Transalp Challenge 2003

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
JeTeR
Mountainbiker
Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT

Post by JeTeR »

Yep, inderdaad... in 2002 hebben we ook Theux en Malmedy gereden als voorbereiding op de Dolomiti. En dat doen we volgend jaar ook weer. 't is de perfecte voorbereiding hier in de Ardennen, maar toch niet te vergelijken met het geweld van de Dolomiti... dat decor is echt bangelijk!

Maar in 2003 komen er daar zeker nog wat extra bij: CristAlp? Roc d'Azur? ... we zien wel ... dringend eens een kalenderke maken denk ik.

Enne de TransAlp... tja... mijn reactie na de Dolomiti was: de TransAlp is zeker ook te doen, mits je er voldoende kilometers voorbereiding hebt opzitten. Maar van het parkoer ben ik al lang niet bang meer. :P

En VR je hoort het zeker op het forum.

JeTeR
Guest

Post by Guest »

Den transalp zouden we gewoon rijden om hem uit te rijden. Tijd maakt helemaal nix uit. U amuseren, genieten van het landschap en biken... En onze gezamelijke specialiteit ni vergeten: DALEN :)
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

We kunnen er echt Mountainbike.be On tour van maken :D
Mijn kalenderken is al af zanne,nu nog Roc d'Azur en dan effe "rust".Volgend jaar Ronde van Vlaanderen(260km),Theux,Dolomiti,Grand Raid Christalp,Vulkan Bike en misschien opnieuw Roc d'Azur(als het dit jaar meevalt)
Als er iemand meewil laat je maar iets weten 8)
Guest

Post by Guest »

Shorty wilt ge mij is mailke sturen met een beetje uitleg over die dolimiti of een linkske ofzo? de rest ken ik vrij goed.
Ps geen zin om volgend jaar mee te doen aan de 24u enduro wedstrijd in Metz... zijn vorig jaar 3de geeindigd en zoeken nog goei snelle mannen voor de 1 ploeg....maar mail me gewoon eens
JeTeR
Mountainbiker
Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT

Post by JeTeR »

Allee VR, den Topic net onder den deze: "Dolomiti Superbike" dat zegt toch genoeg, nie :wink:

JeTeR
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

Heb Transalp 2001 en 2002 gegereden, prachtige ervaring telkens en denk er sterk aan om om volgend jaar terug te gaan :-)
Guest

Post by Guest »

Gunterherds,

Pascal en ik kunnen er nu al ni van slapen.....wilt ge ook nog da we aan nix anders meer gaan denken overdag.....:drool: :drool:
A d r i
Mountainbiker

Inschrijven Transalp

Post by A d r i »

Je moet je nu reeds aanmelden bij de organisatie, rond nieuwjaar krijg je dan een inschrijvingsformulier dat je dezelfde dag nog moet terugsturen als je kans wil maken.
Het geld moet dan ook overgeschreven worden of je stuurt een cheque mee.

Dus zoek nu een partner en ga veel met elkaar fietsen, je moet echt op elkaar ingespeeld zijn. Hou ook al de persoonlijke gegevens klaar, en zoek een team naam.

Wat velen over het hoofd zien is, dat als je om de 1 of andere reden niet kunt meegaan ( je moet een half jaar echt op eieren rijden om je niet te blesseren of zo! ) dat je dan maar maximum 350 euro per team terugkrijgt!! dat noem ik diefelijk gestolen :evil:

Ofwel moet je doen zoals ik moest, een waardig vervanger zoeken (en gelukkig vinden :wink: ).

Al bij al is de Transalp goed te doen als je redelijk wat conditie hebt en gewoon zijt in de bergen te fietsen, je moet wel wat doorzettingsvermogen hebben.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

guntherds wrote:Heb Transalp 2001 en 2002 gegereden, prachtige ervaring telkens en denk er sterk aan om om volgend jaar terug te gaan :-)
ha de Gunther, hebt ge dit forum ook gevonden? T'is eens wat anders he :D

Adri
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

Yo Adri,

ken dit forum reeds enige tijd maar kreeg altijd problemen bij inloggen, sinds de look wat anders is, geen problemen meer :-)

Wat je aanhaalt ivm de organisatie is waar, het eerste jaar ging alles vlotjes, vorig jaar wilde ik aansluiten bij een ander team (en kon ik zo toch nog es teruggaan :-)) en dat heeft wat moeite gekost om te papieren te regelen.
Als ge niet kunt gaan, verliest ge natuurlijk veel geld, das waar, maar als ge bv. niet kunt starten in Bouillon of andere organisatie, ben je ook je geld kwijt, uiteraard is de periode dat je vooraf moet betalen veel kleiner.
Over de organisatie zelf in Transalp valt niets aan te merken, ik heb reeds 2 jaar in de slaapzalen doorgebracht en dat lukt vrij aardig.
Het is gewoonweg een prachtige ervaring, een goede basisconditie is noodzakelijk en ga gewoon om hem uit te rijden, dan geniet je het meest.

Het eerste jaar werd ik de laatste dag doodziek, heb toch uitgereden maar kon geen fiets meer zien als ik thuis kwam.
Dit jaar is mijnen maat ziek geworden, heb ik de laatste dagen echt op het gemak kunnen doorbrengen en enorm genoten. De goesting om te gaan biken is er nu echt maar wegens werk en privé redenen nu te weinig tijd om te trainen. Van een simpele toertocht in oost-vlaanderen geniet ik nu terug met volle teugen.

Toch zit het te kriebelen om volgend jaar terug te gaan ...

PS : Adri, gij als die-hard moet volgend jaar ZEKER gaan !
Post Reply