02/03/2008 LOT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

was hier nog nooit eerder geweest
maar heb het me niet beklaagd
een mooie tocht =D>
hier en daar wel wat vettig
bijna constant op en af
op mijne gps had ik 50km met 870hm
knappe venijnige stukken
soms tricky afdalingen
inderdaad spijtig van die boompjes in die afdaling
nadien genoten van een goede warme douche
siloske
Mountainbiker

Post by siloske »

Voor de eerste keer deze tocht gereden en heb er zeker geen spijt van. Had ook 51 km ipv 45.
Mooie streek maar toch wel een zwaar parcours.
Met de regen van de voorbije dagen was het op sommige plaatsen wel wat schaatsen en glijden maar dat hoort bij mtb hé.
Zoals al gezegd : heel veel off-road en een uitstekende bevoorrading met vriendelijke mensen. De bepijling vond ik heel goed.
De organisatoren hebben er hun werk van gemaakt. =D> =D> =D>
Ben heel tevreden maar moe thuisgekomen.
gettah
Mountainbiker

Post by gettah »

Ook geweest, al was ik toch wat verbaasd over de modderhoeveelheid want ik had minder verwacht.
Door dat verdwenen pijltje hebben wij nog een extra luske in privé domein gereden met nog een mooie klim om terug te rijden.... :-D

Voor de rest mochten er op bepaalde plaatsen toch wat meer pijltjes hangen, zeker op rechte stukken waar men plots ergens den bos moest inslagen.
Die lange klim tussen de velden was er voor mij wat teveel aan.
Dit moet een leuke klim zijn bij droog weer, maar nu zijn wij daar met een 20tal man 5 minuten te voet naar boven moeten kruipen, sommigen hadden zelfs last om hun bike te voet boven te krijgen :-?

Dat van die kilometers vond ik het ergste, 45 aankondigen en aan de bev. zeggen dat het " wat meer zal zijn " is nog wat anders dan de 52 die wij er gereden hebben. Mij persoonlijk stoort die niet zo erg, maar met deze staat van het parcours en de nodige Hmeters zijn wij de laatste 5 km verschillende kadavers voorbij gereden die echt leeg waren gereden. Plezant is dit niet voor mensen die gehoopt hadden dat ze op 44 km bijna binnen waren!!
Zalige douches, slechte bikewash en wat te kleine kantinne met te weinig lucht binnen :-D

Zeker tot volgend jaar !

G.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

waar zullen de foto's te zien zijn die getrokken zijn langs het parcours?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

vandaag ook naar Lot geweest met bikemaat Koen en we hebben genoten van het fantastische maar zware parcours.
qua conditie had ik het geluk aan mijn kant want ik had afgelopen donderdag nog een toerke van rond de 50 km gedaan op de weg en dat resulteerde dat ik overal vlot opreed ( tenzij enkele zware blubberstukken ).

prachtige stukken door het bos, veeeeeeeeeel klimmen en prachtige afdalingen. ik was ook content dat ik nog es de zavelput mocht induiken, diene grote zandbak is steeds fun.

voor de rest had ik op de hac4 + een 925 hm's geteld.

@ Beny ; is het soms mogelijk om het parcoursplan van je gps door te mailen in JPEG formaat ??

Massini 8)
wattie
Mountainbiker

Post by wattie »

Prachtig parcours gereden in een mooie omgeving. Massa's offroad met af en toe toch een stukske asfalt om een beetje te kunnen recuperen (lees: om niet constant te moeten afzien).
Ik was blijkbaar weeral te laat vertrokken om nog iets mee te kunnenn pikken van de uitgebreide bevoorrading #-o , enkel nog een flesje water en een wafel. En slechts 1 bevoorrading op zo'n lastig parcours van 50 km vond ik wel een beetje weinig. :cry:
De bepijling was voor mij perfect en het parcours ook. De modder viel ook wel best mee, er zijn altijd wel mensen die daarover moeten zagen maar het kan veel slechter. En moet er eens een stukje te voet gegaan worden, so be it (of steek andere banden). Daarbij, de lange afdalingen maakten al die lastige klimmen weer meer dan goed . :-D
Voor mijn eerste keer in Vlaams Brabant was deze tocht goed geslaagd (behalve de conditie dan) en ik ga zeker nog terug naar deze streek komen. =D> =D>
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

mooie tocht daar in Lot. Wel straffen toebak zeg! Amai, sommige stukken herkende ik uit de Hoebelbike, maar nu met de zwaardere ondergrond (regen) was 't echt bij momenten afzien.
Die aanslepende klim tussen die velden waarover hier al sprake was... echt alles geprobeerd om boven te raken, ook niet gelukt. Ook ondervonden dat racing ralph's zich blijkbaar niet zo goed voelen in de modder. Al vond ik globaal gezien het traject heel goed te rijden, had 't slechter verwacht. Enige minpuntjes: de bevoorrading nogal karig, waarschijnlijk door onze late start maar een wafel en een flesje spuitwater is wat aan de magere kant hè. Wie zich hoopte te versterken voor de rest... tegen gepakt :-D De limpes zijn meterken gaf 52km aan bij aankomst. 7 meer dan ons aan de start was verteld, mij stoort dat niet zo veel maar zoals sommigen hier al opperden, als je er door zit kunnen die extra km's wel heel lang duren hè.
Bepijling was ok, wij hebben er maar één gemist door onze eigen schuld.
Parking, douches, après,... allemaal dik in orde.
gettah
Mountainbiker

Post by gettah »

wattie wrote:De modder viel ook wel best mee, er zijn altijd wel mensen die daarover moeten zagen maar het kan veel slechter. En moet er eens een stukje te voet gegaan worden, so be it (of steek andere banden).
Ik denk dat ge 4 modderbanden naast elkaar moest monteren om hier boven te geraken..... :-? :-?

G.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

gettah wrote:
wattie wrote:De modder viel ook wel best mee, er zijn altijd wel mensen die daarover moeten zagen maar het kan veel slechter. En moet er eens een stukje te voet gegaan worden, so be it (of steek andere banden).
Ik denk dat ge 4 modderbanden naast elkaar moest monteren om hier boven te geraken..... :-? :-?

G.
Ik ben net niet boven geraakt, ik zat al tussen de struiken (laatste stuk voor die bocht van 90°) maar kon niet meer door :cry: Eerlijkheid gebied me echter te zeggen dat ik waarschijnlijk toch niet veel verder ging geraakt zijn.
Trouwens, wie dit erover vond heeft de tocht vorig jaar niet gereden. Toen had het water gegoten tot 9uur ongeveer met alle gevolgen vandien.
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Amaai, wat een parel van een rit. Mooie weggetjes, goed gevulde bevoorrading, goeie sfeer, ... Verdiend een dikke 10 op 10.

Enige minpunt was het ietsjes lange wachten aan de afspuitstand, maar da's al lang vergeten.

Mojo
Post Reply