radon bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
sdw
Mountainbiker

radon bikes

Post by sdw »

Image

iemand al ervaring mee gehad?

ziet er wel niet slecht uit ( prijs componenten )

QLT Evo Triple Butted,
100mm FederwegFox Float RP23Fox 32 F100 RLCFSA
Orbit semiintegriert
Syntace F139
Syntace Duraflite 2014 / 9°Ritchey Pro Alu 31,4mm
Selle Italia XR light
Shimano XT SL-M770
RapidfireShimano XT BL-M775
Shimano XT BR-M775 Disc, 180/160mm
Shimano XT RD-M772 "Shadow"
Shimano XT FD-M770
Shimano XT Hollowtech II
Shimano XT FC-M770 Hollowtech 2, 175mm
Shimano XT CS-M770 11-32
Shimano HG93
DT Swiss 240SDT Swiss 2,0/1,8DT Swiss XR 4.2D
Schwalbe Nobby Nic light 2,25
Bärentatze Aluab 11,9kg
schwarz
€1999,-
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Mijn vriendin rijdt met een Radon QLT. Was enkel frame, de rest hebben we er zelf op gezet, vrij lichte onderdelen.
Het frame is heel degelijk, we vinden het wel nogal zwaar voor een Small in haar geval. (weegt meer dan mijn epic Large frame :-?
assuss
Mountainbiker

Post by assuss »

Ik rij sinds 1.5 jaar met een QLT Litening 7.0 (world cup edition) en ben daar zeer tevreden over Ik heb wel enkel het raam (met demper) gekocht en verder zelf alles samengesteld. In de toekomst zou ik toch ook kiezen voor een komplete MTB ipv zelf de onderdelen samen te stellen.
DRI
Mountainbiker

Post by DRI »

Hallo,
Ik ben ook zeer tevreden over mijn QLT Litening (intens gebruik,alles perfect)
Het nieuwe Race frame is iets lichter als de Litening.
Over H&S Bike Discount alleen maar lof.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

DRI wrote:Hallo,
Ik ben ook zeer tevreden over mijn QLT Litening (intens gebruik,alles perfect)
Het nieuwe Race frame is iets lichter als de Litening.
Over H&S Bike Discount alleen maar lof.
Idem dito. Nu na 1 jaar en 5 maanden intensief biken mag 'k de ketting en de tandjes achter (gedeeltelijk) vervangen. Versnellingen NOOIT moeten afstellen maar nu zal dat gaan moeten.
krazykatie
Mountainbiker

Post by krazykatie »

Ik heb vorig weekend een Radon ZR Race besteld. Ik wacht - als een kind op de dag voor Kerst - op de levering ervan, en zal na een testritje m'n bevindingen neerpennen.
bqn
Mountainbiker

Post by bqn »

Beste forumleden,

Ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe mountainbike, en een tijdje geleden viel mijn oog op de fietsen van het merk Duitse Radon.
Na wat te hebben rondgekeken op hun website, ben ik van plan om een ZR Race 9.0 SLR te kopen.
Maar wat blijkt, dat deze fietsen enkel online kunnen gekocht worden. Mijn vraag was nu of dat de betaling van je fiets vlot verlopen is en ook als de gekochte mountainbike thuis kan worden afgeleverd van de mensen van Bike-Discount, of moet je naar Duitsland om deze te gaan ophalen? Op welke zaken moet ik letten?

Met vriendelijke groet,

BQ

Image
krazykatie
Mountainbiker

Post by krazykatie »

Ik heb ook een Radon.

De service bij Bike-discount is geweldig. Ik heb even op mijn fietsje moeten wachten (een 6-tal weken) omdat sommige onderdelen niet op voorraad waren, en toen er nog een week vertraging bijkwam kreeg ik geen e-mail, maar een telefoontje van de klantendienst om zich te verontschuldigen.

Ze sturen hem met veel plezier op, dan moet je niet naar Duitsland rijden. De fiets kwam netjes ingepakt hier toe, ik moet er enkel het stuur, het zadel en zadelpen, het voorwiel en de trappers opzetten, en presto.

Ik ben trouwens geweldig tevreden van mijn fiets, ook.
bqn
Mountainbiker

Post by bqn »

krazykatie wrote:Ik heb ook een Radon.

De service bij Bike-discount is geweldig. Ik heb even op mijn fietsje moeten wachten (een 6-tal weken) omdat sommige onderdelen niet op voorraad waren, en toen er nog een week vertraging bijkwam kreeg ik geen e-mail, maar een telefoontje van de klantendienst om zich te verontschuldigen.

Ze sturen hem met veel plezier op, dan moet je niet naar Duitsland rijden. De fiets kwam netjes ingepakt hier toe, ik moet er enkel het stuur, het zadel en zadelpen, het voorwiel en de trappers opzetten, en presto.

Ik ben trouwens geweldig tevreden van mijn fiets, ook.
Bedankt voor de snelle reactie!
ErikEngerd
Mountainbiker

Post by ErikEngerd »

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag dan eindelijk mijn Radon QLT Race 7 binnengekregen. Eindelijk, want het opsturen van de fiets vanuit H&S Bike DIscount ging welliswaar wel snel, evenals vervoer met DHL naar Nederland. Echter het laatste stukje met Selektvracht heeft ruim een week geduurd. Ik vreesde al ze de fiets bij iemand anders hadden afgeleverd (gebeurd echt, want een computer die ik 2 jaar geleden had gekocht werd verkeerd afgeleverd), maar gelukkig was dat niet het geval.

De verpakking van de fiets was enorm deugdelijk en het in elkaar zetten ging ook soepeltjes. Erg netjes met de handleidingen van de Shimano erbij en nog wat extra informatie. Ook de afstelling van de fiets is erg goed. De derailleurs schakelen perfekt dus dat hebben ze in elk geval netjes afgesteld. De remmen moet ik nog opnieuw centreren want die lopen iets aan, maar dit is echt een superfiets. Vandaag even een stukje wezen fietsen maar al snel in het bos weer omgekeerd omdat er teveel plassen waren en na afloop gelijk weer schoongemaakt. Ach ja, dat zal wel slijten denk ik en binnenkort weer met weer en wind de bossen in.

Overigens ook erg goeie service. Twee dagen nadat ik de fiets had gekocht verlaagden ze de prijs met 100 EUR en 1 telefoontje was genoeg om achteraf nog de prijs van de fiets te verlagen. Toch wel goeie service. Nu komt het tweaken en instellen van de fiets (voornamelijk dempers) en het echte uitproberen weer. Ik heb er in elk geval wel zin in. Overigens de fiets is echt mooi zwart, mooi mat in elk geval.

Groeten
Erik
Post Reply