No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

uncle sam wrote:
jonathan wrote:is dit normaal dat die rubberen band van notubes tot bovenaan de velg komt? als ik een band zou monteren zit die niet meer tegen de rechte kant van de velg .
ik heb al de video bekeken op notubes voor de instalatie maar zie het niet oe ze erin liggen

en op de plaats van mijn ventiel kan ik het veniel niet volledig in de velg steken , zou ik het eerste gat moeten vergroten? de de viedo doen ze dat ook

het gaat hier om am classics 350 disc velgen waar ik een standaard ruberen rimstrip in monteer (om met lagere druk te kunnen rjden
1) Dat gat vergroten is wel zeker nodig. Je velg bestaat uit 2 lagen: buitenlaag met spaaknippels en binnenlaag met inkepingen van de nippels.
Je dient het gat te vergroten van de binnenlaag zodoende de verbreding van het notubes ventiel diep genoeg in de binnenlaag van je velg zakt.
Heb geen schrik hiervoor, dit heeft geen invloed op je ventiel zolang je het gat niet vergroot op je buitenste laag velg.

2) Die rubberen strip moet je voldoende tegen de binnenlaag van je velg drukken. Gebruik een bandenlichter om de spanning van de strip egaal te krijgen en zorg dat deze strip overal onder de velgrand zit.
In feite wordt dit mooi getoond op de notubes demos.
Die strip zit redelijk hoog, maar onder die velgrand.

Eerste malen kun je wat miserie hebben met die rimstrip, probeer tot het lukt :wink:

MAAR WELKE DIAMETER VAN BOOR NEEM IK DAARVOOR ??? #-o #-o #-o [-o< [-o< [-o< [-o<
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Vandaag notubes gaan kopen 500ml 22euro viel heel goed mee.
Binnenbanden eruit gedaan , mijn ustventiel geplaatst , (mavic crosstrails), gewone niet UST buitenbanden (RR 2008) ingesopt met zeep , gemonteerd , eens opgeblazen met de compressor tot ze klakten , weer open gedaan , anderhalf bekertje notubes erin en opgeblazen. Toerke gedaan van 10km en bandenspanning blijft gelijk.
Fluitje van een cent, dacht dat ik er enkele uren mee ging sukkelen.
Waarschijnlijk zo'n 300gr lichter en bestand tegen lekken . Wat moet ne mens nog meer hebben ? Binnenkort rijdt iedereen ermee rond.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

jodelaietie wrote:Vandaag notubes gaan kopen 500ml 22euro viel heel goed mee.
Binnenbanden eruit gedaan , mijn ustventiel geplaatst , (mavic crosstrails), gewone niet UST buitenbanden (RR 2008) ingesopt met zeep , gemonteerd , eens opgeblazen met de compressor tot ze klakten , weer open gedaan , anderhalf bekertje notubes da rood dat er standaard bij is ?erin en opgeblazen DRUK?. Toerke gedaan van 10km en bandenspanning blijft gelijk.
Waarschijnlijk zo'n 300gr lichter en bestand tegen lekken . Wat moet ne mens nog meer hebben ? Binnenkort rijdt iedereen ermee rond.
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

zaskar72 wrote:
jodelaietie wrote:Vandaag notubes gaan kopen 500ml 22euro viel heel goed mee.
Binnenbanden eruit gedaan , mijn ustventiel geplaatst , (mavic crosstrails), gewone niet UST buitenbanden (RR 2008) ingesopt met zeep , gemonteerd , eens opgeblazen met de compressor tot ze klakten , weer open gedaan , anderhalf bekertje notubes da rood dat er standaard bij is ?erin en opgeblazen DRUK?. Toerke gedaan van 10km en bandenspanning blijft gelijk.
yep dat rood dat er standaard bij is en daarna opgeblazen tot zo'n 3bar.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

nu nog de dia van het gatweten dak moet uitboren en ik kan starten !
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

heb je voor de notubesvelgen de notubes ventielen nodig of kan ik de ventielen van mijn crossmax sl ook gebruiken?
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

ik heb de olympic ventielen maar vermoed dat het ook met x max venielen gaat ..
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

@jodelaietie - wat me altijd opvalt met die Schwalbe vouwbanden is dat er vrij veel latex aan de velgrand uitkomt. De rand van de band heeft een geribbelde structuur (allemaal verticale streepjes), dit zit er volgens mij wel voor iets tussen. Banden van de Michelin XCR reeks of Vredestein sluiten haast perfect aan, met minimale lekken.

Al veel mensen aflopers van de band van de velg gehad? Zo ja, op welke velg en met welk merk / type band?
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

2maal met een nobby nic 1.8 op een crossmax velg
druk 1.8
nu heb ik olympic velgen en american classic velgen , maar op aanraden heb ik de rubberen strips erin gelegd waardoor je op lagere druk kan rijden
deze morgen eerste toer meegedaan, en niet afgereden,
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Heb net hetzelfde voorgehad met een Nobby Nic 2.1 op DT Swiss XR4.1D velgen, druk 2.5 bar. Was met NoTubes erin (nogsteeds brol in mijn ogen tov Eclipse). Nadien met Eclipse erin 5 maand zonder problemen.

Zou het 2008 gamma van Schwalbe beter zijn op dat vlak?
Post Reply