Coastrace Oostduinkerke 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
marathonman
- Mountainbiker
- den blitze
- Mountainbiker
Ik weet dat er een aantal renners geen goed woord over heeft voor de bond (daarover is al genoeg gediscussieerd in andere topics) maar wat ik wou duidelijk maken met mijn vorige post is het volgende: in Blankenberge was de strandrace wel in orde (met weliswaar kleine minpuntjes). Voor die minpuntjes is toch de organisatie verantwoordelijk en niemand anders. Als organisatie heb je toch al veel zelf in handen. Of het nu een wedstrijd, toertocht of chrono betreft met duidelijke communicatie, goede website, inschrijvingen die vlot verlopen,........... kom je al ver.
Om maar één voorbeeld te geven. Zaterdagavond voor de wedstrijd in Blankenberge heeft er nog een vergadering plaatsgevonden met Chronorace. Maar nu zijn we aan het afwijken, het ging over Oostduinkerke
Om maar één voorbeeld te geven. Zaterdagavond voor de wedstrijd in Blankenberge heeft er nog een vergadering plaatsgevonden met Chronorace. Maar nu zijn we aan het afwijken, het ging over Oostduinkerke
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
wie daar op de rem staat, kan ik zo zeggen.marathonman wrote:Ik ben er zeker van dat er personen zijn die zich met volle overtuiging in het bondsgebouw hebben aangemeld voor een job. Misschien wel met nog meer overtuiging aan de job begonnen maar na een tijdje met hun hoofd tegen de muur gebotst te hebben met veel minder overtuiging blijven hangen of afdruipen. Ik weet ook dat er mensen in het kader van de jongerenopleiding heel goed bezig zijn en mooi werk verichten. Maar na 18jaar competitie, meer dan 500 wedstrijden gereden te hebben, 10 toertochten georganiseerd te hebben en enkele wedstrijden zie ik nog steeds weinig evolutie in onze nationale competitie. Wie of wat staat daar toch zo hevig te remmen? Ach, ik ben weer bezig. Heb al hoofdpijn!
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Ik heb dit jaar niet deelgenomen aan de strandrace in Oostduinkerke. En blijkbaar moet ik mij dat niet beklagen.
Het feit dat het parcours door het mooie duinengebied liep, vond ik in het verleden een van de aantrekkelijke punten van deze race. Als het parcours nu veranderd is, vind ik dit een serieus minpunt.
Ik heb hier nog niet alle reacties gelezen.
Maar het is wel een feit dat sinds de organisatie van deze race niet meer in handen van het Neverest team is, de organisatie niet meer dat is. Met dit jaar een hoogtepunt.
Ik weet niet wie het kustcriterium beheert, maar gezien de slechte organisatie van deze coastrace dit jaar, zou ik de coastrace van oostduinkerke niet meer in het kustcriterium opnemen... Tot de organisatie weer beter verloopt. (Hopelijk terug zoals vroeger )
Voor een race naast het kustcriterium zijn ook altijd bikers te vinden. (Zie De Haan en Blankenberge.)
Maar een slechte organisatie verdient het niet om in het kustcriterium opgenomen te worden. Als de WB in Houffalize slecht wordt georganiseerd, zal het het jaar nadien ook geen WB meer zijn
Het feit dat het parcours door het mooie duinengebied liep, vond ik in het verleden een van de aantrekkelijke punten van deze race. Als het parcours nu veranderd is, vind ik dit een serieus minpunt.
Ik heb hier nog niet alle reacties gelezen.
Maar het is wel een feit dat sinds de organisatie van deze race niet meer in handen van het Neverest team is, de organisatie niet meer dat is. Met dit jaar een hoogtepunt.
Ik weet niet wie het kustcriterium beheert, maar gezien de slechte organisatie van deze coastrace dit jaar, zou ik de coastrace van oostduinkerke niet meer in het kustcriterium opnemen... Tot de organisatie weer beter verloopt. (Hopelijk terug zoals vroeger )
Voor een race naast het kustcriterium zijn ook altijd bikers te vinden. (Zie De Haan en Blankenberge.)
Maar een slechte organisatie verdient het niet om in het kustcriterium opgenomen te worden. Als de WB in Houffalize slecht wordt georganiseerd, zal het het jaar nadien ook geen WB meer zijn
Een reaktie en uitleg van de organisator zou hier ook gepast zijn.ka.dee wrote:De enige wiens reaktie hier nog ontbreekt is die van ?
Wil wel eens vermelden dat ik verleden jaar de avond voor onze Flanders-cup in Heuvelland met 3 man van de bond samen parcours overlopen heb en plaatsen gaan bekijken voor veiligheid. De dag zelf idem met de politie.
Waarschijnlijk hebben zowel de gemeente als WBV teveel vertrouwen geschonken in deze organisatie en is dit niet gebeurt, wat natuurlijk niet goed te praten is.
-
flipperflip
- Mountainbiker
Post by flipperflip »
Ik vond het parcour zoals het dit jaar op de site stond een mooi parcour. Heb daarom ook voor de eerste maal deelgenomen aan oostduinkerke, vond de vorige omlopen te veel in de duinen komen. Een strandrace moet voor het grootste deel over het strand gaan. In de Panne en Oostende is het ook zo, Westende vond ik daarom ook minder.Het feit dat het parcours door het mooie duinengebied liep, vond ik in het verleden een van de aantrekkelijke punten van deze race. Als het parcours nu veranderd is, vind ik dit een serieus minpunt.
zoals ik kan lezen gaan er presies stemmen rond om deze wedstrijd gewoon te schrappen in de uitslag en klassement
dat is allemaal simpel vind ik om uit te leggen
geef jelle hanseeuw dan toch de overwinning in de eindstand zo cadeau
hij heeft natuurlijk niet liever
dan kan hij de laatste wedstrijd laten vallen en kan hem niks meer overkomen
sorry maar ik ga niet met inzet naar knokke heist
de naam zegt het zelf knokke wees zeker er zal geknokt worden en hou je maar vast het zal niet van de poes zijn dan,ik zal antwoorden met de pedalen
het is gewoon een schande dat hij zo durft te reageren en het beste is om de wedstrijd te schrappen
hij schrijft dat hij als leider er zo mocht over denken in de koers en de organisatie dat ook zo zou doen
ik noem hem een leider met een lange ij (lijder)
de groeten
dat is allemaal simpel vind ik om uit te leggen
geef jelle hanseeuw dan toch de overwinning in de eindstand zo cadeau
hij heeft natuurlijk niet liever
dan kan hij de laatste wedstrijd laten vallen en kan hem niks meer overkomen
sorry maar ik ga niet met inzet naar knokke heist
de naam zegt het zelf knokke wees zeker er zal geknokt worden en hou je maar vast het zal niet van de poes zijn dan,ik zal antwoorden met de pedalen
het is gewoon een schande dat hij zo durft te reageren en het beste is om de wedstrijd te schrappen
hij schrijft dat hij als leider er zo mocht over denken in de koers en de organisatie dat ook zo zou doen
ik noem hem een leider met een lange ij (lijder)
de groeten