slechtste bloso routes?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

beginner of niet das naast de kwestie.
Hoe kan je nu de smaak opdoen als t bvb enkel asfalt en modder is? Of nooit het gevoel krijgt in de natuur te zijn...
Zo is t meerdaalwoud toch interessanter om te proeven van mtb dan gooik (zelf vind ik meerdaal maar niks, maar das idd omdat t te simpel is)

Voor mij zijn de slechtste
-Stekene (mijn argumenten staan in t draadje)
-Gooik (asfalt alom)
-Durbuy (vorig jaar 2 routes geprobeerd, alletwee afknapper wegens helemaal kapotgereden door tractoren, en zero technische uitdaging)
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

Nielskie wrote:Slechtste routes zijn voor mij te vinden in de buurt van Gent:
Zomergem, Lovendegem, Destelbergen
Singletrackgehaltes van 0%, en off-road gehaltes van ongeveer 20%, met 0hm kan je hier verwachten.

De route in Bornem is nog zo'n geval van wel moeite doen, maar dan in een streek waar er eigenlijk niet te mountainbiken valt.

In vergelijking met deze routes is de route van Lille nog een juweeltje.
Zomergem valt nog heel goed mee vind ik!
Okee, het is de Ardennen niet, maar met een tamelijk hoog offroadgehalte en enkele leuke stukken (Keigatbossen en 't Konijntje) is dit toch de moeite om eens te doen.
Jo[ke]
Mountainbiker

Post by Jo[ke] »

Angelo. wrote:Die van Genk. Zo plat als een vijg, veel te veel asfalt.
Da's inderdaad het geval! Genk heeft zó veel meer te bieden... Als je de boswegjes rondom de bloso-route wat kent dan kan je gerust zo'n 50 à 60 km aan mekaar biken waarbij je heel wat mooie single-tracks en een aantal extra hoogtemeters erbij krijgt. De asfalt kan je grotendeels achterwege laten!
Ik rijd gewoonlijk een combinatie van de verschillende TT's die in de buurt plaatsvinden, TT Boxbergheide (kompas), TT Kattevenia, Camba-toertocht, TT Zonhoven (Teut), terrils van Winterslag én Waterschei, ... (brei de mooiste stukken aaneen, ben zo al eens aan zo'n 80km geraakt!)
:evil: :evil: :evil: Er zijn momenteel wel een aantal stukken bos totaal vernield omdat er een onderaannemer van Norbord (spaanderplatenfabriek uit Genk) enkele bossen heeft "uitgedund" en hierbij met onverantwoord zware machines tewerk is gegaan :evil: :evil: :evil:
De Stad Genk zou hier al klacht hebben ingediend en de aannemer moet nu alles terug in de oorspronkelijke staat herstellen. (Volgens mij is dit onmogelijk: er is écht te veel onherstelbaar vernield :cry: )
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

Swannie wrote:
Gary Visser wrote:Ik vind Lille (leuk om is goed te vlammen) en Aarschot nog goed meevallen eigenlijk.
.
Ik vind beide de noemer mtb-parcours niet waardig. Ik vind dit persoonlijk cyclocross parcours, brede boswegen, zo goed als geen klimmetjes, vlak dus, geen singletracks... parcours die je makkelijk op je 44 kan rijden...
Ik kan dit niet verstaan Aarschot ligt midden in het hagelland
1 van de schoonste streeken en de zwaarste in vlaams brabant om te biken.

Ik weet dat de bloso route op niks trekt maar er is daar veel meer dan enkel de bloso route.

natuurlijk moet een bloso route beschikbaar zijn voor alle mensen.
voor eens kennis te maken met mtb.
Maar een gevorderde biker vindt op geen enkele bloso route nog iets tof.
virtrix
Mountainbiker

Post by virtrix »

Essen: die is echt niet de moeite, zeker als je weet welke leuke singletracks & heuveltjes er zijn in de buurt....
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

[quote="i-Mac"]Mag ik hier tegendraads zijn? Voor beginnende MTB'ers vind ik dergelijk ritten een waar plezier. Eens je het biken wat beter beheerst, kan je andere (lees = betere) routes opzoeken. Voor elk wat wils.

alleen het gras is groen in brugge
En er zijn waarschijnlijk al Bloso routes die een pak moeilijker zijn we ook maar durven vermoeden. En voor een gratis service mogen we niet al teveel klagen hé (een gegeven paard kijkt men niet in de bek).[/quote]
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

[quote="i-Mac"]Mag ik hier tegendraads zijn? Voor beginnende MTB'ers vind ik dergelijk ritten een waar plezier. Eens je het biken wat beter beheerst, kan je andere (lees = betere) routes opzoeken. Voor elk wat wils.

En er zijn waarschijnlijk al Bloso routes die een pak moeilijker zijn we ook maar durven vermoeden. En voor een gratis service mogen we niet al teveel klagen hé (een gegeven paard kijkt men niet in de bek).

in brugge is alleen het gras groen =P~
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

ROTselaar is voor mij de slechtste =;
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Slechtste route gereden in Limburg is die van Tongeren.
Voor Luik is de slechtste route voor mij die van Malmedy.
frigorist
Mountainbiker

Post by frigorist »

Tja jongens,....

Ik ken het parcours van lille uit mijne broekzak(en omgeving ook), hier is het maximum uitgehaald. Zelfs kunstmatige bergjes aangelegd, een leuk stukje singeltrack aan't begin van de rooie.

Als ge opmerkingen hebt kan je die beter overmaken aan de sportdienst van de gemeente,stad. Dan bereik je iets. Niet door iedereen naar de ardennen te sturen....... [-X

Maar ja Ardennen =P~

Groeten frigorist
Post Reply