02-03-2008 VAUX-SOUS-CHEVREMONT (luik)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dmx
Mountainbiker

Post by dmx »

Angelo. wrote:Gaat er zondag ene vettige boel zijn denk ik. Maxim, gaat ge met de bende daar naartoe?
Nee, het ziet er naar uit da 'k alleen ben. Pé is nog altijd ziek , Filip zit in Italië, Roel en Luc gaan zaterdag in Malmedy rijden, dus ...... En dan maar zeggen da ik een watje ben.
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Volgens mijn infobron Julie :P is het wel één van de mooiere vtt's regio Luik met technische klimmetjes en ditto afdalingen zal wel wat asfalt bij zitten maar das op de meeste plaatsen wel het geval he . Hoop ook dat t niet te vettig gaat worden maar heb net even het weer gecheckt en ze voorspellen alleen morgen nog een beetje regen en zondag bewolkt ma toch droog . Tis te hopen dat t zo blijft
grtzz en tot Zondag :wink: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
dmx
Mountainbiker

Post by dmx »

Julie ? Moeten we met de mountainbike of met de amfibie-fiets komen ? :-D
krisl2
Mountainbiker

Post by krisl2 »

[quote="Remmenlos"]Volgens mijn infobron Julie :P is het wel één van de mooiere vtt's regio Luik ........quote]

Klopt, mooie tocht, verleden jaar zware modderstroken, maar technisch mooi. pittig tochtje om een "new ardennes bike-year" te beginnen. De bikers4ever zullen er zijn.... gtz
julie
Mountainbiker

Post by julie »

het zal wel modderig zijn... maar het hangt er erg vanaf waar ze heen trekken, want de modder valt in het vesderdal vaak nog wel mee, maar als ze net zoals vorig jaar richting dolembreux gaan, dan wordt het wel baggeren, ben ik bang...
maar goed, blijft een mooie tocht :wink:
julie
Mountainbiker

Post by julie »

nee dus, dit was niet geweldig :-?

veel te modderig. Vele klimmen en afdalingen waren eigenlijk gewoon onbegaanbaar geworden, waardoor ik nog nooit zoveel gewandeld heb me de fiets aan de hand dan deze tocht.
Ik was eigenlijk al lichtelijk teleurgesteld toen ik dus het parcours bekeek bij de start, want we zouden dus richting Foret-Olne gaan, en dus richting weiden ed.
Ik was in eerste instantie van plan om de 39 te doen, ik was zelfs met de fiets van Beaufays gekomen, maar na de eerste kleine klim in de modder zag ik snel dat het wel heel ambitieus zou worden om de 39 te doen en dan nog eens terug te klimmen (200hoogtemeters) richting Beaufays.

Deze tocht zou heel mooi kunnen zijn als het 1) er droog bijligt en 2) een beetje later in het seizoen wordt gehouden, want het hield maar niet op, de klimmen (waarvan velen dus een flink stuk te voet) en de afdalingen.
dmx
Mountainbiker

Post by dmx »

Tot aan de eerste bevoorrading was ik ook wel een beetje gefrustreerd ; veel te veel veldweg en te weinig technische stukken. Daarna vond ik het wel leuk, vooral het bergaf gedeelte. Lekker moddersurfen in de afdalingen :-D . Bergop moet ik nog wa aan de conditie werken :oops: . Na een hele winter DH en FR (soms zelfs met shuttles) moet ik nu weer zelf gaan bergop rijden. HELP #-o

BTW : Chapeau voor de inrichters, de bevoorradingen waren super.
Zoveel eten krijg ik thuis nie.
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Vond het echt wel een leuke mooie tocht !! Ja jammer dat er zoveel modder was want dat maakt t klimmen een stukje zwaarder . Inderdaad veel technische klimmen en ook mooie afdalingskes vooral die laatste :wink: :wink: was echt sjiek ; Wij waren ook van plan om de 39 te doen maar een vriend had al vroeg moeten opgeven wegens technische probs aan de bike . Daarom de 27 wat bleek 30 te zijn maar gedaan anders moest ie te lang wachten . We hadden maar een gemiddelde van 14,8 km/u . De bevoorradingen en de bepijlingen waren super . Alleen jammer van t modder en de felle wind die we soms gelukkig maar in de rug hadden . Deze tocht zou echt heel mooi zijn als ie ergens in de zomer zou ingepland zijn . Volgende week naar Spa maar gaat het wel serieus druk zijn denk ik dus kwestie van vroeg daar zijn zal zeker een voordeel zijn .
Allée bikers tot Zondag maar weer hé Grtzzzzz
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Ben ook op de 27 (30 dus) overgeschakeld, terwijl ik eigenlijk voor de 39 gestart was. Maar amai, na 1u10 kwam ik pas aan de eerste bevoorrading ; na 14 km dus !!! #-o
Het was echt wel enorm zwaar, maar wel een heel leuke tocht met alles erin, korte klimmekes, lange klims, leuke afdalingen, technische stroken, dwars door velden, modderstukken ...
En als kers op de taart, een beestig geweldige slotafdaling !! :bounce:
Kreeg spontaan alweer goesting voor de garda-trails !
Heel geslaagde tocht en weeral erg vrijgevige waalse medemensen : 3 bevoorradingen op 30 km (ook al ben ik maar 1 keer gestopt).
=D>
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

bon, 'k ben blijkbaar de enigste die het kieken heeft uitgehangen,
wel de 41km gereden (dus geen 39),
DOOD, twee laatste beklimmingen moeten wandelen omdat ik er door zat,
(daarvoor soms vanwege de modder, allee soms=vaak)

de afdalingen waren: MIGHTY, maar die waren voor 't grootste stuk toch op het gezamelijke parcours van de 27 terug te vinden
en de afdalingspiste is echt wel WAOW,
als je een freeride-fiets hebt: daar moet je zijn

conclusie: de 27 (=30) was de beste keuze,
ik ben te diep gegaan, maar ja, deze week rustig aan doen
en dan heeft het weer nut gehad
Post Reply