02/03/2008 TT Anzegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
barty
Mountainbiker

Post by barty »

gisteren om 7u20 vertrokken vanuit Olsene met fietske richting Anzegem, onderweg Anglo Boys Peter, Dirk en Banane opgeraapt en tegen de wind in richting Anzegem. Met de nieuwe fiets liep het aanvankelijk niet te vlot maar door een deskundige ingreep van Peter kon ik opnieuw voor de 100% schakelen zonder "door te schieten". Er waren inderdaad nogal wat stroken die in de tt van vorige week ook zaten en ook veel passages van de Mario Declercq route, maar dat kon me eigenlijk niet deren. We bleven netjes met zijn 4 samen tot Banane besloot om het parcours te verlaten en andere prioriteiten had op deze zondag. Met ons trio zijn we dan aan de extra lus begonnen van de groten toer maar aan de tweede bevoorrading besloot Dirk om ook rechtsomkeer te maken richting Zulte en Peter heeft hem vergezeld. Dan maar alleen de laatste kilometers richting Anzegem aangevangen. De laatste 10 kilometers vlot afgehaspeld,volledig verlost van de wieltjeszuigers.Den après in Anzegem volledig aan me laten voorbij gaan :oops: en onmiddellijk met het fietske terug naar Olsene; Op de terugweg bij Peter nog een La Chouffke gedronken en moe maar voldaan thuisgekomen met 89 km op de teller;
Deze tt was zoals verwacht goed georganiseerd, hier en daar een kleine baggerstrook en zeker en vast genoten.
See you
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Na een duinenritje op zaterdag was het gisteren de beurt aan de boerderijentocht.
Ik had me vorig jaar gejeund en dat is dit jaar niet anders geweest =D>
Over de inschrijving kan er inderdaad veel gezegd worden,
aan de andere kant tis voor de goeie zaak, we krijgen een mooie tocht, goeie controles en bepijling, een Ename en een stute.
Het kunnen niet altijd franse toestanden zijn!
In de begin fase voelde de beentjes niet zo goed (lees loooooooodzwaar)
Mo de rustige start liet het toe om alles mooi op temp. te laten komen en weer los te krijgen.
Dan ook rustig kunnen meespelen me de grote jongens en den kleinste ne keer zijn plaats te laten zien.
Aangekomen met beentjes die net als vorige week na 45 à 50 km pas echt goed los beginnen te komen.
De goesting om er nog een toerke bij te doen was er vandaag wel, maar ik vond gene compagnon. En de tijd ontbrak me ook een beetje.

@ Tobi: Dit mietje alias pipo zult ge de komende maanden vaak langs den achterkant zien :evil:
En wees maar blij dak een man van mijn woord ben of ge kon volgende week zondag uwe rit in Raismes beginnen met een opwarmerke Rumbeke - Rekkem
Peter G
Mountainbiker

Post by Peter G »

Ik heb waarschijnlijk een andere toertocht gereden. #-o

"Parkoerstechnisch" vond ik deze tocht maar magertjes. Paar keer een akker afboorden om toch maar aan 55km te geraken vind ik nogal inspiratieloos. Bovendien zaten er een paar "top" slijk/bagger stukken in, niet echt mijn ding. Er was voldoende road, die paar extra kms zouden het verschil niet gemaakt hebben.

Anyway, ik fiets dolgraag en was in het gezelschap van mijn ploegmaats Dirk en Anja. Al babbelend vlogen de kilometers erdoor waardoor alles in ander perspectief staat en ik toch een fijne voormiddag beleefde. Ook mede omdat de tocht organisatorisch dan weer hoge toppen scheerde, 2 ruime bevoorradingen en een perfecte omkadering, knap gedaan.

3u bezig geweest, in het zeteltje genoten van lekkere volkoren pasta en prachtig spektakel op TV tijdens K-B-K ... Het was een mooie zondag.
tobi
Mountainbiker

Post by tobi »

Na lang wachten gaak ook mijn reactie plaatsen.
Sorry voor die grote mond, da was nie zo bedoeld...
Het kwam na deze berichten te lezen tog zo over, mijn exuses daarvoor!
(praat natuurlijk nie veel goed maarja)
Kgaan in het vervolg mijn mond houden!

