Raismes (Frankrijk) 09/03/08

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Proficiat Rock Rider =D> en moozemeiske heeft ook een mooi zadel gewonnen zag ik op de lijst.Zelf heb ek een binnenband meegekregen.
De tocht was tof met de gedroomde offroad enkel het technische gedeelte had ik meer van verwacht.
Dan ook maar de splitsing gemist en na 35km terug bij af.Het gaf niet want khad serieuse rugpijn :-?
Terug een prachtige trofee met de bende.
Aan de 1e bevoorrading e klein showke gegeven hoe je een stoppie niet moet doen #-o .
Nu hopen dat de rug rap betert :(
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

Moustache wrote:
Falco Peregrinus wrote:Man man man...

Beginnen met een boterkoek in Rekkem en eindigen met een pain français gedrenkt in Leffe, en daartussen: puuuuure fun!!! :-D

PS: van wie waren de boterkoeken? Veel dank!
Blij dat uwen eersten tour met de forumbikers een succes was !
Dit is een under statement! :lol: :lol:
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Ook al een tijdje terug van een fantastische rit . :bounce: :bounce: :bounce:
Vanmorgen stipt om 7u gearriveerd aan de grensovergang in het wiel van Moustache en zijn vliege.
Even later stroomden de mannen van de lijst in blokjes toe en den bakker van dienst(thx Phoenix!! =D> =D> )met de boterkoeken.Vtttje vlug de tafel gedekt met koffie en "bekers". :wink:
Na een halfuurtje toch vertrokken richting.........????

Daar aangekomen gezamelijk aangezet voor een supertochtje.Tot de eerste Prima bevoorrading het jong geweld zijn ding laten doen.(veel te warm gekleed :evil: )
Na een gedeeltelijke hergroepering (en het aanschouwen van een prima jumpke,gevolgd door een saltootje van onze motocrosser =D> =D> )terug vertrokken voor het neusje van de zalm,diene terril waar ge door de wind mooi langs de flanken werd tegengehouden om niet den dieperik in te gaan. :bounce: :bounce:

Eens beneden stond wel degelijk een splitsing35-50 op de grond juist bij het binnenrijden van 't bos zelf!(zowat ne meter groot,maar wie een beetje dood zit ..... :lol: )

Daarna werd het gashendeltje door de Brigands wat opengedraaid om terug te stoppen aan de tweede eveneens prima bevoorrading.(We zagen wel aan 't wit van de ogen van den bevoorrader van dienst,dat hij dacht van:dat komt hier niet goed met die veeletende Vlamingen #-o )
Daar we al behoorlijk op temperatuur waren,besloten om niet te wachten op de rest en in snelvaarttempo naar de finish samen met Uncle Sam.

Gewassen aan den auto met bidonske warm water(toch waren er douche's =D> )

Nog ne gezelligen après met de bende ( waar we de meesten in wagonnetjes zagen aankomen door de eretribune) :lol:
Den beker in ontvangst genomen door de zus van Verhofstad. :oops:

Bike-wash was ook aanwezig!

En dan..........zonder te misrijden VTTje gevolgd naar huis. =D> :wink:

Volgend jaar naar....hier.
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

MX jorgy wrote:Proficiat Rock Rider =D> en moozemeiske heeft ook een mooi zadel gewonnen zag ik op de lijst.Zelf heb ek een binnenband meegekregen.
De tocht was tof met de gedroomde offroad enkel het technische gedeelte had ik meer van verwacht.
Dan ook maar de splitsing gemist en na 35km terug bij af.Het gaf niet want khad serieuse rugpijn :-?
Terug een prachtige trofee met de bende.
Aan de 1e bevoorrading e klein showke gegeven hoe je een stoppie niet moet doen #-o .
Nu hopen dat de rug rap betert :(
:cry: en ik win dan zo'n stoffen zakske van Credit Lyonais, k'a liever een drinkpulle had, gezien mijne n'hond deze week de mijn in stukskes heeft gebeten #-o
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ja,we zijn ier ook were. 8)

Ik weet niet hoe het komt maar zaterdagavond rond 18u begon ik precies rond te lopen gelijk een kieken zonder kop :evil: .Nerveus voor morgen.Waarschijnlijk wel. #-o Na een nacht waar ik echt niet goed geslapen had.(Bang van me te overslapen)toch vol goeie moed vertrokken naar Rekkem.De vitrinekast besteld uit den 3 suisses was nog niet aangekomen :( ,de bekers waren des te meer present,alsook de koffie en de chocomelk(speciaal voor Traxer) en de heerlijke boterkoeken (Phoenix cr =D> =D> =D> ).Na het ontbijt moest de forumtrein naar Raismes geloodst worden. :evil: Raismes : dat doet denken aan het bos van Wallers,Parijs-Roubaix,De hel van het noorden,.............Ik geraakte er even het noorden van kwijt. :evil: :evil: Nu na een hele zoektocht toch een parkingske gevonden op enkele honderden meter van de inschrijving.
Na de verplichtingen vertrokken voor een pracht van een parcours.100 meter asfalt en dan "bienvenue au paradis" :bounce: :bounce: .De forumtrein werd opengescheurd en zo zo goed als de ganse tt samengereden met Traxer,Slijkcrosserke en Supahfly.

