Tuurlijk, maar mijn benen staan recht, dus de lagers, maar ook de lak van mijn cranks blijven gespaardDr.Gonzo wrote:Zet gij soms ook kracht op uw trappers ?![]()
![]()
Truvativ cranksets: crap of doe ik iets mis?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- bikerLieven
- Mountainbiker
Post by bikerLieven »
Ik heb dat ook meegemaakt en ik ken persoonlijk 2 mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Niets helpt: hard vastzetten, Loctite in alle kleuren, blijft loskomen.
Vervangen (deels garantie) door een XT crank en nooit meer gesukkeld.
Vervangen (deels garantie) door een XT crank en nooit meer gesukkeld.
-
Metalcat
- Mountainbiker
Euh, ge vijst uw cranck vast he. Ni uw lagerschalen. Dus nee, geen kans op beschadiging van uw frame.Dr.Gonzo wrote: 54Nm das inderdaad al heel wat ! Daar zult ge met uwe momentsleutel van uw stuurpen niks kunne doen.
't Zou in ieder geval te proberen vallen maar loop je geen kans op beschadiging van de draad in het frame?
Momentsleutel is redelijk goekoop bij den duits (bike-discount). Doch wel opletten dat ge die altijd terug los zet anders rekt de veer te snel uit.
Re: Truvativ cranksets: crap of doe ik iets mis?
Ik heb het ook vaker gehoord/gelezen dat Truvativ cranks nog wel eens los willen komen, maar de mijne (Stylo) is na zo'n 400km nog niet losgekomen.Nomad wrote:Wat is er aan de hand? Is dit typisch voor deze crank of hebben we gewoon beiden pech?
Jaren geleden had ik een Shimano crankstel wat ook maar los bleef komen, ik heb dit toen enorm hard aangedraaid, en toen bleef het zitten. Ik denk dat goed vastdraaien een goede tip is!
-
rudy coolens
- Mountainbiker
Post by rudy coolens »
Efkes bij uw garagist en cranks aanspannen met momentsleutel, is minuutje werk! Ik doe dat met mijn campagnolo ut cranks ook, moeten tussen 45 en 60 Nim vast gedraaid zijn!
Bij mijn truvativ blijft het niet enkel bij loskomen.
Na amper 800km op de teller is de rechter lager(extern) al kapot.
-Niet mee gevallen.
-altijd na het rijden mooi open en porperkes uitkuisen en nieuw vet wanneer nodig.
Iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen en o het onder garantie valt?
grtz
Na amper 800km op de teller is de rechter lager(extern) al kapot.
-Niet mee gevallen.
-altijd na het rijden mooi open en porperkes uitkuisen en nieuw vet wanneer nodig.
Iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen en o het onder garantie valt?
grtz
Wel dat valt eigelijk te zien, als het een redelijk lange, zware en modderige rit was gaat hij zeker open, als het echter droog ligt en hij heeft niet teveel moeten afzien ... dan duurt dit al wat langerQprs wrote:Haal je de crankset open na elk ritje?onasty wrote: -altijd na het rijden mooi open en porperkes uitkuisen en nieuw vet wanneer nodig.
Is dat niet wat overdreven?
Zal de kwaliteit van die bout ook niet ten goede komen lijkt me..