. maar ik ben alleen bang met die easy rider dat ik mezelf vastrijd op het strand. weet er iemand wat de beste keuze is?1/3 Nissan MTB Beach Challenge Knokke
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- mt-biker
- Mountainbiker
- Location: zandstra ATB handmade deore XT/ bianchi via nirone 7 alu/carb ult-105 mix compact
ik ben eigelijk aan het twijfelen van bandenkeuze. ik rijd de 24 km met ofwel v en a shwalbe big apple of wel v big apple en a geax easy rider. dit zijn banden met zeer kleine noppen erop(zie foto)
. maar ik ben alleen bang met die easy rider dat ik mezelf vastrijd op het strand. weet er iemand wat de beste keuze is?
. maar ik ben alleen bang met die easy rider dat ik mezelf vastrijd op het strand. weet er iemand wat de beste keuze is?-
reggyboy
- Mountainbiker
ikzelf ga eens proberen met furious fred's 2.25, daar ik de beachbanden van vredestein niet echt ideaal vind voor de modderstrook en natte weg (dijk,...)
ik rij toch maar mee om den hoop te vergroten! (valt t tegen, dan leren we der toch weeral uit!
)
ben al helemaal geen talent, en door blessure deze winter helemaal geen conditie meer! k ga dan ook de 24km maar doen, puur voor de fun!
ik rij toch maar mee om den hoop te vergroten! (valt t tegen, dan leren we der toch weeral uit!
ben al helemaal geen talent, en door blessure deze winter helemaal geen conditie meer! k ga dan ook de 24km maar doen, puur voor de fun!
- mt-biker
- Mountainbiker
- Location: zandstra ATB handmade deore XT/ bianchi via nirone 7 alu/carb ult-105 mix compact
jep mij ook. tis dermee dat ik het vraagtarheel wrote:Troost u, heb hier Schwalbe Super Moto's liggen 2.35 of Schwalbe Hurricane's van 2.0 (semislick) en ik weet ook niet wat ik er nu moet opleggen zaterdag. Vooral die "slijkstroken" doen mij twijfelen. Vooral met het weer dat ze voorspellen zal dat er niet zo goed bij liggen denk ik.
op die slijkstroken ga je met strandbanden maar ook met semi-slicks weinig grip hebben; je kan toch moeilijk nobby nics gaan steken ook hé 
als je het parcours opsplitst dan zou ik op het volgende komen:
- 75% strand
- 10% modder
- 15% asfalt
op basis hiervan blijven strandbanden de beste keuze vind ik
- 75% strand
- 10% modder
- 15% asfalt
Maak daar maarGunter wrote:op die slijkstroken ga je met strandbanden maar ook met semi-slicks weinig grip hebben; je kan toch moeilijk nobby nics gaan steken ook hé
- 75% strand
- 10% modder
- 15% asfalt
55 % strand
5 % modder
40 % asfalt (betonbanen in 't zwin, hellingen Duinbergen , etc ...)
van
- Wacky Racer Bontempi
- Mountainbiker
Post by Wacky Racer Bontempi »
Het parcour ligt er verbazend goed bij. De modderstrook (ca. 500m) is zeer goed berijdbaar, helemaal geen modder. Als ik een tip mag geven, de eerste 200 meter moet je de middenstrook nemen en de dan de rechterkant nemen, dit is het best berijdbaar stuk. Verder ligt het strand er ook beter bij dan vorig jaar, vooral het stuk van Duinbergen naar de zeilclub toe, daar ligt het zand harder dan vorig jaar. Het is vooral oppassen geblazen op het strand richting Zwin, het water staat telkens veel verder achter de golfbrekers dan wanneer je erop rijdt. Dit kan zeer gevaarlijk zijn met de wind in de rug (hoge snelheid), dus neem de golfbrekers meer naar de dijk toe (achter de golfbrekers kan het water ca. 50cm diep zijn). Hopelijk verandert het parcour niet veel na de regen die voorspelt wordt op vrijdag.tarheel wrote:Bontempi, kan je morgen na je trainingsronde een verslagske geven van hoe de toestand is van de omloop? Lijkt me leuk voor diegene die niet kunnen komen verkennen.
alvast bedankt
en laat de spaghetti zaterdag smaken