Het was zoals Jocca zegt een typisch franse tt.

Bepijling was niet echt slecht,bevoorradingen zijn geen vlaamse buffetten,maar je krijgt altijd een formidabel parcours met veeeeeeel off-road. :bounce: :bounce:

Trouwens er waren wel degelijk douches en 3 afspuitslangen.
De organisatie was wel oververrast de massale opkomst van de belgen.

En wat die splitsing betreft : die was wel degelijk goed aangeduid.
Alleen mag je wat de Franse tt's betreft nooit vlammen maar moet je opletten en goed kijken naar de bepijling.Sorry,maar het is niet anders.

Wij hadden 52 km op de teller.De volledige 50 km en de mooiste terril gebist op de top. :bounce: :bounce: Eénmaal waren we de pijltjes kwijt,maar als ge geen meer tegenkomt moet je ook niet de voorgangers blijven volgen maar terugkeren naar de laatste pijl.Dit hebben wij gedaan en zo terug na wat zoekwerk op het juiste spoor geraakt.Reden van de twijfel : Der had ne fransman zijn "voiture" pal op een pijltje gezet en zo was het wat zoeken.
Wij hebben dus wel 2 bevoorradingen gehad.

Nu,als je zo een prachtparcours (streek) hebt,dan kan de rest mij amper schelen.Moesten er geen pijlen staan,ik zou mijn eigen parcourske creeeren.

Na de boisson en de sandwich toch heel voldaan teruggekeerd naar huis en met Beuvrages ben ik er zeker terug bij.

Laat ons nog 1 ding duidelijk zijn : Het mooiste parcours (35 of 50 km) van vandaag was weer niet te vinden in Belgie maar over de "skreve".
En wij hebben het in de beentjes zitten!!! =D> =D>

Het wordt ook weer uitkijken naar het filmpke van moto 1,2 en 3(!!)
Ikzelf heb ook een "sanglier" (everzwijn) op de gevoelige plaat vastgelegd waar we nog geen 50 meter van reden.

Filmpke : eerstdaags op www.deforumbikers.com (???)
Last edited by veeteeteetje on Sun 09 Mar 2008 20:51, edited 2 times in total.
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

:-?
Last edited by Big One on Mon 10 Mar 2008 08:00, edited 1 time in total.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

veeteeteetje wrote:Ikzelf heb ook een "sanglier" (everzwijn) op de gevoelige plaat vastgelegd waar we nog geen 50 meter van reden.

Filmpke : eerstdaags op www.deforumbikers.com (???)
Ik heb ook "iets bruin-grijsachtig" over de track zien springen een twintigtal meter voor mij maar dacht dat het een hert of zo was... In ieder geval, het was groter dan een konijn en kleiner dan nen olifant... dus, we wachten de beelden af. kZal dan wel zeggen of het dezelfden was :lol: :lol: :lol:
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Big One wrote:
veeteeteetje wrote:
Laat ons nog 1 ding duidelijk zijn : Het mooiste parcours (35 of 50 km) van vandaag was weer niet te vinden in Belgie maar over de "skreve".
idd, de mannen en vrouwen die Rekkem en co hebben gereden hadden GROOT ongelijk :lol:
Toch moeten we opletten dat we zeer goede organisaties van bij ons niet gaan ontmoedigen. Niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden als onze Franse vrienden. Alleen denk ik dat West-Vlaamse organisatoren rekening zullen moeten houden met de Franse kalender.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Big One wrote:
veeteeteetje wrote:
idd, de mannen en vrouwen die Rekkem en co hebben gereden hadden GROOT ongelijk :lol:
denk da da iedereen zijn eigen keuze is... Ik heb mij ook geamuseerd in Raismes, maar blijkbaar zijn er ook veel die zich amuseerden in Rekkem...
De tocht van Rekkem vond ik de vorige jaren ook schitterend hoor, maar het is toch een heel ander soort en kaliber...

Beiden zeer goed op hun terrein, laten we het zo zeggen...

Zeggen dat iemand ongelijk heeft omdat hij naar rekkem ging, da zou ik dus helemaal nie zeggen...
Last edited by Rock Rider on Sun 09 Mar 2008 22:51, edited 2 times in total.
biker tino
Mountainbiker

Post by biker tino »

Twas voor mij ook een heel tof verkenningstochtje daar in raismes
alleen in het tweede deel van de 50 km regen gehad , dus wij hebben de splitsing gezien ( was op de grond gekalkt )
veel speeltuin plezier op de terrrils
dus zeker volgend jaar terug naar ginder'
totton hè
Post Reply