Specialized S-Works HT: Aangepaste Specs P1

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

jajaja als mijn origi XT versleten zijn gaat er ook TA op das kwaliteit ze !!

ik dacht dat ze iets meer wegen dan XT maar slijten minder snel ....
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

zaskar72 wrote:jajaja als mijn origi XT versleten zijn gaat er ook TA op das kwaliteit ze !!

ik dacht dat ze iets meer wegen dan XT maar slijten minder snel ....
Nope. Mijn huidige TA bladen (chinokee of zoiets) wegen 22 gr. minder dan mijn versleten XT 2007 bladen
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Hier ook een tevreden TA gebruiker :wink:
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Allright! Merci voor de feedback!
Nu nog beslissen of ik een 32 of 34 neem en dan bestel ik maandag het tandwiel, een sleuteltje voor de bladboutjes en een KCNC Ti Pro Lite!
Iemand die toevallig zijn ervaringen wil delen ivm dit laatste?

Groet!

Guido
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Gezien m'n SLR dus gesneuveld is in m'n ongeluk, moet ik op zoek naar een nieuw zadel.
Ik zat eigenlijk wel heel goed op m'n SLR XP, maar zie het altijd wel zitten om iets nieuws uit te proberen. Wat zijn jullie ervaringen met SLR XC, SLR TT of Flite TT? Is er veel verschil met de SLR TT en hoe verhoudt de Flite zich tov de SLR? Beetje meer comfy?
Ik baal wel, want die XP was net naar m'n kont gevormd (of is het nu omgekeerd?)...
Maarja, ik laat het niet aan m'n hart komen. M'n portefeuille is echter wel de dupe. Wie weet kan ik nog wat recupereren als de verzekering/dader tussenkomt. Ik vrees ervoor.

Groet

Guido

PS: zo ziet m'n zadel eruit momenteel...:
Image
Image
Davykoppen
Mountainbiker
Location: Carbon HT - WCS Carbon - XTR 960 - CrossMaxSL - SLR TT - Twister SS - Nokon

Post by Davykoppen »

ga maar voor de Titanium. Die is nog comfortabeler dan de XP. De Tita buizen van de TT geven je meer comfort dan dat beetje eXtra Padding op de XP.
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Allright. Heb de KCNC Ti Pro lite en het TA middenblad (toch maar 32 tanden) gemonteerd. Nu nog m'n SLR vervangen, want het Scape-zadel dat ik nog kon recupereren van m'n oude Cube, zit niet bepaald even comfortabel.
Ik ga wellicht voor de SLR Titanium, in de veronderstelling dat dit inderdaad iets comfortabeler is dan de XP.
Foto's volgen gauw!

Joe

Guido
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Update:
Ketting is een HG73 (XT dus), cassette voorlopig Deore (als er even geld is, komt er een XT), de witte grips heb ik vervangen door m'n WCS Truegrips die 'k nog liggen had. Dat wit is namelijk echt niet te onderhouden in ons nat Belgenlandje. Misschien komen de zwarte exemplaren van Specialized er nog wel op, ik vind het lock-on systeem immers wel aangenaam en solide om mee te rijden.
Verder blijkt de KCNC zadelpen bijzonder stijf, hetgeen ik eigenlijk niet had verwacht. Ik ben dus -voorlopig- aangenaam verrast. Alleen: de rode klemmetjes die bijgeleverd waren, waren blijkbaar uitgerust met een schroefdraad die te breed is uitgevoerd voor de bouten. Vandaar dat 'k hem simpel zwart houd. (Als je zo'n zadelpen besteld in het rood, krijg je'm in't zwart, met de rode stukjes erbij)
Er blijkt wel wat speling te zijn op m'n balhoofd (Ritchey WCS Aheadset). Hoe krijg ik dat weg? Gewoon lagers nog eens invetten?
Nu komt er voorlopig alleen nog een zwarte SLR aan en dan zal m'n bike voorlopig zo blijven. Na de zomer wil ik dan nog een XT-wielset kopen.
En dan zal het wel zo wat goed geweest zijn, me dunkt. :wink:
Mijn indrukken dan:
De fiets is tienduizend keer responsiever dan m'n oude Cube. Hij stuurt preciezer, reageert sneller en vraagt meer alertheid. Dit gaat wel wat ten koste van de pure stabiliteit - zeker tov die Cube...! Het carbonstuur filtert verbazend veel kleine trillingen weg en de korte stuurpen vind ik leuker om mee te rijden dan een knoerft van 120 mm... Qua stijfheid is het geheel echt top! En dan bedoel ik ook de Manitou R7 (verbazing alom) Echt veel klim- en afdaalwerk heb ik nog niet gedaan, maar deze zomer gaan we naar de Ardennen trekken voor een week, dus dat komt dik in orde.
Naarmate ik meer train, krijg ik alsmaar meer goesting om me eens aan een wedstrijd te wagen. Objectief: schooljaar 2008-2009. Maar nu werk ik toe naar m'n eerste marathon, die ik eind april zou ondernemen.

Als je nog tips hebt, laat maar komen!

Groet!

Guido
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Voilà, Slr is aangekomen, netjes gemonteerd.
Morgen foto's van de inmiddels behoorlijk veranderde fiets.

Guido
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Morgen is iets later geworden, maar toch :)
Veranderd:
Bar-ends
Grips
Stuurbuis ingekort (beetje overgelaten, maakt het makkelijk om expander op te spannen)
NN 2.1 achterband
KCNC Ti Pro Lite zadelpen
Selle Italia SLR TT

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Speclist:
Frame: Specialized S-Works HT 2005 19"
Fork: Manitou R7 Click-it
Headset: Ritchey WCS Aheadset
Brakes: Avid Single Digit SL Ti
Crank: Shimano XT Hollowtech II (w/ TA Chinook middle ring 32t)
Front mech: Shimano XT 2008 Downswing
Rear mech: Shimano XT Lownormal
Chain: Shimano HG73 w/ Powerlink
Cassette: Shimano HG50
Shifters: Shimano XT Rapidfire (tuned)
Hubs: Shimano LX
Rims: Rigida Taurus
QR: Shimano LX
Seatpost: KCNC Ti Pro Lite 400mm
Saddle: Selle Italia SLR TT
Seatbinder: OEM Bolt on
Stem: Race Face Deus XC 90 mm 6°
Handlebar: Race Face Next XC carbon 580 mm
Grips: Ritchey WCS TrueGrips
Tires: Schwalbe NN front 2.1 - rear 2.1 // Schwalbe RR front and rear
Tubes: Michelin Latex C4
Pedals: Shimano PD-M540
Cables: Shimano XTR
Computer: Polar CS200cad
Bottlecage: BBB FuelTank
Barends: PRO Alloy SL

Volgende update zullen wel nieuwe wielen zijn, denk ik zo... Dat zal weliswaar nog wat op zich laten wachten, nu nog wat lekker knallen met deze.
Enig idee of ik ver van de 10 kg zit hiermee?

Guido
Post Reply