Ik rij met witte bartape (bling bling) op mijn Xcluziv fiets. Deze heeft wel geen gripshifts maar XTR dualcontrols. Met de Dualcontrols is het zeer eenvoudig om de bartape aan te brengen. Je begint aan het uiteinde van je stuur en werkt naar binnen toe. Zit je aan je shifters dan werk je terug naar de buitenkant toe. Je kleeft de boel goed dicht. Eventueel een drupje superglue ertussen.S k u l l wrote:Ik heb enkel nog maar stuurlint i.c.m. bar-ends gebruikt.bosse wrote:dat stuurlint op je bike, hoe moet je dat precies monteren als je zonder bar ends rijd? moet je die zwarte plakstrook die erbij zit lanks de kant vn de shifter kleven en rechts met een stuurdop het lint int stuur steken?
Maar als je aan de buitenkant van het stuur begint, terug naar binnen gaat en een 2de laag naar buiten.
Dan kan je het einde stevig vasttapen, dat zal volgens mij wel houden.
Ik heb het ook met gripshift geprobeerd. Het resultaat was hetzelfde als op jouw fiets. Alleen is de aansluiting tussen shifter en bartape helemaal niet mooi. Je merkt na een tijdje rijden ook dat dit niet ideaal is. Maar als het voor jouw werkt dan is het prima!
De bartape weegt net evenveel als PRO of BBB foam, maar zweet trekt er veel beter in.