uncle sam wrote:1) Dat gat vergroten is wel zeker nodig. Je velg bestaat uit 2 lagen: buitenlaag met spaaknippels en binnenlaag met inkepingen van de nippels.jonathan wrote:is dit normaal dat die rubberen band van notubes tot bovenaan de velg komt? als ik een band zou monteren zit die niet meer tegen de rechte kant van de velg .
ik heb al de video bekeken op notubes voor de instalatie maar zie het niet oe ze erin liggen
en op de plaats van mijn ventiel kan ik het veniel niet volledig in de velg steken , zou ik het eerste gat moeten vergroten? de de viedo doen ze dat ook
het gaat hier om am classics 350 disc velgen waar ik een standaard ruberen rimstrip in monteer (om met lagere druk te kunnen rjden
Je dient het gat te vergroten van de binnenlaag zodoende de verbreding van het notubes ventiel diep genoeg in de binnenlaag van je velg zakt.
Heb geen schrik hiervoor, dit heeft geen invloed op je ventiel zolang je het gat niet vergroot op je buitenste laag velg.
2) Die rubberen strip moet je voldoende tegen de binnenlaag van je velg drukken. Gebruik een bandenlichter om de spanning van de strip egaal te krijgen en zorg dat deze strip overal onder de velgrand zit.
In feite wordt dit mooi getoond op de notubes demos.
Die strip zit redelijk hoog, maar onder die velgrand.
Eerste malen kun je wat miserie hebben met die rimstrip, probeer tot het lukt
MAAR WELKE DIAMETER VAN BOOR NEEM IK DAARVOOR ???