Killers @ Kapellen: laatste stand van zaken p.6

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

het probleem met naar de media stappen is echter wel het gevaar dat er copycats geboren worden, des te meer daar er weinig controlemogelijkheden zijn. Niets is immers zo makkelijk dan een draad spannen op een bospad waar weinig mensen voorbij komen.

Anderzijds, een beetje vertrouwen in de goedaardigheid, verantwoordelijkheidszin en sociaal bewustzijn van de medemens mag misschien toch verwacht worden?
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

@ guido
veel beterschap toegewenst

je kan ook probeen om je verzekering BA aan te spreken.
via hen kunnen ze ook proberen om de daders op te sporen, of zowiezo de polite te motiveren te intervenieren.

is er daar bij jullie geen fietspatrouille.?

ben je toevallig bij de fietsersbond aangesloten, die hebben een goede fietsverzekering. en die bijten zich in zoiets va nals een pitbull, die verz. heten DAS.

succes

Streets
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

@ guido
veel beterschap toegewenst

je kan ook probeen om je verzekering BA aan te spreken.
via hen kunnen ze ook proberen om de daders op te sporen, of zowiezo de polite te motiveren te intervenieren.

is er daar bij jullie geen fietspatrouille.?

ben je toevallig bij de fietsersbond aangesloten, die hebben een goede fietsverzekering. en die bijten zich in zoiets va nals een pitbull, die verz. heten DAS.

succes

Streets
Deere Power
Mountainbiker

Post by Deere Power »

Hier in Brussegem heb ik hetzelfde meegemaakt.
Twee koorden gespannen op 1,5 meter hoogte.
Gemeld aan politie, die kon bitter weinig doen.
Mag er niet aan denken mocht je op die plaats 40km/u doen.....
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Er lopen toch nog serieus wat gekken rond precies. #-o :evil:
Die maffen weten toch dat de pakkans en het risico op vervolging praktisch zero is, dus waarom zouden ze zich niet wat 'amuseren', zonder zich uiteraard van de gevolgen iets aan te trekken.
't Zal er niet op beteren vrees ik. :evil:

In ieder geval veel beterschap gewenst, Guido.
bartvp
Mountainbiker

Post by bartvp »

Waar in kapellen was dit juist, toevallig in het moretus bos? Daar zagen ze al een tijd de bomen om en laten ze over de weg liggen, maar dit gaat nog wel een stap verder.
Ben precies al blij dat ik er vandaag niet ben gaan fietsen (probeer daar woensdagmiddag weg te blijven nadat ik gebeten ben door een van de vele loslopende honden).
Dan gaat vanaf nu ook een kniptang mee in de kameel om deze obstakels te ontruimen.

Btw: de kapelse politie heeft toch een geweldig team op mountainbikes.
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Iedereen alvast heel erg bedankt voor jullie steun.
Ik ga morgen toch m'n fiets nog ff opkruipen - en kruipen is het juiste woord - om tot daar te fietsen en een hoop foto's en bewijsmateriaal te vergaren. Ik zal ook situatiefoto's geven, zodat je kan zien waar het ongeveer was, voor zij die dat kunnen weten/herkennen. En ik zal de draden neerhalen en mee naar huis nemen, zodat die daar niet blijven rondslingeren.
Dit in de veronderstelling dat alles er nog hangt, dat die klojo's hun vallen niet kunnen verplaatsen.
IVM de politie van Kapellen: de vriendelijke agent aan de lijn wist me te vertellen dat zij met hun dienstwagen niet tot aan de plaats-delict konden geraken. Ik heb een sterk vermoeden dat zij al wel vaker van dit soort voorvallen hebben meegemaakt, want de man reageerde met een schijnbare voorkennis en begrip voor de situatie. Hopelijk kunnen ze de smeerlappen snel op het spoor geraken.
Voorlopig raad ik de bikers aan om hun ogen heel goed open te houden in de bossen in Kapellen, of ze zelfs even te vermijden en voorlopig eerder de Kalmthoutse Heide op te zoeken voor hun training, zeker tot morgennamiddag.
En geen nood, ik weiger me te laten afschrikken door zulke gekken. Ik bike lustig voort, weliswaar met een kabelkniptang, m'n gsm met camera en m'n SIS-kaart in m'n rugzak.

Alvast tot morgen voor meer informatie en foto's.

Nogmaals merci voor de steun.

Guido
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

veel beterschap en hopelijk worden de daders door je inzet gevat
de moed niet opgeven :evil:
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

Hi Guido,

veel beterschap gewenst alvast!
Ik ben zelf van Ekeren en fiets dus regelmatig in Kapellen rond.
Kan jij eventueel GPS coordinaten, of een duidelijke omschrijving van de plaats geven?
Zou heel welkom zijn, anders is de kans groot dat ik daar vanavond ook zo lig ...
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

[-o< Laat mij ooit eens zo'n karakter tegenkomen terwijl (z)(h)ij zo een kabelke aan het spannen is. Ik bezorg alle bikers meteen een heel kwalijke reputatie voor de komende 20 jaar. [-o<

Neen ff serieus, veel beterschap gewenst man, en hopelijk wordt dit krapuul ooit gepakt en dan liefst nog droog...

Egenlijk vind ik deze evolutie best wel verontrustend. Beeld je nu eens in dat we berenklemmen beginnen te zetten of valkuilen te graven voor wandelaars en ruiters #-o Onverdraagzaamheid schijnt onze nieuwe belgische sport te worden belgansting ontduiken is zo verleden tijd...
Post Reply