Setje Notubes wielen te koop
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
mooie wielen maar dit is niet het "te koop" gedeelteTinky-Winky wrote:http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=47007
Setje Notubes wielen te koopmet gedichte banden
1) Dat gat vergroten is wel zeker nodig. Je velg bestaat uit 2 lagen: buitenlaag met spaaknippels en binnenlaag met inkepingen van de nippels.jonathan wrote:is dit normaal dat die rubberen band van notubes tot bovenaan de velg komt? als ik een band zou monteren zit die niet meer tegen de rechte kant van de velg .
ik heb al de video bekeken op notubes voor de instalatie maar zie het niet oe ze erin liggen
en op de plaats van mijn ventiel kan ik het veniel niet volledig in de velg steken , zou ik het eerste gat moeten vergroten? de de viedo doen ze dat ook
het gaat hier om am classics 350 disc velgen waar ik een standaard ruberen rimstrip in monteer (om met lagere druk te kunnen rjden
Je dient het gat te vergroten van de binnenlaag zodoende de verbreding van het notubes ventiel diep genoeg in de binnenlaag van je velg zakt.
Heb geen schrik hiervoor, dit heeft geen invloed op je ventiel zolang je het gat niet vergroot op je buitenste laag velg.
2) Die rubberen strip moet je voldoende tegen de binnenlaag van je velg drukken. Gebruik een bandenlichter om de spanning van de strip egaal te krijgen en zorg dat deze strip overal onder de velgrand zit.
In feite wordt dit mooi getoond op de notubes demos.
Die strip zit redelijk hoog, maar onder die velgrand.
Eerste malen kun je wat miserie hebben met die rimstrip, probeer tot het lukt
- Funny Biker
- Mountainbiker
Post by Funny Biker »
Is er iemand die met de combinatie continental Twister supersonic - Crossmax SLR rijdt?
- mOnstertje
- Mountainbiker
Post by mOnstertje »
Ik zit met een probleem en het antwoord heb ik niet teruggevonden in de vorige 35 pagina's ... en nee ook niet met de zoekfunctie.
Ik ben in het bezit van de nieuwe XT wielen (UST) en een set michelin XCR A/T banden (niet-UST). Ik zou graag die 2 gebruiken in combinatie met notubes of iets dergelijks (om lekrijden te vermijden). Ik stuit echter op volgende vraagtekens:
- de website van Stan's notubes vermeld de michelins als een band die niet/minder geschikt is om te gebruiken in combinatie met de latex. Kan iemand dat bevestigen?
- er wordt sterk aangedrongen "nooit" velglint te gebruiken op de xt-wielen (om de luchtdichte laag niet te beschadigen) <-> om niet-ust banden ust te maken raadt Notubes aan om velglint te gebruiken (om het oppompen te vergemakkelijken en om luchtverlies bij zijdelingse impact te vermijden.
Hebben deze banden last van dit laatste, indien gemonteerd zonder velglint?
- is een compressor noodzakelijk (voor deze combinatie) of voldoet een voetpomp ook wel?
- zou ik niet beter gewoon de xcr a/t UST kopen? In dit geval staat er hier een spinternieuw setje xcr A/T's te koop
Alvast bedankt!!
Ik ben in het bezit van de nieuwe XT wielen (UST) en een set michelin XCR A/T banden (niet-UST). Ik zou graag die 2 gebruiken in combinatie met notubes of iets dergelijks (om lekrijden te vermijden). Ik stuit echter op volgende vraagtekens:
- de website van Stan's notubes vermeld de michelins als een band die niet/minder geschikt is om te gebruiken in combinatie met de latex. Kan iemand dat bevestigen?
- er wordt sterk aangedrongen "nooit" velglint te gebruiken op de xt-wielen (om de luchtdichte laag niet te beschadigen) <-> om niet-ust banden ust te maken raadt Notubes aan om velglint te gebruiken (om het oppompen te vergemakkelijken en om luchtverlies bij zijdelingse impact te vermijden.
Hebben deze banden last van dit laatste, indien gemonteerd zonder velglint?
- is een compressor noodzakelijk (voor deze combinatie) of voldoet een voetpomp ook wel?
- zou ik niet beter gewoon de xcr a/t UST kopen? In dit geval staat er hier een spinternieuw setje xcr A/T's te koop
Alvast bedankt!!
@ Funny biker; waarom ben je net op zoek naar die combinatie ? Als je vraag is of je een twister ss tubeless kan maken; JA. Op een crossmax velg zal het zeker lukken vermits deze al luchtdicht is van zichzelf.
@ Monstertje; Michelin banden krijg je wel tubeless hoor, alleen trekt de vloeistof iets sneller in de band, dus na een tijdje mss wat latex bijgieten..
Als je xt velgen standaard al geschikt zijn voor tubelessbanden hoef je geen velglint te gebruiken, al kan je da wel gebruiken ter extra beveiliging (als je band zou uitklikken klikt hij minder diep in de velg waardoor je meer kans hebt om luchtdruk te behouden).
Een compressor is altijd handiger, anders monteer je ze eerst met biba, verwijder een kant van de band uit de velgrand, monteer je ventiel en de uitgeklikte kant vd band opnieuw, wrijf hem in met zeepsop of bandenvet en normaal lukt het dan zo ook wel..
@ Monstertje; Michelin banden krijg je wel tubeless hoor, alleen trekt de vloeistof iets sneller in de band, dus na een tijdje mss wat latex bijgieten..
Als je xt velgen standaard al geschikt zijn voor tubelessbanden hoef je geen velglint te gebruiken, al kan je da wel gebruiken ter extra beveiliging (als je band zou uitklikken klikt hij minder diep in de velg waardoor je meer kans hebt om luchtdruk te behouden).
Een compressor is altijd handiger, anders monteer je ze eerst met biba, verwijder een kant van de band uit de velgrand, monteer je ventiel en de uitgeklikte kant vd band opnieuw, wrijf hem in met zeepsop of bandenvet en normaal lukt het dan zo ook wel..
- Funny Biker
- Mountainbiker
Post by Funny Biker »
Dag Robbyviperke wrote:@ Funny biker; waarom ben je net op zoek naar die combinatie ? Als je vraag is of je een twister ss tubeless kan maken; JA. Op een crossmax velg zal het zeker lukken vermits deze al luchtdicht is van zichzelf.
Ja normaal gezien moet dit wel lukken maar ik wilde horen of er nog mensen waren die met die band moeilijkheden hebben gehad. Eergisteren heb ik geprobeerd de band op druk te krijgen maar na 2u was ik het echt beu. Maar we gaan het na Gilly nog eens proberen!
Grtz
Bram