry in mei (zondag 18 mei) .Ander parcours.Meer terrils en meer technisch.

Beuvrages is 1 juni en speelt zich terug af in hetzelfde bos,met dezelfde terril.

En als ge GP wilt volgen,probeer hem dan maar af te schudden de eerste 45 km op de terrils,want de laatste 15 zijn rechtdoor en vlak.Ideaal voor ne locomotief.
ah ja... bedoelde Beuvry!

En bedankt voor de tactische tips :wink:
(maar 'k heb zo den indruk dat de GP met nen 53 van voor rijdt... azo rap :roll: )
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

veeteeteetje wrote:Mister T : Het is Beuvry in mei (zondag 18 mei) .Ander parcours.Meer terrils en meer technisch.

Beuvrages is 1 juni en speelt zich terug af in hetzelfde bos,met dezelfde terril.

En als ge GP wilt volgen,probeer hem dan maar af te schudden de eerste 45 km op de terrils,want de laatste 15 zijn rechtdoor en vlak.Ideaal voor ne locomotief.
ah ja... bedoelde Beuvry!

En bedankt voor de tactische tips :wink:
(maar 'k heb zo den indruk dat de GP met nen 53 van voor rijdt... azo rap :roll: )
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Rekkem kan misschien zoals de Raketmannen doen (concurrentie ieder jaar met de cementgroeve van Bruyelle) organiseren op zaterdag (en zondag.) , ik zou er zeker geweest zijn,maar daar zijn ze vrij in net als alle rijders , die gaan waar ze willen.
Op een forum mag je altijd je eigen gedacht kwijt met respect ..
Altijd jammer als je moet kiezen tussen verschillende tochten die de moeite lonen wat dit weekend het geval was .Voor mij is het eenvoudig , alleen het parcours telt tenzij ik de organisatie persoonlijk ken. MTB-politiek is niet aan mij besteed. Normaal was er gisteren ook nog Heestert mochten die op aanraden van .. niet een weekje verschoven hebben.
Een tocht van 50km waarvan we achteraf kunnen zeggen dat de eerste 25km bos mooier waren dan de volgende 25km bos zal geen concurrent hebben in Vlaanderen qua parcours tenzij iemand begint bomen te planten van Kortrijk tot in Brugge over een breedte van een 15-tal km.
berggeitje1
Mountainbiker

Raismes

Post by berggeitje1 »

Gisteren voor de eerst maal afgesproken met de forumbende, ben blij dat ik er eens bij was. Alleen jammer dat het daar zo koud was aan de grens.
Ik ken nu al een paar bikers, beetje bij beetje zal dat wel beteren.

Het was de 4de tocht over de schreve, het was een mooie tocht maar het wahw gevoel was er niet [-X . Ben er zeker van moesten er enkelen onder de forumbikers daar hun zin mogen doen dat ze het parcours vele malen beter zou zijn. :-D.

Tot aan de 2de bevoorrading was het lekker rijden, daarna was het een beetje eentonig, lange rechte dreven. Dat is niet mijn ding.

Voor mij was A-L-M veel leuker zeker mede door het speelbos base les wingles.

Inderdaad de bevoorrading waren niet voorzien op de bourgondische vlamingen. Toen wij aankamen op bevoorrading 1 was de verantwoordelijke voor deze bevoorrading al aan het bellen voor meer eten en drank. #-o

Conclusie: ben blij dat ik er geweest ben maar had er toch iets meer van verwacht, jaja ik weet het ben een beetje veeleisend (of ik ben te veel gewend).

Nog een vraagske: zijn er nog tochten waar ze veeeeeeeeeeeeel terrils gebruiken.
henkieboy
Mountainbiker

Re: Raismes

Post by henkieboy »

berggeitje1 wrote:Gisteren voor de eerst maal afgesproken met de forumbende, ben blij dat ik er eens bij was. Alleen jammer dat het daar zo koud was aan de grens.
Ik ken nu al een paar bikers, beetje bij beetje zal dat wel beteren.

Het was de 4de tocht over de schreve, het was een mooie tocht maar het wahw gevoel was er niet [-X . Ben er zeker van moesten er enkelen onder de forumbikers daar hun zin mogen doen dat ze het parcours vele malen beter zou zijn. :-D.

Tot aan de 2de bevoorrading was het lekker rijden, daarna was het een beetje eentonig, lange rechte dreven. Dat is niet mijn ding.

Voor mij was A-L-M veel leuker zeker mede door het speelbos base les wingles.

Inderdaad de bevoorrading waren niet voorzien op de bourgondische vlamingen. Toen wij aankamen op bevoorrading 1 was de verantwoordelijke voor deze bevoorrading al aan het bellen voor meer eten en drank. #-o

Conclusie: ben blij dat ik er geweest ben maar had er toch iets meer van verwacht, jaja ik weet het ben een beetje veeleisend (of ik ben te veel gewend).

Nog een vraagske: zijn er nog tochten waar ze veeeeeeeeeeeeel terrils gebruiken.
dan moet je op 18 mei in beuvry zijn : 60 km , 6 terrils waaronder de hoogste van europa ( alléé zo staat het toch op hunne folder )
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

en als ge graag klimt dan denk ik dat wissant op 1 mei ook redelijk de moeite gaat zijn.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

henkieboy wrote:en als ge graag klimt dan denk ik dat wissant op 1 mei ook redelijk de moeite gaat zijn.
En... heb je ook een oplossing voor mij?

:bounce: Ik haat klimmen maar hou verschrikkelijk veel van afdalingen. :bounce:
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

Moustache wrote:
henkieboy wrote:en als ge graag klimt dan denk ik dat wissant op 1 mei ook redelijk de moeite gaat zijn.
En... heb je ook een oplossing voor mij?

:bounce: Ik haat klimmen maar hou verschrikkelijk veel van afdalingen. :bounce:
Mogelijke oplossing, boven op de terrils ne bak Leffe zetten :drunk: enne, de afdaling daarna zal zeker kicken worden :lol:
Post Reply