30/03/2008 Kortrijk
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Enfant terrible
- Mountainbiker
30/03/2008 Kortrijk
Post by Enfant terrible »
7e Watermolentocht
Dit is een tocht georganiseerd door KWB West-Vlaanderen (http://www.kwbwestvlaanderen.centerall.com/custom1.php), afdeling Heule-Watermolen (http://www.kwb-heule-watermolen.be).
Inschrijving en start op Speelplein de Warande Heirweg 132 Kortrijk.
Dit bevindt zich naast het Ring Shopping Center (waar de deelnemers kunnen parkeren).
Neem de R8 rond Kortrijk en volg Kortrijk-Noord. Tussen afrit 6 en 7 zal je onze bewegwijzering aantreffen.
Deelnameprijs is 2€ voor leden en 3,5€ voor niet leden.
Vrije start tussen 8u en 11u.
Kleedkamers, douches en bikewash voorzien + boterham met beleg.
Fiets huren kan mits vooraf reserveren : telefoneer tem woensdag 26 maart naar 056/23 37 23,
tijdens de schoolvakanties 0498 113 614. Fiets ophalen voor 9u aan de start !
Afstanden
=> 65 Km, 551 hm : Lus gelegen ten zuiden van de start. Heuvelachtig parcours waarvan 27,5Km offroad, voor de rest verharde paadjes, kerkedallen en wegen.
Deze lus is grotendeels hertekend tov vorige edities. We kunnen nu ook vroeger onverhard starten. 2 Bevoorradingen.
=> 40 Km, 273 hm : Lus gelegen ten Zuiden van de startplaats. Licht heuvelachtig parcours. Een aantal wijzigingen werden aangebracht tov (de 38Km lus) van vorige edities. We starten ook vroeger onverhard. 1 Bevoorrading.
=> 25 Km, 130 hm : Het is een lus, gelegen ten Noorden van de startplaats. Het parcours voor familie’s en kids is licht heuvelachtig met vele paadjes en veldwegels en met op het einde een leuke technische verrassing. 1 Bevoorrading.
.
Dit is een tocht georganiseerd door KWB West-Vlaanderen (http://www.kwbwestvlaanderen.centerall.com/custom1.php), afdeling Heule-Watermolen (http://www.kwb-heule-watermolen.be).
Inschrijving en start op Speelplein de Warande Heirweg 132 Kortrijk.
Dit bevindt zich naast het Ring Shopping Center (waar de deelnemers kunnen parkeren).
Neem de R8 rond Kortrijk en volg Kortrijk-Noord. Tussen afrit 6 en 7 zal je onze bewegwijzering aantreffen.
Deelnameprijs is 2€ voor leden en 3,5€ voor niet leden.
Vrije start tussen 8u en 11u.
Kleedkamers, douches en bikewash voorzien + boterham met beleg.
Fiets huren kan mits vooraf reserveren : telefoneer tem woensdag 26 maart naar 056/23 37 23,
tijdens de schoolvakanties 0498 113 614. Fiets ophalen voor 9u aan de start !
Afstanden
=> 65 Km, 551 hm : Lus gelegen ten zuiden van de start. Heuvelachtig parcours waarvan 27,5Km offroad, voor de rest verharde paadjes, kerkedallen en wegen.
Deze lus is grotendeels hertekend tov vorige edities. We kunnen nu ook vroeger onverhard starten. 2 Bevoorradingen.
=> 40 Km, 273 hm : Lus gelegen ten Zuiden van de startplaats. Licht heuvelachtig parcours. Een aantal wijzigingen werden aangebracht tov (de 38Km lus) van vorige edities. We starten ook vroeger onverhard. 1 Bevoorrading.
=> 25 Km, 130 hm : Het is een lus, gelegen ten Noorden van de startplaats. Het parcours voor familie’s en kids is licht heuvelachtig met vele paadjes en veldwegels en met op het einde een leuke technische verrassing. 1 Bevoorrading.
.
- Lincky
- Mountainbiker
Zal aanwezig zijn!!!
Vorige editie genoten van de route, zeker rekening houdend met de streek was dit een zeer goed uitgestippelde route.
Wat anderen dan ook mogen zeggen. Mr. Swiss en jij weten wel wie ik bedoel.
Zou MR. Swiss al terug paraat zijn??
Deze week nog steeds in zijn "terminator" verbandje.
Euh die fiets verhuur... uwen Lapierre?? Anders laat ik de mijne thuis staan.

Vorige editie genoten van de route, zeker rekening houdend met de streek was dit een zeer goed uitgestippelde route.
Wat anderen dan ook mogen zeggen. Mr. Swiss en jij weten wel wie ik bedoel.
Zou MR. Swiss al terug paraat zijn??
Deze week nog steeds in zijn "terminator" verbandje.
Euh die fiets verhuur... uwen Lapierre?? Anders laat ik de mijne thuis staan.
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Vorig jaar een beetje ontgoocheld in het parcours zeker daar er toch heel wat offroad aangekondigd was. Eerste stuk offroad waren de wegenwerken in de Beheerstraat ...
Positief is alvast dat de organisatie deze kritiek opgenomen heeft en dit jaar blijkbaar voor meer offroad gaat.
wat waarschijnlijk niet gemakkelijk is in Kortrijk zelf.
Waarschijnlijk kom ik dus terug om eens te kijken.
Positief is alvast dat de organisatie deze kritiek opgenomen heeft en dit jaar blijkbaar voor meer offroad gaat.
Vorig jaar zeker +90% road. Mij zien ze daar niet meer terug.jodelaietie wrote:Vorig jaar een beetje ontgoocheld in het parcours zeker daar er toch heel wat offroad aangekondigd was. Eerste stuk offroad waren de wegenwerken in de Beheerstraat ...
Positief is alvast dat de organisatie deze kritiek opgenomen heeft en dit jaar blijkbaar voor meer offroad gaat.![]()
wat waarschijnlijk niet gemakkelijk is in Kortrijk zelf.
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Ik kijk op deze datum uit om over de (taal) "grenze" te trekken.
Waar??
Het is mij eender.Der zal altijd wel eentje zijn die in mijn smaak zal vallen.
Waar??
Het is mij eender.Der zal altijd wel eentje zijn die in mijn smaak zal vallen.
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
De zewieties van Kuurne???timothyd wrote:Aha naast dn shopping, dan zullen de Zewieties van Kuurne waarschijnlijk ook talrijk aanwezig zijn. Ik kom alvast af voor de langste afstand ! binne 10 dagen keer k terug naar dees topic, nu is het nog beetje te vroeg eh.
Zoude gij niet beter gaan biljarten ipv hier op da forum wat onnozelheden uit te kramen
- Moustache
- Kerstman
Re: 30/03/2008 Kortrijk
Kan me dus ook dit jaar niet boeien. Was zeer ontgoocheld vorig jaar.Enfant terrible wrote: => 65 Km, 551 hm : ...... waarvan 27,5Km offroad, voor de rest verharde paadjes, kerkedallen en wegen.
Als ik gewoon thuis op mijn bike spring en een beetje langs de "vaart" ga rijden, dan heb een hoger percentage off-road. Waarom zou ik hier dan naartoe trekken?
Zal eens kijken wat er nog te beleven is, elders.