Coastrace Oostduinkerke 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
robin
Mountainbiker

Post by robin »

chico wrote:zoals ik kan lezen gaan er presies stemmen rond om deze wedstrijd gewoon te schrappen in de uitslag en klassement
dat is allemaal simpel vind ik om uit te leggen
geef jelle hanseeuw dan toch de overwinning in de eindstand zo cadeau
hij heeft natuurlijk niet liever
dan kan hij de laatste wedstrijd laten vallen en kan hem niks meer overkomen
sorry maar ik ga niet met inzet naar knokke heist
de naam zegt het zelf knokke wees zeker er zal geknokt worden en hou je maar vast het zal niet van de poes zijn dan,ik zal antwoorden met de pedalen
het is gewoon een schande dat hij zo durft te reageren en het beste is om de wedstrijd te schrappen
hij schrijft dat hij als leider er zo mocht over denken in de koers en de organisatie dat ook zo zou doen
ik noem hem een leider met een lange ij (lijder)
de groeten
vuurwerk !!!
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

robin wrote:
chico wrote:zoals ik kan lezen gaan er presies stemmen rond om deze wedstrijd gewoon te schrappen in de uitslag en klassement
dat is allemaal simpel vind ik om uit te leggen
geef jelle hanseeuw dan toch de overwinning in de eindstand zo cadeau
hij heeft natuurlijk niet liever
dan kan hij de laatste wedstrijd laten vallen en kan hem niks meer overkomen
sorry maar ik ga niet met inzet naar knokke heist
de naam zegt het zelf knokke wees zeker er zal geknokt worden en hou je maar vast het zal niet van de poes zijn dan,ik zal antwoorden met de pedalen
het is gewoon een schande dat hij zo durft te reageren en het beste is om de wedstrijd te schrappen
hij schrijft dat hij als leider er zo mocht over denken in de koers en de organisatie dat ook zo zou doen
ik noem hem een leider met een lange ij (lijder)
de groeten
vuurwerk !!!
Het is precies interessanter om zaterdag de koers te komen volgen ipv zelf mee te rijden precies ;-)

Mijn verslag van Oostduinkerke staat nu op http://jurgen.stillaert.be/ShowPosting.aspx?id=112
Vlammer
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Post by Vlammer »

Komaan Chico, vlam de boel maar kapot in Knokke!
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Geen vernieuwd klassement online?
Is het normaal dat het 'zo lang' duurd of komt er geen update na oostduinkereke
marathonman
Mountainbiker

Post by marathonman »

Klopt Chico! Heb dat ook eens bekeken. Jelle en nog anderen zouden er dan te goed vanaf komen. Ik denk toch dat je gerust mag zijn. De organisatie van Oostduinkerke zal hoogst waarschijnlijk de uitslag behouden. Wie zal of kan hen tegenhouden. Belangrijkste is dat we een verdiende eindwinnaar krijgen. En de eerlijkheid gebied me te zeggen dat dat niemand minder dan Chico 'den beuker' is.
Trouwens, ik heb ook wel zin om er vanaf de start in te vliegen. Al was het maar om Niels Albert en Sven Vantourenhout, die al in vakantiestemming zijn, te verrassen.
:lol:
PILE!
Mountainbiker

Post by PILE! »

Het lijkt me beter dat de 2 heren beter eens gaan praten. straks komt er ruzie van. [-o<
Niets is zo vermoeiend dan bekvechten.
Sidi
Mountainbiker

Post by Sidi »

8.3. De wedstrijd
8.3.1. De renners moeten de volledige afstand voorzien voor de wedstrijd afleggen. Ze hebben de plicht het officieel traject te respecteren. Een parcoursfout kan bijgevolg niet aan een derden te wijten zijn.
8.3.2. De renners mogen geen kortere wegen volgen, een ronde passeren of van gelijk welk voordeel van die aard gebruik maken.
8.3.3. Indien voor welke reden ook een renner ertoe gebracht wordt het parcours te verlaten, moet hij er terug op gaan precies daar waar hij er is af gegaan.
8.3.4. Een renner die zich buiten het bebakend parcours verplaatst (al stappend, al lopend of al fietsend), zonder debedoeling er onmiddellijk weer op te komen, overtreedt zo het reglement en wordt gediskwalificeerd.

MTB reglement 2008 van Wielerbondvlaanderen

Dus dat de organisatie maar iemand zoekt die wel juist gereden heeft, dat zal de enige winnaar zijn!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

in principe is Hanseeuw zowieso gediskwalificeerd. Hij heeft zowieso een gans stuk niet gedaan.
Hij geeft zelf toe dat hij gewacht heeft en dan weer aangepikt. Op dat vlak heeft Nico volkomen gelijk.
zelfs al is dat volgens zijn verklaring, om de boel stil te leggen.
Op de weg zou in deze omstandigheden, de renner een boete krijgen en onmiddelijk uit wedstrijd gezet.
In een ander geval zou de wedstrijd geneutraliseerd worden.

enerzijds is het misschien wel het beste (ook voor de spanning) dat de uitslag behouden blijft, maar hanseeuw zou wel achteraan moeten gezet worden in de uitslag. Ook al had hij goede bedoelingen.
anders had de organisatie de wedstrijd maar moeten neutraliseren.
Ninja
Mountainbiker

Post by Ninja »

Moeilijk te zeggen wie hier nu gelijk heeft,ik was er zelf niet bij dus heb ik ook geen mening maar het meest eerlijke zou zijn, wedstrijd herinrichten en alle ingeschreven deelnemers gratis laten starten.
Ps. zaterdag ben ik er wel bij en ik weet wie ik moet volgen(of toch proberen!!)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

artikel 8.3.4. - Een renner die zich buiten het bebakend parcours verplaatst (al stappend, al lopend of al fietsend), zonder debedoeling er onmiddellijk weer op te komen, overtreedt zo het reglement en wordt gediskwalificeerd

Duidelijker kan niet.
Post Reply