Killers @ Kapellen: laatste stand van zaken p.6

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
GT250F
Mountainbiker

Post by GT250F »

in 2005 ben ik zo 'gevangen' toen ik een enduro reed met de moto
ne klojo had een groene Bekaert gespannen op een met gras begroeide weg
ik kan u garanderen dat ge da absoluut niet kunt onderscheiden

het laatste trackpoint op mijn GPS vermeldde nog 67 per uur

al bij al nog geluk gehad
ligamenten en stuk bot van de linkervoet afgescheurd,
wat builen en blutsen
8 weken gips en werkonbekwaam
en dan nog een dikke 6 maand kinesisten lopen :evil:

flikken erbij gehaald,
maar niks aan te doen :evil:

in Holland gaan ze nog iets aggressiever te werk:

http://www.limburger.nl/article/2008030 ... 30415/1002

Gery
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Jongens toch waar gaat dit naartoe? #-o #-o #-o
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Ok, hier de fotoroute: het begint bij de Castel in Putte-Kappelen (sorry voor de vele foto's en voor sommige omgedraaide foto's...):
Image
Image
Image
Image

je duikt het bos in en komt op dit singletrackje langs het water:
Image
Image
Image
Image

op je linkerkant kom je deze bunker tegen:
Image
Image

op uw rechterkant deze zandvlakte:
Image
Image

je volgt het pad tot aan dit bruggetje:
Image

daar rijd je hierdoor en draai links het bruggetje op:
Image
Image

aan de splitsing hou je links aan:
Image
Image

volgen volgen volgen, zo'n 100 meter:
Image

tot je in dit laantje komt:
Image
Image

en hier was het:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

De man die ik daar tegenkwam, die de spiegel van zijn wagen daar kwijtspeelde, was ook verward over de vraag of het privé-domein betrof. Dit soort bordjes stonden er wel, maar steeds in de andere richting en nergens goed zichtbaar...:
Image

Dit is de derde draad, die ongeveer op stuurhoogte hing. Hier ben ik gelukkig niet geraakt woensdag, anders had ik op zijn minst met gebroken polsen en diepe snijwonden gezeten...:
Image
Image

ter illustratie:
Image
Image
Image

Ik ga zo meteen naar de politie.
Wordt dus vervolgd.

PS: gisteren bij de osteopaat klonk het redelijk negatief; m'n rug zit zodanig geblokkeerd dat ze er met haar volle gewicht geen beweging in kreeg; overal waar ze kwam, deed het wel pijn... Enfin, ik moet dus nog eens teruggaan.

Bedankt voor jullie steun

Guido
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

het enige wat ik zou kunnen aanraden is dat je naar de gemeente zelf gaan en het kadastraal plan gaat opvragen. Daar kan je alle wegen op zien (zelfs oude paden en wegjes die soms al lang volledig overwoekerd zijn. Pas dan ga je 100% zeker zijn of het al dan niet privé terrein is.

In ieder geval hoop ik om dit nooit te moeten meemaken, of ik ga echt kamperen ter plaatse om te zien we het doet ...
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Guido Beeck wrote: ter illustratie:
Image
Amai man #-o mag er niet goed aan denken wat je zou voorhebben als je daar met een beetje tempo tegenaan knalt... Levensgevaarlijke en ongehoorde toestanden dit, goed om je nek en al de rest op te breken. Groot gelijk dat je hier verder mee gaat. Als ik die foto's zo bekijk mag je al van geluk spreken dat je niks meer aan de hand hebt, als is het minste schrammetje dat je zou oplopen bij zo'n praktijken al te veel. Veel beterschap en hopelijk een happy end in heel deze affaire.
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

jocca wrote:het enige wat ik zou kunnen aanraden is dat je naar de gemeente zelf gaan en het kadastraal plan gaat opvragen. Daar kan je alle wegen op zien (zelfs oude paden en wegjes die soms al lang volledig overwoekerd zijn. Pas dan ga je 100% zeker zijn of het al dan niet privé terrein is.

In ieder geval hoop ik om dit nooit te moeten meemaken, of ik ga echt kamperen ter plaatse om te zien we het doet ...
Merci! Ik ga dat eens nakijken!
Het probleem nu, blijkt na navraag en verklaring bij de politie te hebben afgelegd, is dat het een beetje een vaag geval zou zijn van openbare, dan wel privaatweg, hetgeen bij bospaden vaak zou zijn. De agent die me ondervroeg, vroeg zich af of we sowieso iemand konden aanduiden als schuldigen, op een "weg waar iedereen dat zou kunnen doen".
Het vreemde is wel dat zijn collega me twee minuten voordien vertelde dat ze hadden overlegd over mijn geval en tot de conclusie kwamen dat het over onopzettelijke slagen en verwondingen zou gaan en ik dus waarschijnlijk wel gevolg zou krijgen van de zaak.
In ieder geval wordt er nog binnen de politie overlegd over wat ik kan hiertegen kan doen.
To be continued, ik laat het hier nog niet bij.

Groet en bedankt voor jullie steun

Guido
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

jocca wrote:
Dat zou ik ook doen , kzal men tentje daar wel ergens opstellen dan
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

tijdje terug heb ik nog langs daar gereden :-?
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

brr krijg er kippevel als ik die foto's zie is precies de zelfste draad van die afsluiting die afgespannen is over de track
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Dit is gewoon knettergek, je moet echt gestoord zijn om zo een boobytraps te zetten.
Als het al over privé eigendom gaat, en je wil het afspannen omdat er niemand langs mag, hang dan verdorie toch een bordje aan die kabel, zodat hij opvalt.
Dan weet iedereen meteen dat het een no-go is, en loopt men niet het risico op zware letsels.

Hopelijk pakken ze de dader(s) :evil:
Pike jr
Post Reply