Raismes (Frankrijk) 09/03/08

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kris
Mountainbiker

Post by kris »

Veel kan ik al niet meer toevoegen aan de voorbije 21 pagina's.
We kennen de matige bepijling en dito bevoorrading als een typisch frans probleem. Wellicht redeneren ze dat hun parcours al voldoende bied. :-?

Ik heb de splitsing wel gezien maar toch ook op de laatste moment pas.
Het stuk na de splitsing was iets minder in vergelijking met wat we al hadden gekregen. Gedaan met op en af de terrils maar toch nog steeds 95% off-road.

Ik had graag van de douche's gebruik gemaakt maar ook deze stonden nergens aangeduid. :(

Positief zijn uiteraard het parcours en de vriendelijkheid van de organsiatie en deelnemers.
Deze staat voor volgend jaar op de joybikers-kalender.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

kris wrote:Ik had graag van de douche's gebruik gemaakt maar ook deze stonden nergens aangeduid. :(
Klopt, maar wie vroeg achter die douches kreeg wel een perfecte uitleg waar ze waren....

Die fransozen gaan blijkbaar graag vuil naar huis om te zeggen tegen hun madam: "kijk eens naar mijn modder*****".

Elk diertje zijn pleziertje...
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

voila, mijn verslagsken staat op de site... www.valcke-vanraes.be
met de gebruikelijke gps files... (deze keer met dank aan den Zanneis :wink: )
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Lichterveldenaere wrote:
Fritsie wrote:
Big One wrote: idd, de mannen en vrouwen die Rekkem en co hebben gereden hadden GROOT ongelijk :lol:
Toch moeten we opletten dat we zeer goede organisaties van bij ons niet gaan ontmoedigen. Niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden als onze Franse vrienden.
Laat me vrij om eens te reageren. Ongetwijfeld is het parcours van de TT Raismes fantastisch, maar die van Rekkem en Lichtervelde waren dat ook. Prachtorganisaties die alle succes verdienen. Ik zou vandaag echt niet geweten hebben wat ik in Frankrijk verloren had. Rekkem is al langer een zeer goede tocht, =D> maar Lichtervelde heeft zich vandaag ook bewezen als voortreffelijke organisatie! =D>

Hun deelnemers hadden dan ook zeker GEEN ongelijk, net zomin als die van Raismes. Graag wel wat respect voor de Vlaamse organisaties die met veel enthousiasme smaakmakende parcours en tochten proberen te maken, maar die niet over de Franse bossen beschikken. Frankrijk links laten liggen is zeker niet nodig, ik zal ook nog daar te vinden zijn, maar de goede Vlaamse organisaties dienen zeker niet afgebroken te worden voor deze exotische tochten.
Ps Rockrider, Moozemeiske, ... proficiat met jullie prijzen hé =D>

=D> =D> =D> =D> =D> :wink:

Gr,
Casper :lol:
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

@lichterveldenaere : met mijn laatste zin was het zeker niet de bedoeling om de vlaamse organisaties de grond in te boren.

Hetgene Big one hier post vind ik nu ook niet waar,maar je kunt er niet naast dat het mooiste parcours (ja,alleen het parcours) nu daar te vinden was.We mogen geen appels met peren vergelijken zoals jij zegt,maar iedere streek is anders en het zij nu zo.

Organisatorisch zijn de West-vlaamse tt's meestal beter (duidelijkere bepijling,meer keuze bevoorrading,ruime afspuitplaats en douches,.....)

Nu,het gaat allemaal over keuzes maken.

Daar waar Rekkem tot vorig jaar nog mijn als jouw eerste keuze was,was het dit jaar een andere tt.
Waarom??

Dat hoef ik hier niet zeggen.
Als ik naar ginder wil gaan biken en jij naar daar,dan is iedereen toch vrij te doen wat hij wil.

Het is zeker en vast niet de bedoeling van bij iedere franse tt de belgen naar ginder te lokken om de vlaamse tt's te plunderen qua opkomst.
Geloof het is al druk en lastig genoeg om zo'n bende naar ginder te loodsen.

Wanneer er concurrentie is moet je er mee leren leven.

Volgens mij betreft gewoon een eigen keuze en als er zijn die perse meewillen dan is dit hun keuze.

