Hilset Teambike

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

S k u l l wrote:
bosse wrote:dat stuurlint op je bike, hoe moet je dat precies monteren als je zonder bar ends rijd? moet je die zwarte plakstrook die erbij zit lanks de kant vn de shifter kleven en rechts met een stuurdop het lint int stuur steken?
Ik heb enkel nog maar stuurlint i.c.m. bar-ends gebruikt.
Maar als je aan de buitenkant van het stuur begint, terug naar binnen gaat en een 2de laag naar buiten.
Dan kan je het einde stevig vasttapen, dat zal volgens mij wel houden.
Ik rij met witte bartape (bling bling) op mijn Xcluziv fiets. Deze heeft wel geen gripshifts maar XTR dualcontrols. Met de Dualcontrols is het zeer eenvoudig om de bartape aan te brengen. Je begint aan het uiteinde van je stuur en werkt naar binnen toe. Zit je aan je shifters dan werk je terug naar de buitenkant toe. Je kleeft de boel goed dicht. Eventueel een drupje superglue ertussen.

Ik heb het ook met gripshift geprobeerd. Het resultaat was hetzelfde als op jouw fiets. Alleen is de aansluiting tussen shifter en bartape helemaal niet mooi. Je merkt na een tijdje rijden ook dat dit niet ideaal is. Maar als het voor jouw werkt dan is het prima!

De bartape weegt net evenveel als PRO of BBB foam, maar zweet trekt er veel beter in.
zork
Mountainbiker

Post by zork »

JanMan wrote:
S k u l l wrote:
bosse wrote:dat stuurlint op je bike, hoe moet je dat precies monteren als je zonder bar ends rijd? moet je die zwarte plakstrook die erbij zit lanks de kant vn de shifter kleven en rechts met een stuurdop het lint int stuur steken?
Ik heb enkel nog maar stuurlint i.c.m. bar-ends gebruikt.
Maar als je aan de buitenkant van het stuur begint, terug naar binnen gaat en een 2de laag naar buiten.
Dan kan je het einde stevig vasttapen, dat zal volgens mij wel houden.
Ik rij met witte bartape (bling bling) op mijn Xcluziv fiets. Deze heeft wel geen gripshifts maar XTR dualcontrols. Met de Dualcontrols is het zeer eenvoudig om de bartape aan te brengen. Je begint aan het uiteinde van je stuur en werkt naar binnen toe. Zit je aan je shifters dan werk je terug naar de buitenkant toe. Je kleeft de boel goed dicht. Eventueel een drupje superglue ertussen.

Ik heb het ook met gripshift geprobeerd. Het resultaat was hetzelfde als op jouw fiets. Alleen is de aansluiting tussen shifter en bartape helemaal niet mooi. Je merkt na een tijdje rijden ook dat dit niet ideaal is. Maar als het voor jouw werkt dan is het prima!

De bartape weegt net evenveel als PRO of BBB foam, maar zweet trekt er veel beter in.
misschien wel bling-bling, maar zeker niet mud-marathon proof! :roll:
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

zork wrote:misschien wel bling-bling, maar zeker niet mud-marathon proof! :roll:
Dan vervang je dat toch gewoon na elke modderrit :wink:
Is nu ook niet bepaald duur te noemen..
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

zork wrote:misschien wel bling-bling, maar zeker niet mud-marathon proof! :roll:
Die fiets dient enkel om op de baan te rijden. :wink:
merida
Mountainbiker

Post by merida »

S k u l l wrote: Dit is een alu kwaliteitsframe dat zwaarder (en dus steviger) is dan die vorige.
Waarom ben je niet voor de nieuwe carbon wrap gegaan?
ashwin
Mountainbiker

Post by ashwin »

Ferm race machientje, Stef. :drunk:
Echt wel een niet alledaagse fiets
In zottegem kommek er s naar zien e =P~
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

merida wrote:Waarom ben je niet voor de nieuwe carbon wrap gegaan?
Om verschillende redenen. De voornaamste reden was dat ze in december (toen de bestellingen geplaatst moesten worden) enkel te verkrijgen waren in 18".
Voor een 20" frame was er een wachtlijst van onbepaalde duur.
Maar door onvoorziene omstandigheden hebben we ook een hele poos moeten wachten op de alu-frames.
Dus zijn ze ongeveer gelijktijdig beschikbaar gekomen, maar ik had een alu besteld.

En een amateur heeft geen carbon wrap nodig :wink:
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

ashwin wrote:Ferm race machientje, Stef. :drunk:
Echt wel een niet alledaagse fiets
Mercikes, da was ok de bedoeling. Na die Specialized wou ik iets dat niet iedereen heeft :wink:
ashwin wrote:In zottegem kommek er s naar zien e =P~
Das heel goe. Ge zijt nu 2de jaars junior zeker?

Veel succes nog met de trainingen.
ashwin
Mountainbiker

Post by ashwin »

@skull

Ben nog een jaartje junior, kvinet spijtig dat ge nie naar de beloften gaat ze!
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

mooie bike...

ga jij funklasse rijden ?
Post Reply