Welke fietsendrager ?
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
thule inderdaad plaats genoeg voor 2 bikes zeer eenvoudige kantelfunctie
gewoon de fietsen met de ene hand wat tegenhouden en met de andere hand een klep achteruittrekken en laten kantelen zonder het gevaar dat je de fietsen op u krijgt de wielgootjes zijn voorgevormd voor zowel mtb als race banden zodat er niet teveel speling op het wiel zit ook zeer degelijke wielriempjes ben zelf nogal een voorzichtige op alles en hang mijn fiets altijd nog eens vast met fietsslot tussen kader en frame van de drager mocht er toch iets loskomen

gewoon de fietsen met de ene hand wat tegenhouden en met de andere hand een klep achteruittrekken en laten kantelen zonder het gevaar dat je de fietsen op u krijgt de wielgootjes zijn voorgevormd voor zowel mtb als race banden zodat er niet teveel speling op het wiel zit ook zeer degelijke wielriempjes ben zelf nogal een voorzichtige op alles en hang mijn fiets altijd nog eens vast met fietsslot tussen kader en frame van de drager mocht er toch iets loskomen
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Ik heb een spinder falcon, is nu vier jaar oud super ding!!
Je hoeft geen rare dingen op je trekhaak te monteren hij zit er met fiest binnen vijf minuten op en is super stabiel met twee MTB's
Ook als je eventueel wel eens in Duitsland rijd zoals ik kan je ook zeer hoge snelheiden rijden en hij blijft super stabiel. Of dat verstandig is is een andere discussie maar met ruim 200 geen problemen
Je hoeft geen rare dingen op je trekhaak te monteren hij zit er met fiest binnen vijf minuten op en is super stabiel met twee MTB's
Ook als je eventueel wel eens in Duitsland rijd zoals ik kan je ook zeer hoge snelheiden rijden en hij blijft super stabiel. Of dat verstandig is is een andere discussie maar met ruim 200 geen problemen
- mountainsurfer
- Mountainbiker
Post by mountainsurfer »
vroeger een twinny load gehad
was daar zeer tevreden over
was voorgaand model van de crankmontage maar door de nieuwe cranks (met de lagers aan de buitenkant van frame paste de fiets daar niet meer in.
is ook daarom dat twinny load zijn model aanpaste naar het nieuwe model )
heb nu een jaar of 3 een Spinder Falcon
is ook niet slecht
wel 3 problemen
1 : voorwiel staat redelijk heen en weer te schudden bij hogerre snelheden(als er maar 1 fietsop staat) (heb dit opgelost door een verbinding stuur met zadelpen )
2: rij met een jekyll en de buis met de klem om de fiets vast te houden passeert maar 0.5 cm langs mijn kader (kader loop rond de achtervering)
(fiets al wat geschonden op die plaats door combinatie shudden en 0.5cm speling )(kan dit ook oplossen door andere fiets te kopen )
3: de klem om de fiets vast te houden beschadigd licht het frame
(opgelost door een stuk binnenband tussen te steken )
al deze problemen met de twinny load nooit voorgehad
(aangezien fietsrek nergens frame kan raken enkel aan de cranks )
ook al eens naar een thule staan kijken
maar deze klemmen steeds de bovenbuis van een frame
(vraag mij af of dat bij carbon geen probleem opleverd )
was daar zeer tevreden over
was voorgaand model van de crankmontage maar door de nieuwe cranks (met de lagers aan de buitenkant van frame paste de fiets daar niet meer in.
is ook daarom dat twinny load zijn model aanpaste naar het nieuwe model )
heb nu een jaar of 3 een Spinder Falcon
is ook niet slecht
wel 3 problemen
1 : voorwiel staat redelijk heen en weer te schudden bij hogerre snelheden(als er maar 1 fietsop staat) (heb dit opgelost door een verbinding stuur met zadelpen )
2: rij met een jekyll en de buis met de klem om de fiets vast te houden passeert maar 0.5 cm langs mijn kader (kader loop rond de achtervering)
(fiets al wat geschonden op die plaats door combinatie shudden en 0.5cm speling )(kan dit ook oplossen door andere fiets te kopen )
3: de klem om de fiets vast te houden beschadigd licht het frame
(opgelost door een stuk binnenband tussen te steken )
al deze problemen met de twinny load nooit voorgehad
(aangezien fietsrek nergens frame kan raken enkel aan de cranks )
ook al eens naar een thule staan kijken
maar deze klemmen steeds de bovenbuis van een frame
(vraag mij af of dat bij carbon geen probleem opleverd )
en als ik mijn MTB op de Thule Euroway 945 zou zetten hoe leg ik hem dan vast?
ik bedoel naar diefstal toe?
normaal zet ik hem in koffer van mijn opel zafira en ga gerust douchen, maar door aankoop niuewe auto moet ik hem op drager zetten. Ge begrijpt dat k met al die snelspan toestanden ni gerust meer ga douchen laat staan ene drinken !
Zadelpen, wielen,QS'en zelfs noem maar op het is zo gestolen !!
iemand daar een oplossing voor?
ik bedoel naar diefstal toe?
normaal zet ik hem in koffer van mijn opel zafira en ga gerust douchen, maar door aankoop niuewe auto moet ik hem op drager zetten. Ge begrijpt dat k met al die snelspan toestanden ni gerust meer ga douchen laat staan ene drinken !
Zadelpen, wielen,QS'en zelfs noem maar op het is zo gestolen !!
iemand daar een oplossing voor?
- franco
- Mountainbiker
- Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon
Ik heb dat hier wat gevolgd en ben me vrijdag een gaan kopen bij VE. Bevindingen volgen, ik moet eerst nu wel nog een trekhaak laten monteren op de wagen.zaskar72 wrote:ook nieuwsbrief gehad net?franco wrote:De thule euroway (2 fietsen)staat op het ogenblik bij Van Eyck voor 209€. Zeer scherpe prijs hoor.![]()
ik weet het daarom dat ik die latige vragen hier lanceer ik wil er ene gaan kopen !
Een paar tips van ervaringen van mij:
- neem geen fietsdrager met crankbevestiging. Ik heb een Hawk met crankbevetiging een 3tal jaar in gebruik gehad. Heel regelmatig speling op de BB (bottom bracket). En ik rij met geen rommel op mijn fiets.
- neem een fietsdrager voor 3 fietsen als je regelmatig 2 fietsen wil vervoeren. Zo staan de fietsen iets verder uit elkaar en is het niet telkens passen en meten met de sturen en de zadels.
In de club heb ik al verschillende systemen de revue zien passeren. De meeste komen naar verloop van tijd bij Thule uit en zijn daar tevreden over, al is een bestelwagen altijd de makkelijkste manier.
- neem geen fietsdrager met crankbevestiging. Ik heb een Hawk met crankbevetiging een 3tal jaar in gebruik gehad. Heel regelmatig speling op de BB (bottom bracket). En ik rij met geen rommel op mijn fiets.
- neem een fietsdrager voor 3 fietsen als je regelmatig 2 fietsen wil vervoeren. Zo staan de fietsen iets verder uit elkaar en is het niet telkens passen en meten met de sturen en de zadels.
In de club heb ik al verschillende systemen de revue zien passeren. De meeste komen naar verloop van tijd bij Thule uit en zijn daar tevreden over, al is een bestelwagen altijd de makkelijkste manier.