Killers @ Kapellen: laatste stand van zaken p.6

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Guido Beeck
Mountainbiker

Killers @ Kapellen: laatste stand van zaken p.6

Post by Guido Beeck »

Beste bikers,

vanmorgen ging ik biken met een maat van me in de bossen in en rond Kapellen. Alles verloopt vlotjes, ik rijd op kop en leid m'n maat de weg (hij was er nog nooit geweest).
Tot... we op een paadje komen, beetje zompig dus ik trek goed door en plots - uit het niets - vlieg ik vol overkop, over m'n stuur, drie meter door de lucht. Pal op m'n gezicht, borstkas, the lot.
Wat blijkt? Een of andere absurde klojo of bende klojo's (milieuactivisten?) hebben op tien meter afstand van elkaar 2 metaaldraden gespannen op zo'n halve meter hoogte, dwars over het pad. Links van me is de omheining van een privé-domein, rechts alleen maar bomen; de draad is rond een paaltje langs één kant en rond een boom langs de andere kant gewikkeld. Onmogelijk om het te zien en nog onmogelijker om het te ontwijken.
De term "moordaanslag" komt dan wel heel dicht, me dunkt. Welke bende zakken het ook gedaan hebben, ze beseffen niet hoe ontzettend levensgevaarlijk zoiets is!
Het resultaat valt al bij al nog mee in mijn geval: geschaafde kin, pijn aan de luchtpijp (ik viel plat op m'n borst en kon zowat twee minuten alleen maar paniekerig naar adem happen, gelukkig was m'n maat erbij om m'n helm uit te doen en me wat te helpen/kalmeren), pijn aan de rug, pijn aan de kaak en een serieuze knaller van een bult op het bovenbeen. Plùs (en dat is nog het minst erge) een kapot SLR-zadel.
Ik begrijp niet wat zo'n mensen bezielt. We deden niets verkeerd, lieten geen afval na en beschadigden de omgeving op geen enkele manier. In tegendeel! We genoten alleen maar van het vroege lenteweertje dat deze voormiddag in Vlaanderen was neergestreken.
Intussen heb ik al één van de twee draden kunnen losmaken, morgen ga ik er terug langsfietsen met een kabelkniptang om te voorkomen dat er nog ergere dingen gebeuren (ik mag er niet aan denken wat er zou gebeuren als iemand met z'n kind erlangs zou fietsen...).
Ik heb al aangifte gedaan met de politie, maar die kunnen bitterweinig doen, omdat ik geen wegbeschrijving kan geven (vijventachtigduizend bospaadjes naar links, dan naar rechts, allez...) en ze er überhaupt toch niet met hun dienstwagen konden geraken.
Ik wil dus iedereen, die hetzelfde meemaakte op dat stukje bospad, of iedereen die weet heeft van de schurken die dat gedaan zouden hebben, willen oproepen om aangifte te doen bij de politie. Dit soort situaties zijn levensgevaarlijk en verdienen een absolute nultolerantie.

Heeft er iemand dit ook al meegemaakt, eigenlijk?

Vriendelijke groeten,

Guido
Last edited by Guido Beeck on Fri 21 Mar 2008 21:17, edited 3 times in total.
virtrix
Mountainbiker

Post by virtrix »

Begint precies een nieuwe rage te worden die draden...
Ik dacht dat er nog ergens een post was hierover opt forum.
Waar in Kapellen precies? Bij Den Uitlegger?
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Alvast spoedig herstel geweest.
Kan je inderdaad iets nauwkeuriger omschrijven waar het precies gebeurt is? Ik kom regelmatig in het Moretusbos en omgeving, het zou praktisch moesten we weten waar het precies was om andere ongelukken te vermijden.
crassus
Mountainbiker

Post by crassus »

dit is wel heel gemeen ...

Hier in de buurt worden regelmatig obstakels over de paden gelegd, mijn vermoeden is dat het ofwel bepaalde wandelaars ofwel buurtbewoners zijn die dat doen om wildcrossers (kan ik nog begrijpen) en ook fietsers te pesten. Zielig soort mensen. Helaas weinig aan te doen vrees ik.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

heb zoiets ooit ook in herentals gezien #-o maar deze was op anderhalve meter gespannen, ik reed 2de en m'n maat ging voluit in die draad, resultaat: ribben gebroken :evil:
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

dit is ronduit schandalig. En het ergste is, vrees ik, dat deze schurken smerig genoeg zijn om regelmatig hun 'vallen' te verplaatsen, om toch maar andere mensen van het pad weg te houden...

Totnogtoe ben ik zelf op dat vlak alleen nog maar geconfronteerd met enkele op verdachte wijze in serie dwars liggende takken. Dit heeft dan nog als 'voordeel' dat je ze ziet liggen, in tegenstelling tot draden of kabels. Ik wil me overigens niet inbeelden welke sadistische technieken in de toekomst zullen toegepast worden :-?

Alleszins al het beste toegewenst voor je herstel...
Van Belle
Mountainbiker

Post by Van Belle »

tis gewoon schadalig!!!!
zoiet doet ge toch gewoon nie!!! :evil:

toch een spoedig herstel gewenst!
bondu
Mountainbiker

Post by bondu »

das pas puur miserie !

daar kan je praktisch niets aan doen...
Stel je voor als het een motorfiets was geweest.

alvast een spoedig herstel
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Amai Guido. Nogmaals een spoedig herstel. En dit is inderdaad schandalig! Zelf nog nooit zoiets gezien in onze Limburgse bossen.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Probeer dit eens op een of andere manier in de media te krijgen. Heeft meestal iets meer succes als dan naar de flikken. Bv. TV (regionale), krant, ...een regionale zender ziet daar meestal wel een reportage in. En dan komt het onderwerp ter sprake. Kans bestaat dat je dan wel ff een interviewtje zult moeten doen.
Post Reply