Dit even gezegd zijnde. :wink:
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Moustache wrote:
jocca wrote:Volgend jaar terug, dit is zeker, al moet ik 400 km rijden vanuit Lokeren.
Is er ook nog een stad Lokeren in het oosten of noorden van Duitsland misschien? Anders die 400 km kun je enkel rijden met VTT-tjes GPS machien :roll: :roll: :roll:
mja 400 is misschien iets te veel maar reken toch maar op 300 km hoor, van lokeren tot rekkem is het al 80 km en doe daarbij dan misschien nog eens een 70 km in frankrijk naar de verste tochten en je hebt al 150 km enkel é, maar je moet nog terug ook #-o
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

Lichterveldenaere wrote:
Fritsie wrote:
Big One wrote: idd, de mannen en vrouwen die Rekkem en co hebben gereden hadden GROOT ongelijk :lol:
Toch moeten we opletten dat we zeer goede organisaties van bij ons niet gaan ontmoedigen. Niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden als onze Franse vrienden.
Laat me vrij om eens te reageren. Ongetwijfeld is het parcours van de TT Raismes fantastisch, maar die van Rekkem en Lichtervelde waren dat ook. Prachtorganisaties die alle succes verdienen. Ik zou vandaag echt niet geweten hebben wat ik in Frankrijk verloren had. Rekkem is al langer een zeer goede tocht, =D> maar Lichtervelde heeft zich vandaag ook bewezen als voortreffelijke organisatie! =D>

Hun deelnemers hadden dan ook zeker GEEN ongelijk, net zomin als die van Raismes. Graag wel wat respect voor de Vlaamse organisaties die met veel enthousiasme smaakmakende parcours en tochten proberen te maken, maar die niet over de Franse bossen beschikken. Frankrijk links laten liggen is zeker niet nodig, ik zal ook nog daar te vinden zijn, maar de goede Vlaamse organisaties dienen zeker niet afgebroken te worden voor deze exotische tochten.

Ps Rockrider, Moozemeiske, ... proficiat met jullie prijzen hé =D>

Ik heb mss mijn zin ietwat verkeerd geformuleerd, ik doe zeker geen afbreuk van de Vlaamse Tourtochten, ik heb trouwens op deze 'Good Old's' te microbe te pakken gekregen, Het was gewoon nog in de euforie na de tocht dat ik dit wilde meegeven. Ik heb mss ook wel het voordeel dat ik pal op de grens woon. bij deze heb ik dan ook mijn bericht verwijderd.
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

motorbiker wrote:Na het boarden van de Cowboy op weg. Afgereden in Wevelgem om Ridley Rider op te halen maar de vogel was nergens te zien.
Sorry dat ik er niet stond!!!!!! Ik heb blijkbaar mijn wekkers niet gehoord #-o :evil: :evil: :cry: :cry:
Ik vind het echt kl*te dat ik deze rit gemist heb, en dat ik jullie daar heb laten wachten, terwijl ik niet kwam.
Ik ben maar om 12.30u wakker geworden, en toen ik op mijn wekker keek om op te staan en aan te zetten, kreeg ik bijna een attakke #-o

Nogmaals SORRY!!!!!
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

grote plateau wrote:(en het aanschouwen van een prima jumpke,gevolgd door een saltootje van onze motocrosser =D> =D> )
ge ziet, nen echten motocrosser heeft niet veel van een 'schans' nodig om de spectalculairste stuntjes uit te halen. Alhoewel dat ik u moet verbeteren, GP, want voor zover ik het mij herinner was het slechts een halve salto... Zo stoppen midden de salto is echter niet zo'n goed idee :wink:
grote plateau wrote: Daarna werd het gashendeltje door de Brigands wat opengedraaid om terug te stoppen aan de tweede eveneens prima bevoorrading.(We zagen wel aan 't wit van de ogen van den bevoorrader van dienst,dat hij dacht van:dat komt hier niet goed met die veeletende Vlamingen #-o )
Daar we al behoorlijk op temperatuur waren,besloten om niet te wachten op de rest en in snelvaarttempo naar de finish samen met Uncle Sam.
Jawadde dadde! :roll: :roll: 8)
Aan de snelheid aan te voelen was het alsof we op versgelegden fluisterasfalt aan het rijden waren, maar als ik even naar beneden keek was het een kapot gereden kasseibane #-o :oops:

