09/03/08 LICHTERVELDE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lefke
Mountainbiker

Post by lefke »

zaterdag hooglede en zondag Lichtervelde. Dat zal betekenen dat tegen zondag het parcours aan DOminiek Savio en Huwynsbossen al serieus wat sporen zal vertonen. met slecht weer zou het weleens kunnen dat delen nog maar moeilijk te bereiden zijn;
lefke
Mountainbiker

Post by lefke »

zaterdag hooglede en zondag Lichtervelde. Dat zal betekenen dat tegen zondag het parcours aan DOminiek Savio en Huwynsbossen al serieus wat sporen zal vertonen. met slecht weer zou het weleens kunnen dat delen nog maar moeilijk te bereiden zijn;
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Wat het Huwynsbos betreft : ik heb nagevraagd bij de organisatie van Hooglede en zij doen het Huwynsbos niet aan. Dus beide tochten overlappen elkaar van geen meter. De opmerking over het Huwynbos is wel terecht dat het er bij momenten zeer slecht bijlag deze winter. We hebben het zaterdag nog gecontroleerd en ik moet zeggen het ligt er momenteel goed bij. Alleen zeer zware neerslag kan nog roet in het eten gooien maar ook hiervoor hebben we een alternatief. Trouwens wordt er voor deze week wel neerslag voorspeld maar het zou niet met bakken uit de hemel vallen. 't Ziet er dus goed uit. :-D :-D
panbiker
Mountainbiker

Post by panbiker »

Zal proberen ook langs te komen als mijn fiets terug in orde is en als niet te laat wordt zaterdagavond(vrees er voor :drunk: :drunk: )
LichterveldseMTB'er
Mountainbiker

Post by LichterveldseMTB'er »

Als lichterveldenaar zal ik ook van de partij zijn. Als postbode zal ik waarschijnlijk zelf nog slagen bij leren kennen zo te zien :-). Kan altijd eens van pas komen.
Zal er zijn met mijn schoonbroer!

mvg
Safari Chris
Mountainbiker

Post by Safari Chris »

Hopelijk valt het weer mee dit weekend 8)
We gaan voor de 48km!

Weersvoorspelling KMI
Tijdens het weekend wordt het winderig met op zaterdag eerst nog enkele opklaringen, maar later neemt de bewolking toe en blijft het meestal droog, al is er kans op wat licht gedruppel. Zondagochtend trekt een actieve regenzone over het land en kan het bij momenten flink regenen. Later wordt het wisselend bewolkt met enkele buien.

Niet vergeten: dit is :roll: België! Tegen vrijdag kan het al volledig anders zijn (hopen we #-o )
lefke
Mountainbiker

Post by lefke »

Ik zal er zijn voor de grote afstand. Zal wel vroeg starten want wil daarna nog wat bij trainen want in voorbereiding voor de Ronde.
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

De exacte afstanden voor onze tocht bedragen 28,34,48 en 57 km. Het parcours ligt er momenteel zeer goed berijdbaar bij :lol: :lol: . Enkele liters neerslag zullen de toestand van het parcours zeker niet meer in een modderpoel herschapen.
Ken1984
Mountainbiker

Post by Ken1984 »

Wat is de road/off-road %?
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Voor de twee grootste afstanden bedraagt het off road gehalte zeker 50%. Er is tevens een zeer goeie afwisseling van bossen, veldwegels, technish parcours, single tracks en ook enkele kortere stukjes weidedoorsteek. De twee kortste omlopen hebben procentueel meer road. Deze afstanden zijn dan ook beter geschikt voor de minder geoefende biker.
Post Reply