Raismes (Frankrijk) 09/03/08
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- SuPaH FLY
- Mountainbiker
Hulpfonds tbhv nieuwe GPS
Bij deze een warme oproep aan iedereen die zich betrokken voelt met het verloren gereden groepje mtb'ers.
Gelieve uw bijdrage voor vtt'tjes nieuwe GPS te storten op de rekening van de club.
Een andere optie is de noord-Franse organisaties te vragen hun bepijling te voorzien vanaf ons clublokaal in Rekkem.
Gelieve uw bijdrage voor vtt'tjes nieuwe GPS te storten op de rekening van de club.
Een andere optie is de noord-Franse organisaties te vragen hun bepijling te voorzien vanaf ons clublokaal in Rekkem.
Last edited by SuPaH FLY on Sun 09 Mar 2008 15:51, edited 1 time in total.
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Ah , blijkbaar den eersten thuis van dit absoluut prachtig ritje. Rond 7u vertrokken deze morgen ,onderweg gepasseerd langs Bruyelle, Hollain,Brunehaut, St-Amands-les eaux, om rond 7u40 aan te komen in het base de loisirs , juist aan de rand vh bos.(45km op 20km op de kaart ??). Toen ik thuis vertrok was het al goed aan het regenen maar hoe dichter bij Raismes hoe droger.We hebben pas regen gehad het laatste uur van de TT.
De forumtrein had blijkbaar het verkeerde spoor gekozen en is pas rond 8u15 gearriveerd.
Deze TT heeft alle verwachtingen ruimschoots ingevuld. Het parcours was subliem , de 98% offroad , waren zo goed als allemaal in het bos , geen enkele boerenslag gezien, met als tussendoortjes 3 terrils waarvan vooral de laatste er mocht zijn met een extra parcourske van zo'n 2km boven op de terril op de rand van de afgrond(de wind zorgde ervoor dat je er niet kon afvallen) en een fenomenaal zicht op de streek.
Een nieuwe vaste waarde op de lijst. Alleen moeten ze nog wat meer Leffe indoen. Ook aanwezig warme douches met heel veel plaats .
Ik ga alvast terug op 8mei(feestdag in Frankrijk) voor een heruitgave van deze. Een lijst met verkenners stel ik niet meer op.
De forumtrein had blijkbaar het verkeerde spoor gekozen en is pas rond 8u15 gearriveerd.
Deze TT heeft alle verwachtingen ruimschoots ingevuld. Het parcours was subliem , de 98% offroad , waren zo goed als allemaal in het bos , geen enkele boerenslag gezien, met als tussendoortjes 3 terrils waarvan vooral de laatste er mocht zijn met een extra parcourske van zo'n 2km boven op de terril op de rand van de afgrond(de wind zorgde ervoor dat je er niet kon afvallen) en een fenomenaal zicht op de streek.
Een nieuwe vaste waarde op de lijst. Alleen moeten ze nog wat meer Leffe indoen. Ook aanwezig warme douches met heel veel plaats .
Ik ga alvast terug op 8mei(feestdag in Frankrijk) voor een heruitgave van deze. Een lijst met verkenners stel ik niet meer op.
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Straks een verslagje maar eerst :
Rock Rider,gefeliciteerd met het winnen van de bike!!!!
De ganse week twijfelachtig over uw deelname en dan nog de hoofdprijs wegkapen!!!

De ganse week twijfelachtig over uw deelname en dan nog de hoofdprijs wegkapen!!!
- BEASTY
- Mountainbiker
yep,
wreed schoon tochtje, niets op aan te merken (toch niet van het parcour) moet leuk zijn als je zoiets in je achtertuin liggen hebt.
k'weet niet hoe de bevoorrading bij jullie was, maar wij hadden dus NIETS meer alleen nog prinskoeken
zelfs gene slok water, en zeggen dat er daar in de buurt een bron is e. Die mens excuzeerde zich en zei dat er nog een bv was op 15 km en dat ze daar nog van alles hadden.
Wij dus opweg naar de volgende bv die we niet gevonden hebben
.
De bepijling was goed behalve de splitsing hebben we niet gezien, Blijkbaar zijn we ergens verkeerd gereden
want achter 35 km stonden we weer aan de start en als je de 50 rijd is dat niet echt de bedoeling.
gr
BEASTY
wreed schoon tochtje, niets op aan te merken (toch niet van het parcour) moet leuk zijn als je zoiets in je achtertuin liggen hebt.
k'weet niet hoe de bevoorrading bij jullie was, maar wij hadden dus NIETS meer alleen nog prinskoeken
Wij dus opweg naar de volgende bv die we niet gevonden hebben
De bepijling was goed behalve de splitsing hebben we niet gezien, Blijkbaar zijn we ergens verkeerd gereden
gr
BEASTY
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
oe noemen ze da? U een beetje wegsteken...veeteeteetje wrote:Straks een verslagje maar eerst :
De ganse week twijfelachtig over uw deelname en dan nog de hoofdprijs wegkapen!!!![]()
![]()
![]()
Nu heb ik een goedkoop fietsken om tijdens de zomer met de kids in hun kar te gaan fietsen samen met de madam en moet ik mijnen weekendbike niet meer uithalen...
