Raismes (Frankrijk) 09/03/08

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

zoals velen na 35 km terug, wat ontgoocheld dan maar 17 km alleen bijgetraind in bos....

mij gewassen in de gietende koude regen, iemand schrijft hier dat er douches waren......

geen enkele pijl naar de start.....

besluit: op zijn frans georganiseerd, geen warme welkom zoals in allennes
maar toch reuzegoed geamuseerd, de terrils had ik al ergens in een zomertocht gereden, ik voel me er als op de kermis
voila, weer een toffe mtb dag

ps er waren daar fransen met crazy helmen, ik dacht al aan een invasie van de duitsers....... #-o
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

ratte wrote:
ps er waren daar fransen met crazy helmen, ik dacht al aan een invasie van de duitsers....... #-o
binnenkort zien we den Dark Dingo ook met zo enen rondrijden... Die heeft er enen gewonnen met den tombola... Nu nog een pin erbovenop en 't is ne helen duitse herder... #-o
stovie
Mountainbiker

Post by stovie »

Samen met Jimmy vertrokken rond 8u in Beveren-Leie voor een superTT! Droog gestart rond 9u30 maar toch voldoende water op het einde...
Parcours was formidabel (na 10 meter het bos in en de hele voormiddag er niet meer uit!), maar organisatie lamentabel: geen bevoorrading gevonden, misreden voor de 50 km, en een half uur aanschuiven voor een tuinslang. Wel drankje inbegrepen en 50 fietsprijzen id tombola.
Maar dit xas het belangrijkste: bospaden, singletracks, hellingen (ook afdalingen ..), jumps, ... een echt paradijs. En wij allebei in ons element, bijna AVG 21!
Volgend jaar opnieuw, want deze TT kan nog groeien, maar voor wie gaat voor het parcours is dit nu al de max.
CU
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Dieter ex Mx-er wrote:ja ook na 35km terug aan de start #-o #-o , maar twaren wel 35 toffe km met de nieuwe bike
Da komt ervan he... ietsie pietsie trager rijden dan zie je de splitsing duidelijk uitgepijld.

:oops: :oops: :oops: Of ben je nog niet te ver zodat de anderen je kunnen terugroepen, zoals ik meemaakte !!! :oops: :oops: :oops:
ratte wrote:mij gewassen in de gietende koude regen, iemand schrijft hier dat er douches waren......
Stond daar ook eerst in mijne moddertenue een pint te pakken, toen ik iemand hoorde vragen waar de douches waren en da madammeke zei waar ze waren.

Ze waren HEERLIJK ! :evil:
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

ben ook , geweest:
+ mooi parcours
+ 99 percent off road
+ redelijk droog gebleven
+ singletrack

- splitsing voor de 50 niet gezien :-? dus 35km op teller
-geen bepijling naar de start
- bevoorading stelde niets voor
- bepijling was niet echt van de beste

maar al bij al goed geamuseerd op deze natte zondagmorgen
8)
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

Man man man...

Beginnen met een boterkoek in Rekkem en eindigen met een pain français gedrenkt in Leffe, en daartussen: puuuuure fun!!! :-D

PS: van wie waren de boterkoeken? Veel dank!
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

ik ben ondertussen ook al terug in Gent, fris gewassen. Zeer moe maar voldaan. Deze tocht was voor mij gewoon AF. Volgens franse normen was de bepijling nog goed (voor degenen die melden dat die niet goed was ... we hebben al andere zoektochten gedaan hoor).
Tis een typische franse organisatie. Verwacht geen bepijling richting start, verwacht geen denderende bevoorradingen (neem zelf een koek mee), maar in ruil krijg je voor 4 euro een pistolet en een drankje (dus eigenlijk betaal je amper 2 euro #-o en je krijgt er een echt =P~ parkoer voor in de plaats.

Volgend jaar terug, dit is zeker, al moet ik 400 km rijden vanuit Lokeren.

en nu ga ik plat in de zetel een siesta houden dat tot morgenvroeg zal duren.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Man, man, man...wat een dag! Het begon al goed in Rekkem met de boterkoeken van Phoenix. Waarvoor dank. =D> =D> Ook de bekers ontbraken niet op de ontbijttafel. Alleen het weer kon iets beter, want het was zeer frisjes. Dat betert wel in de volgende maanden. Dan op weg naar Raimes. Blijkbaar wou onze gids de streek eens tonen. Kwestie van te weten waar nog interessante mountainbikeplaatsen zijn. :wink: Nadat iedereen ingeschreven was vertrok de trein voor een FANTASTISCHE rit.Wie dit niet goed vindt, moet zijn mountainbike verkopen en zijn geld spenderen aan een psychiater. Singletracks, terrils, bos, bos en nog eens bos. Het plezier kon niet op. :P Oh ja...ik zou begot nog die 300 meter (of waren het er 200?) asfalt vergeten.Zelfs de regen kon ons niet deren. Maar wat waren we ontgoocheld toen we na 35 km terug aan de start stonden. Was het nu reeds voorbij? :( Dat kon toch niet! Etienne wou voor zijn eerste Franse tocht terug naar die schitterende terril en de weervrouw had toch opklaringen beloofd...dus weer de fiets op. Opnieuw de pijltjes van de 35 km gevolgd en blijven volgen. Twee lekke banden onderweg. :evil: De weervrouw had blijkbaar haar dagje niet, want het water bleef van boven komen. Doornat, dorstig en hongerig (we hadden slechts één bevoorrading na 11 km) kwamen we opnieuw aan de aankomst...maar we hadden geen minuut spijt van onze beslissing. Het was schitterend. =D> =D> =D> Vlug naar boven in de kantine waar ze reeds bezig waren alles op te ruimen. Van de organisatoren kregen we elk drie drankjes en drie stukken stokbrood. =D> =D> Betalen mocht niet! Etienne dronk zelfs drie cola's (kwestie van de suikers weer aan te vullen) en dit is niet zijn gewoonte. :wink: Hier hoorden we ook dat de verzameling bekers blijft groeien. =D> Straks is er nog plaatsgebrek in de camionette van Veeteeteetje. Ook proficiat aan Rockrider. =D> Ge wint niet iedere week een nieuwe fiets. Ook hoorden we van de organisatoren dat er ons nog mooie momenten te wachten staan over de schreve. Moe maar uiterst tevreden huiswaarts gekeerd. Een dagje dat we niet vlug zullen vergeten.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Falco Peregrinus wrote:Man man man...

Beginnen met een boterkoek in Rekkem en eindigen met een pain français gedrenkt in Leffe, en daartussen: puuuuure fun!!! :-D

PS: van wie waren de boterkoeken? Veel dank!
Blij dat uwen eersten tour met de forumbikers een succes was !
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

jocca wrote:Volgend jaar terug, dit is zeker, al moet ik 400 km rijden vanuit Lokeren.
Is er ook nog een stad Lokeren in het oosten of noorden van Duitsland misschien? Anders die 400 km kun je enkel rijden met VTT-tjes GPS machien :roll: :roll: :roll:
Post Reply