Als tweede na Berggeitje/Wim na de eerste bevoorrading den terril opgevlamd (Wim bijhouden in klimmetjes is [-X ) en dan samen met Wim en Cowboy Peter wat gebalanceerd op de randen van den terril :P (die wat mij betreft, eigelijk de enige terrilpassage was; den andere twee 'terril' noemen was overdreven [-X ). Leuk, en vooral goede oefening in putten in en uitrijden, waarbij afdaling ONMIDDELLIJK door klim wordt gevolgd. 'Bam!' zegt je voorvering dan als je van de afdaling de klim opdraait :roll: . Spelenderwijs woordjes leren: Bottom-out. 8)

Daarna wat afwachtend gefietst tot aan de tweede bevoorrading, en net voor de tweede bevoorrading, op die singletrack door het bos, eens gecheckt hoe de beentjes waren (en die van de compagnons 8) ). Sommige zaten bij de tweede bevoorrading nog relatief fris, andere minder :roll: :lol:

Na de tweede bevoorrading nog een stuk vlotjes meegebold en samen met Wim het gashendeltje nog wat meer open gedraaid, tot we aan die vervloekte kasseien kwamen. Berggeitje en mezelf zagen achter ons GP en Uncle Sam naderen, en ik dacht - yes, een beetje uitrusten in hun wiel - maar plots nam Wim (berggeitje) de leiding...! Ik dacht: een berggeitje dat kop trekt op een plat stuk #-o .

Maar had hem al snel door: niet alleen waren zijn benen vandaag blijkbaar optimaal =D> , maar bovendien had de koprijder het enorm voordeel van niet constant modder(water) in de ogen te krijgen... Een paar plassen later was ik mijn ogen aan het uitkuisen van de modder van Wim zijn achterband, of de zwarte locomotief :-D a.k.a. GP en Uncle Sam kwamen mij daar voorbijgestoken. Olé, nog meer opspetterende modder... GP en Uncle Sam hadden trouwens de zeer wijze beslissing genomen van een bril aan te doen =D> :wink:

Met één oog in de modder rijden gaat nog, met twee is zelfmoord. Dus op een bepaald moment moeten vertragen om beide ogen snel uit te kuisen, en dan geprobeerd het kleine gat dat was geslegen toerijden. Maar het mocht niet zijn. Ik zag de drie, ondanks het aan mijn benen bevolen slavenlabeur steeds verder uit mijn brilloze en bemodderde ogen. Dan maar een trainingske in uithouding van maken, en blijven de gashendel opendraaien. Heb denk ik de helft van de franse populatie voorbijgestoken :lol: . 't Zijn wel Frans-Vlamingen, maar zeker geen Flandriens. Ondertussen ook Steenbakkers, Raketmannen, etc. tegengekomen. (niewaar, Dingo? :wink: )

En daarna zalig warm douche'ke (kom je in FR niet zoveel tegen :roll: )

Na een après terug naar huis gekeerd.
Niet veel meer uitgespookt dan... Ook voor mijn vrouw (Moozemeiske) was het 'zetel-time' in de namiddag.

Al bij al een aangename rit, doch ik had er meer van verwacht. Drie terrils waren in mijn ogen maar één (vergelijk Orchies, Rando des Terrils...), en de vele offroad bestond grotendeels uit die ****** kasseistroken. Wel kregen we zoals beloofd bijna uitsluitend bos =D>
Als het mooier weer is volgende jaar misschien terug...

Volgende FR-uitstap: Beuvrage midden mei. Tegen dan ga ik trainen om ook de laatste kilometers aan locomotief GP te blijven hangen :drunk: :lol:
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Mister T : Het is Beuvry in mei (zondag 18 mei) .Ander parcours.Meer terrils en meer technisch.

Beuvrages is 1 juni en speelt zich terug af in hetzelfde bos,met dezelfde terril.

En als ge GP wilt volgen,probeer hem dan maar af te schudden de eerste 45 km op de terrils,want de laatste 15 zijn rechtdoor en vlak.Ideaal voor ne locomotief.
Post Reply