Schoon tochtje! Mij wreed geod geamuseerd!
Later een verslagsken...
- Moustache
- Kerstman
Vertrokken via Lille, dan Rijsel en weer via Lille om uiteindelijk toch op de juiste autostrade te raken ...
Mijn kaart van La Douce ligt nu in mijn voituur, want op GPSkes kunt ge dus blijkbaar niet rekenen.
Op de tour ook een keer flink moeten zoeken toen een idioot zijn auto over de pijlen had geparkeerd en een flauwe kalk pijl in de andere richting had gezet.
Genoten maar ook afgezien. Naar boven kunnen rijden op de terrils en slechts 1 keer in het zwarte stof moeten bijten omdat Motorbiker even een alternatieve route uitprobeerde
Toch nog beter dan die Brigandbiker die zijn voet niet uit zijn klikpedaal kreeg en op zijn zij even met mij probeerde te lachen...
Zelfs twee jumpkes geprobeerd en overleefd.
Veel te veel asfalt (ik denk dat er toch een volle 4 procent asfalt was). Dus, hier zien ze mij volgend jaar niet meer terug (als we te veel reclame maken zal er volgend jaar nog minder Leffe zijn...)
Op de tour ook een keer flink moeten zoeken toen een idioot zijn auto over de pijlen had geparkeerd en een flauwe kalk pijl in de andere richting had gezet.
Genoten maar ook afgezien. Naar boven kunnen rijden op de terrils en slechts 1 keer in het zwarte stof moeten bijten omdat Motorbiker even een alternatieve route uitprobeerde
Veel te veel asfalt (ik denk dat er toch een volle 4 procent asfalt was). Dus, hier zien ze mij volgend jaar niet meer terug (als we te veel reclame maken zal er volgend jaar nog minder Leffe zijn...)
- Dieter ex Mx-er
- Mountainbiker
Post by Dieter ex Mx-er »
ja ook na 35km terug aan de start
, maar twaren wel 35 toffe km met de nieuwe bike
Knap parcours en mij kostelijk geamuseerd. Deed me even terugdenken aan de singletracs rondom Mol/Geel/Zilvermeer.
Ook met het weer hebben we enorm veel sjanse gehad.
Echter toch enkele minpunten:
- vtt, verkoop aub u gps en koop een tomtom

- moddertochtje --> remblokjes van amper 150km gebruik volledig erdoor
- geen bikewash?
- mijn km teller weigerde dienst, bij deze verwijderd van mn velo
- geen tijd/goesting voor après
Dan de positieve punten:
+ prachtige parcours met de beloofde 2% tarmac
+ heb mijn eerste terrils goed overleefd
+ goeie bevoorrading
+ goeie sfeer
+ bepijling (volgens franse normen), nergens echt misreden --> 50km
Oja:
1) Zeer mooi clublokaal daar in Rekkem, lekkere boterkoek
, goeie sfeer en gezelschap.
2) Na de tocht mij verkleed/verfrist in de auto om naar den après te gaan, maar de goesting en tijd ontbrak om nog eens door die regen te "tsjaffelen" richting kantine.
3) De tocht was een leuke afvallingsrace met verschillende sprintjes. Velen hebben hun kogels te vroeg afgeschoten en de laatste 15km viel het peletonneke compleet uit elkaar. Uiteindelijk met 2 aangekomen
grote plateau
Tot de volgende!
Ook met het weer hebben we enorm veel sjanse gehad.
Echter toch enkele minpunten:
- vtt, verkoop aub u gps en koop een tomtom
- moddertochtje --> remblokjes van amper 150km gebruik volledig erdoor
- geen bikewash?
- mijn km teller weigerde dienst, bij deze verwijderd van mn velo
- geen tijd/goesting voor après
Dan de positieve punten:
+ prachtige parcours met de beloofde 2% tarmac
+ heb mijn eerste terrils goed overleefd
+ goeie bevoorrading
+ goeie sfeer
+ bepijling (volgens franse normen), nergens echt misreden --> 50km
Oja:
1) Zeer mooi clublokaal daar in Rekkem, lekkere boterkoek
2) Na de tocht mij verkleed/verfrist in de auto om naar den après te gaan, maar de goesting en tijd ontbrak om nog eens door die regen te "tsjaffelen" richting kantine.
3) De tocht was een leuke afvallingsrace met verschillende sprintjes. Velen hebben hun kogels te vroeg afgeschoten en de laatste 15km viel het peletonneke compleet uit elkaar. Uiteindelijk met 2 aangekomen
Tot de volgende!