Vlakbij de blauwe lus ligt nog een afdaling die bomvol wortels ligt, da ze die der maar is instekenaresius wrote:dat is toch het leuke van mountainbiken!!Den jjag wrote:... afdalingen met grote blootliggende wortels enz ...
maar langs de andere kant moet zo'n bloso toertje wel voor iedereen toegangkelijk zijn
Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Sjoerie
- Mountainbiker
- Aiki
- Mountainbiker
Ik ben vandaag gaan MTBen in Herentals en vertrokken aan het Bloso-centrum en heb daar de Rode route gedaan.
Ben weer zoals gewoonlijk de route weer enkele keren kwijtgeraakt
Maar uiteindelijk ben ik toch terug op de route terecht gekomen en heb men hart en longen zwaar moeten laten werken.
Er staken veel wortels boven en er waren toch erg diepe putten op de route.
Maar ja, als beginner klaag je al snel als het bergop gaat.
De Blauwe route in Kasterlee was langer, maar belangen niet zo zwaar.
Ben weer zoals gewoonlijk de route weer enkele keren kwijtgeraakt
Maar uiteindelijk ben ik toch terug op de route terecht gekomen en heb men hart en longen zwaar moeten laten werken.
Er staken veel wortels boven en er waren toch erg diepe putten op de route.
Maar ja, als beginner klaag je al snel als het bergop gaat.
De Blauwe route in Kasterlee was langer, maar belangen niet zo zwaar.
ik rij de combinatie rood,groen naar blauw,minstens 2x per week(in de winter met vaste vork) en dit al verschillende jaren (vroeger in tegenovergestelde richting)Sunn xtreme wrote:ja, de rode ligt er echt erg bij... om te huilen. daar is niet veel goeds meer aan en de laatste 2 maanden is die echt zwaar kapotgereden. hele lengten vol bultjes en putten, van dat type dat je echt haat.
verder ook hele delen singletrack totaal uitgereden en bijna een autostrade breed![]()
ze moeten echt heel dringend wat gaan doen, want anders word dat deel bijna onherstelbaar beschadigd.
oja..1 deel is zelfs niet meer berijdbaar bij regen.
ondanks alle kritiek die ik hier hoor,is dit nog veruit de mooiste bloso-route van de kempen
als ze volgens jullie 'nu' slecht berijdbaar is ,wat ga je dan binnen enkele maanden zeggen (zomer) wanneer het parcour veranderd in èèn grote zandbak !
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
het parcours is nog berijdbaar, dat hoor je me niet zeggen. maar in tegenstelling tot een paar jaartjes geleden is het er wel zienderogen op achteruit gegaan. en vroeger lag het er ook super zwaar bij. dat is de fun ook bij het mtb gebeuren. maar als het parcours zo blijft aftakelen, waar gaat het dan heen...
heb me ook super geamuseerd , zozeer zelf dat ik het parcours terug ga aandoen morgen.
grtz
heb me ook super geamuseerd , zozeer zelf dat ik het parcours terug ga aandoen morgen.
grtz
sluit ik me volledig bij aan__________ wrote:Als je in het bos van Herentals en Lichtaart je weg wat kent, dan kan je zelfs als het dagen op voorhand geregend weggetjes vinden zonder slijk en plassen.
en wat bultjes ,putten, blootliggende wortels en gevaarlijke afdalingen betrefd,daar rijden veelen van ons speciaal voor naar Houffalize,toch ?
Als je niet tegen boomstammen over de weg kan, doe dan de echte bikers een plezier en koop een koersfiets want op de asfalt worden geen bomen gelegd. Daar kan je samen rijden met die kankerlosers in hun auto's.
Ge zou verdomme blij moeten zijn dat het niet altijd platgereden singletrack is waar ge met ne stadsfiets op kunt rijden.
Ge zou verdomme blij moeten zijn dat het niet altijd platgereden singletrack is waar ge met ne stadsfiets op kunt rijden.
- Strikybart
- Mountainbiker
Post by Strikybart »
Amen!Fry wrote:Als je niet tegen boomstammen over de weg kan, doe dan de echte bikers een plezier en koop een koersfiets want op de asfalt worden geen bomen gelegd. Daar kan je samen rijden met die kankerlosers in hun auto's.
Grtz
Goe geslapen precies deze nacht.Als je niet tegen boomstammen over de weg kan, doe dan de echte bikers een plezier en koop een koersfiets want op de asfalt worden geen bomen gelegd. Daar kan je samen rijden met die kankerlosers in hun auto's.
Iedereen die Herentals regelmatig rijdt, die weet dat de kwaliteit van sommige stukken van de routes de laatsten tijd serieus achteruit is gegaan (ook Bloso zelf weet dat) en dat heeft niks te maken met het wel of niet technisch zijn van de routes. (Ik heb het nu niet over omgevallen boompkes)
Desalniettemin zijn de routes hier, op Heverlee na, nog altijd de mooiste van Vlaanderen en dat zal ook zo blijven (volgens mij).