Coastrace Oostduinkerke 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Gelezen op http://www.mountainbikekustcriterium.be/
Na het verloop van de strandrace van Oostduinkerke werd het volgende beslist:

Door een samenloop van onverwachte wendingen kende de 4de manche van het MTB Kustcriterium, de Coast Race van Oostduinkerke, een zeer bewogen en onregelmatig wedstrijdverloop.

Daarom hebben de 5 organistoren van het MTB Kustcriterium na gezamenlijk overleg beslist om het resultaat van de Coast Race niet te laten meetellen in het klassement van het MTB Kustcriterium. Er zullen ook geen bonuspunten in rekening worden gebracht voor ene deelname aan de Coast Race.

Dit betekent dat de uitslag van de 3de editie van het MTB Kustcriterium zal gebaseerd zijn op de uitslagen van de wedstrijden in Bredene, De Panne, Oostende en Knokke-Heist. Hierbij zullen, conform het reglement de 3 beste wedstrijdresultaten in rekening worden gebracht.
Mijn eerste punten in een strandrace zomaar afgepakt :cry: ik wil mijngeld terug dan hé...
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Eén woord....KLUCHTJE! :^o

Voor mij komt dit goed?? uit, aangezien ik lek gereden ben.

MAAR ik denk vooral aan de andere
- renners die voor de eerste keer meededen (fun of geen fun) aan een strandrace
- de renners/rensters die met de bonuspunten een inhaalbeweging deden in het algemeen klassement en door een goed resultaat nog een sprong vooruit gingen maken (kdenk daarbij wel aan mijn vriendin, dus is persoonlijk :-? ). Door de laatste twee manches voor haar rechtstreeks concurrente te blijven, kon ze misschien nog podium halen, zeker door het uitvallen van een podiumkanidatie in Oostduinkerke. Nu kan ze meer dan waarschijnlijk niet voor haar rechtstreekse concurrente meer eindigen en ook geen dubbele sprong maken doordat podiumkandidate lek uitgevallen is...en nu natuurlijk in haar vuistje lacht met de schrapping.
Waarom worden uitslagen van vrouwen dan niet behouden, daar zijn toch geen onregelmatigheden gebeurd?
- prijzengeld....allemaal teruggeven aan organisatie? Dan hebben ze nog meer winst, want ik zie ze iedereen niet onmiddellijk inschrijvingsgeld terugbetalen...kosten strandraces zijn ondertussen wel gebeurd door organisatie.

Man man man, anno 2008 moet je dit maar overkomen. Shame on you, kustcriteriumorganisatie :oops: Er moet vooraf maar goed bekeken worden hoe de organisatie van de verschillende strandraces verloopt en opvolging gebeuren...dan kunnen pijnpunten in de laatste week nog opgelost worden. Nu werden pijnpunten juist voor en tijdens de wedstrijd duidelijk!!!!!!!!
edi
Mountainbiker

Post by edi »

Fre C wrote:Eén woord....KLUCHTJE! :^o

Voor mij komt dit goed?? uit, aangezien ik lek gereden ben.

MAAR ik denk vooral aan de andere
- renners die voor de eerste keer meededen (fun of geen fun) aan een strandrace
- de renners/rensters die met de bonuspunten een inhaalbeweging deden in het algemeen klassement en door een goed resultaat nog een sprong vooruit gingen maken (kdenk daarbij wel aan mijn vriendin, dus is persoonlijk :-? ). Door de laatste twee manches voor haar rechtstreeks concurrente te blijven, kon ze misschien nog podium halen, zeker door het uitvallen van een podiumkanidatie in Oostduinkerke. Nu kan ze meer dan waarschijnlijk niet voor haar rechtstreekse concurrente meer eindigen en ook geen dubbele sprong maken doordat podiumkandidate lek uitgevallen is...en nu natuurlijk in haar vuistje lacht met de schrapping.
Waarom worden uitslagen van vrouwen dan niet behouden, daar zijn toch geen onregelmatigheden gebeurd?
- prijzengeld....allemaal teruggeven aan organisatie? Dan hebben ze nog meer winst, want ik zie ze iedereen niet onmiddellijk inschrijvingsgeld terugbetalen...kosten strandraces zijn ondertussen wel gebeurd door organisatie.

Man man man, anno 2008 moet je dit maar overkomen. Shame on you, kustcriteriumorganisatie :oops: Er moet vooraf maar goed bekeken worden hoe de organisatie van de verschillende strandraces verloopt en opvolging gebeuren...dan kunnen pijnpunten in de laatste week nog opgelost worden. Nu werden pijnpunten juist voor en tijdens de wedstrijd duidelijk!!!!!!!!