Over de tocht valt niet vele te zeggen, goed georganiseert, mooie of road passages,...
Een minpuntje, de prijs... Maar daarvoor zouwk niet laten van komen natuurlijk :-)

Grtz tobi
clubboys
Mountainbiker

Post by clubboys »

Lichterveldenaere wrote:
Rock Rider wrote:
stovie wrote: 5 euro was het mij zeker waard, maar vergunningrijders hebben toch hun vzk via de bond?
grtz, C.
inderdaad, maar als je als verzekering zeker wil spelen is het toch nog steeds aangeraden om een extra verzekering af te sluiten voor je deelnemers... Hier spelen we dus op zeker :wink:
Niet alle vergunningrijders zijn overigens verzekerd, ook al denken ze van wel. Als je geen individuele verzekering van de BBR hebt en enkel de Burgerlijke Aansprakelijkheid, ben je er aan voor de moeite. (geldt bv ook voor veel Oost-Vlaamse tochten, waar je toch meer moet betalen omdat je de ind. verzekering niet hebt) Bovendien heb je als onafhankelijke organisator, en dat is hier duidelijk het geval, bij het minste ongeval gegarandeerd prijs dat het een 'pezewever' is die de organisatie opgaat en dat kan bij een niet-verzekering wel eens duur opdraaien voor een school.

Soit, mij niet gelaten, volgend jaar met plezier terug.

PS Vragen ze voor de Ronde van Vlaanderen geen 20 euro en daar krijg je naar horen zeggen quasi niets, zelfs geen douches!
Bij de vwb heb je wel een volledige verzekering =D>
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

Ik mag me sinds kort veteraan noemen, helaas, en ik ben er dus al bij van in den beginne..., toen de boerderijen nog echt gedwarsd werden.
De toch was toen héél zwaar, of was het mijn stalen ros van toen, met dat stevig vast vorkske...? #-o

't Is een voorjaarsklassieker die boerderijentocht, 'k heb me er steeds geamuseerd en dit jaar was het niet anders, samen met den brokkerieder.
't Liep echt niet goed, tot à de 1ste bevoorrading. Harslagen veruit boven het normale. Zou dat die Château Neuf du Pâpe van de dag voordien geweest zijn... :lol:

Enfin alles was tiptop in orde (met een douchesysteem als geen ander)
zoals we het hier gewoon zijn. =D>
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

tobi wrote:Na lang wachten gaak ook mijn reactie plaatsen.
Sorry voor die grote mond, da was nie zo bedoeld...
Het kwam na deze berichten te lezen tog zo over, mijn exuses daarvoor!
(praat natuurlijk nie veel goed maarja)
Kgaan in het vervolg mijn mond houden!

Over de tocht valt niet vele te zeggen, goed georganiseert, mooie of road passages,...
Een minpuntje, de prijs... Maar daarvoor zouwk niet laten van komen natuurlijk :-)

Grtz tobi
Voor mij moet ge u niet excuseren,zulle.
Maar...ge moogt u,ten gepasten tijde,wel nog aan wat verwachten. :evil:

Zorg maar dat ge scherp staat!!!!
padre
Mountainbiker

Post by padre »

Ge kunt misschien afspreken in Heestert(16 MAART).
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Zaterdag om mtb geweest welke groot onderhoud had gekregen en klaar stond voor de 1e rit van dit weekend.
Dus zondag fris en paraat voor de start van deze leuke TT. Enkele mooie stukken bos, welke op sommige plaatsen wat vettig lagen.
Hierdoor paar slippartijen gemaakt en gezien men nieuwe klikpedalen (oude waren versleten) nog wat te vast zaten :evil: niet los geraakt en 3-tal keer aan de fiets hangende in de modder gepletst :oops: . Zodoende als aardvarkentje aan de stop gekomen en beetje bekomen bij de uitgebreide bevoorrading.

Nadien kon het enkel maar beter gaan [-o< en moest ik alleen soms wat vechten tegen de stevige wind, maar de beentjes zaten nog goed. Misschien wat meer off-road uit 2e gedeelte te halen maar daarvoor ken ik de streek niet genoeg. Alvast genoten van de aanwezige hoogtemeters, goede voorbereiding voor de komende ritten !
Tevree aangekomen na 3u bikefun, 57 km op de teller à 17,8 avg.

@ Chauffeurke en vrouwke + Bicky Burger: Merci voor de compagnie en babbel.
PS: Grond niet meer gekust na 2e bevoorrading :oops:
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

heb mij uitstekend geamuseerd in het voorste compartiment van de steenbakkerstrein!! :bounce: :bounce: het eerste deel van de rit was voor mij het mooiste...ooike vond ik persoonlijk het minste,vooral dan qua offroad.zou persoonlijk de tocht liever richting tiegem zien gaan...maar das mijn mening natuurlijk!!over de organisatie valt niet te twisten...alles tot in de puntjes verzorgd [-o< ik haat het :evil: als je op een tt toekomt en nog een half uur moet rondrijden om je auto kwijt te geraken!!hier was er zelfs géén sprake van rondrijden,je werd door vriendelijke medewerkers zo naar het dichtsbijzijnde parkeerplaatsje geloodst! =D> verder een goede bepijling,goede ravito's en een gezellige aprés!!voor mij een geslaagde zondag...
greetings dingo 8)
Post Reply