Fiets invoeren vanuit Thailand

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
foxfox
Mountainbiker

Fiets invoeren vanuit Thailand

Post by foxfox »

Hallo,

mijn 3 maandjes toeren in Thailand zitten er bijna op en nu zou ik graag mijn hybrid die ik hier heb gekocht meevliegen naar Belgie (om aan de muur te hangen :). Ik vind echter geen informatie over invoersrechten, accijnzen, BTW en wat nog allemaal. Heeft er iemand hier ervaring mee? Ga ik bij de douane mijn portefeuille moeten opendoen? Zoja, enig idee over hoeveel het gaat kosten?

Alvast bedankt

Gregory
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

niks aantrekken
Gewoon aan lumbini park bij de velowinkels een kartonnen velodoos vragen. je GEBRUIKTE fiets erin, ductape en adres erop en klaar. Gewoon nog een tuktukdriver vinden die je doos op t dak van zn kar wil. Zorg dat je door niet extreem zwaar is. Ideaal vul je ze tot rond het standaard gewicht (meestal 20kg) en stop je al de zware dingen die in de cabine mogen gewoon in je zakken. Jouw gewicht mogen ze niet tellen. Let wel: tegenwoordig is zelfs een zeemvel al een pottentieel wapen....

wij hebben fietsen in thailand gekocht, ermee naar nepal gevlogen en van daar naar huis. Sindsdien nog 4 reizen met fiets op vliegtuig gedaan en nooit, never, nul, zero problemen gehad van douane. Andere mensen die we ontmoet hebben zijn ook nog nooit gestopt. De enige vraag ooit, was in sydney, daar wilden ze weten of er niet te veel boerderijgrond aan de banden hing. Was in den tijd van mond- en klauwzeer.
Ik schat de kans dat je -met een fiets die gebruikt is- problemen krijgt, op ongeveer een half percent.

Happy trails ginder. Toevallig geen blogje bijgehouden? Ik wil je route graag s zien. We denken er ook aan om nog s in thailand te fietsen omdat de tickets voor bangkok tegenwoordig nog een béétje betaalbaar zijn.
foxfox
Mountainbiker

Bedankt

Post by foxfox »

Bedankt DeJean. Praktische kant met de vliegmaatschappij is al geregeld, fietsen wegen 15kilo en kunnen zonder teveel kosten mee.

We hebben inderdaad een blog bijgehouden van de ganse reis: eerst 3 maanden backpacken door china, indonesie en myanmar en dan 3 maanden fietsen door vietnam, cambodia en laos. Vietnam is zeker een aanrader, veel afwisseling en makkelijk qua accomodatie. Alles op www.farfaraway.be (in het Engels).
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

Leuke site zeg! knappe foto's ook.

Een stuk van jullie reis komt wat overeen met waar wij 2 jaar geleden rondgelopen hebben. Na een tijdje waren we t openbaar vervoer behoorlijk beu! We hebben toen eerst een flink stuk met de moto gedaan en gaandeweg meer per fiets gereisd. Vinden er eigenlijk steeds meer onze schik in! Binnenkort trekken we de amazone in: 2 weken biken in Suriname.

mocht je interesse hebben: zie signature
Post Reply