Ik ben dus de vriendin. Kan er dus absoluut niet mee lachen. Zit daar volledig volgens de regels af te zien, zelfs bochtje op strand volledig reglementair genomen en daardoor mijn saeco treintje kwijtgespeeld. Maar toch punten gepakt. Nu allemaal voor niets geweest. Ik ga zaterdag van mijn oren maken en als er niets veranderd is de animo om te starten bijzonder laag!
Joten
Mountainbiker

Post by Joten »

:cry: Jammer om te zien wat een slechte organisatie allemaal teweeg brengt....
Wrevel tussen de concurrenten, die voor het eind-klassement gaan in het kustcriterium.... In zo een situatie kan er nooit een beslissing genomen worden waarbij iedereen tevreden is.
Op de commentaren van Chico en Jelle af te gaan heeft iedereen eigenlijk gelijk en geen gelijk.... Niemand die op het moment zelf van het tumult kan weten wat er in een ander zijn hoofd omgaat (twijfel, wel doorrijden, niet doorijden, vlammen, stoppen...). Er mag dan ook geen enkele deelnemer ook maar iets verweten worden, want zij zijn NIET de oorzaak.... Er is maar 1 verantwoordelijke, iedereen welbekend.....
BTW : Gisteren gehoord van een bende van 30-tal deelnemers die doorgereden zijn tot het Leopold I-beeld in De Panne...
Chiemel
Mountainbiker
Location: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike

Post by Chiemel »

Dit is de beste beslissing, zo niet zou het altijd een welles-nietes discussie blijven.
Maar niet geklaagd want er is nog altijd een wedstrijd in aantocht om te herkansen.
En voor diegenen die een heel stuk opgeschoven waren in het klassement: jammer, maar dit is nu eenmaal het eerlijkste. BTW, t is zoals bij een lotto-trekking waarbij er een paar ballen blijven zitten: het resultaat wordt achteraf ook geschrapt...
robin
Mountainbiker

Post by robin »

Joten wrote::cry: Jammer om te zien wat een slechte organisatie allemaal teweeg brengt....
Wrevel tussen de concurrenten, die voor het eind-klassement gaan in het kustcriterium.... In zo een situatie kan er nooit een beslissing genomen worden waarbij iedereen tevreden is.
Op de commentaren van Chico en Jelle af te gaan heeft iedereen eigenlijk gelijk en geen gelijk.... Niemand die op het moment zelf van het tumult kan weten wat er in een ander zijn hoofd omgaat (twijfel, wel doorrijden, niet doorijden, vlammen, stoppen...). Er mag dan ook geen enkele deelnemer ook maar iets verweten worden, want zij zijn NIET de oorzaak.... Er is maar 1 verantwoordelijke, iedereen welbekend.....
BTW : Gisteren gehoord van een bende van 30-tal deelnemers die doorgereden zijn tot het Leopold I-beeld in De Panne...

jawadde dadde !!! die zullen er ook niet mee gelachen hebben? hoe kan dit trouwens ?ze moeten toch gezien hebben dat er mensen draaiden aan het keerpunt?
drastische beslissing,maar miss de beste
Sidi
Mountainbiker

Post by Sidi »

Laat dan de bonuspunten toch meetellen als je gestart bent. Dan zijn er sommige toch niks voor niks tot daar gereden!
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

Sidi wrote:Laat dan de bonuspunten toch meetellen als je gestart bent. Dan zijn er sommige toch niks voor niks tot daar gereden!
Da vind ik ook!
Ze voeren een systeem in van Bonuspunten zodat je eigenlijk verplicht word van aan elke beachrace mee te doen (en te finishen) als je een goede uitslag wil in het eindklassement.
Nu worden de mensen die Oostduinkerke niet reden of opgaven bevoordeelt.
easyrider
Mountainbiker

één grote klucht

Post by easyrider »

Dat er een beslissing moest genomen worden vind ik volkomen normaal. Maar dat ze er nu op uitkomen dat er in totaal maar 3 wedstrijden van de 5 nog meetellen vind ik een schande. Noemen ze dit dan nog een regelmatigheidscriterium. Mijn vriendin heeft er tot nu toe 4 op 4 uitgereden en de laatste (ferm ziek) op karakter uitgereden. In de superprestige of gazette van antwerpen worden bvb toch ook géén wedstrijden geschrapt.

Nu ja niets aan te doen op naar Knokke om daarna eindelijk terug aan het xc-seizoen te beginnen.
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Chiemel wrote:Dit is de beste beslissing, zo niet zou het altijd een welles-nietes discussie blijven.
Maar niet geklaagd want er is nog altijd een wedstrijd in aantocht om te herkansen.
En voor diegenen die een heel stuk opgeschoven waren in het klassement: jammer, maar dit is nu eenmaal het eerlijkste. BTW, t is zoals bij een lotto-trekking waarbij er een paar ballen blijven zitten: het resultaat wordt achteraf ook geschrapt...
Ja maar voor de Lotto zit je je geen weken aan een stuk af te beulen hé!
Het werk van een aantal weken (als regelmatigheidscriterium) zie je hier tenietgedaan worden...
Het Lottotrekkingverhaal vind ik een kort door de bocht en zelfs kromme redenering. :roll:
Maarja, het is maar zo zeker...Zaterdag zal er nog genoeg van "onzen tak" gemaakt worden en dit door verschillende deelnemers. Dat geef ik op een blaadje. Denk dat de "bondmannen" zaterdag sowieso met een klein hartje naar Knokke gaan en dat ze het daar hard te verduren gaan krijgen. Dat vrees ik toch voor die mannen als ik alle reacties hier lees.
Post Reply