Coastrace Oostduinkerke 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- jonathan
- Mountainbiker
- Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700
Tijdens de wedstrijd heb ik eigenlijk nooit beseft dat er problemen waren met verkeerd rijden enzo
Denk dat zo goed als iedereen verkeerd heeft gereden, ook ik heb tijdens de eerste ronde een heel stuk op de dijk gereden samen met heel veel anderen , ronde 2 ging dan zonder problemen want er stonden dan overal seingevers behalve aan het keerpunt
In de laatste ronde op de terug weg naar de finisch nog een verfrissende douche genomen (na een golfbreker samen met iemand van saeco door een HEEL DIEPE plas gereden )
Al bij al was het voor mij een deugdoende wedstrijd om de conditie eens te testen
jammer dat dit voor velen slecht is afgelopen er is ieder jaar wel iets met deze strandrace (2jaar terug werd ik 3 keer tegen gehouden door de politie om het verkeer door te laten )
Denk dat zo goed als iedereen verkeerd heeft gereden, ook ik heb tijdens de eerste ronde een heel stuk op de dijk gereden samen met heel veel anderen , ronde 2 ging dan zonder problemen want er stonden dan overal seingevers behalve aan het keerpunt
In de laatste ronde op de terug weg naar de finisch nog een verfrissende douche genomen (na een golfbreker samen met iemand van saeco door een HEEL DIEPE plas gereden )
Al bij al was het voor mij een deugdoende wedstrijd om de conditie eens te testen
jammer dat dit voor velen slecht is afgelopen er is ieder jaar wel iets met deze strandrace (2jaar terug werd ik 3 keer tegen gehouden door de politie om het verkeer door te laten )
- neverest
- Mountainbiker
Ja mannen, wat ik hier allemaal lees....Heb me lang ingehouden maar kan het niet laten om nu efkes te antwoorden.... Kris (marathonman) en Kris (superkrisser).... 2 oprechte, toffe en sympathieke coureurs van teerste uur....Hebben inderdaad jaren de strandrace van Oostduinkerke georganiseerd en was toen één van de meest aansprekende en best georganiseerde van de Belgische strandraces....hebben ons toen met mountainbikeclub Neverest afgescheurd van de huidige organisator die het nu voor het 3é jaar alleen verder organiseerd...kregen altijd steun van de gemeente en denk dat dit nu nog steeds zo is anders lukt het gewoonweg niet..zou me wel verwonderen dat gemeentepersoneel dienst deed als medewerker op de dag zelf..wij moesten voor de mankracht zorgen (ongeveer 130 man op dag van de wedstrijd)...zij zorgden voor de logistieke steun...Denk dat wij het laatste jaar dat we het als club organiseerden toen al 17euro vroegen en daar schoot echt niet veel van over....alles ging naar organisatie en prijzengelden...één van de redenen waardoor we ermee gestopt zijn...maanden voorbereiding en bijna geen euro over...was toen dus echt geen zakkenvullerij...heb zelf uit principe niet meegereden...wil de teloorgang niet meemaken...vind het wel erg voor alle mannen die met veel of wat minder ambitie afdropen naar de kust...maar om hetzelf weer in handen te nemen....Bjorn Rondelez belde me kort na aankomst al op om me te zeggen dat het tijd raakte dat wij weer het heft in handen gingen nemen.....kan inderdaad niet dat er praktisch geen seingevers of bepijling aanwezig zijn op een parcours waar soms snelheden tot 50km/u gehaald worden....levensgevaarlijk is dit...heb hier intussen stof genoeg gekregen om over na te denken...zullen eens een conclaaf over wat hier op t forum verteld is moeten houden met Wiedersche4en.....
Groeten van den oedenduuts...strandracer van het eerste uur.....
Groeten van den oedenduuts...strandracer van het eerste uur.....
- Superkrisser
- Mountainbiker
Post by Superkrisser »
Oeps, Sorry Neverest! In elke geval, misschien kunnen jullie deze strandrace weer op poten zetten.
Greetz, Kris
Greetz, Kris
- Bahamontes Wacky racer
- Mountainbiker
-
flipperflip
- Mountainbiker
plan van het parcour
Post by flipperflip »
Het parcour staat op de site. Daarop is al te zien dat je niet tot in De Panne moet om te keren. Ik denk niet dat er iemand het volledige parcour heeft gereden zoals het op de site staat.Misschien volgend jaar het parcours eens op de site zetten. Misschien ook wat vroeger aan de inschrijvingen beginnen. Dat was eigenlijk al een teken aan de wand, dat zo laat werd begonnen met inschrijvingen.
http://www.coastrace.eu/images/parcours.gif
het ligt niet aan de renners dat ze verkeerd reden maar op dat moment waren we met 5weg en ook jelle was erbij,om terug te keren reed ik de hele ziel uit mijn lijf en ik weet niet dat jullie dat weten maar dat is redelijk veel alzeg ik het zelf.en dan kom ik bij de kopgroep en zie je de leider er ook in zitten en dat je goed weet dat je hem er wel degelijk heb afgereden. mag ik dan niet mijn uiting tonen ofwat? dit is een organisatie om snel te vergeten en op naar knokke en daar antwoorden met de PEDALEN
groeten nico
groeten nico
Wat betreft organisator Coastrace.... Het roept vragen op dat iemand op zo'n manier een race organiseert... Ten eerste : 15 euro om deel te nemen aan wedstrijd die die naam niet waardig is. Ten tweede : Wat met de veiligheid van renners, publiek en toevallige passanten, wanneer een omloop niet is voorzien van seingevers en bepijling ? Hij zou het toch moeten weten hoe een strandrace georganiseerd moet worden. Als je dan bedenkt dat organisator een functie bij de Wielerbond Vlaanderen heeft (penningmeester) en op alle alle anders strandraces aanwezig is (misschien beter: "paradeert").... De bekwaamheid en motivatie van zo iemand moet in twijfel getrokken worden... of is het alleen maar te doen om de €€€€€€..... Een spijtige zaak voor de mountainbike-sport en een smet voor de andere organisaties van het kustcriterium zoals De Panne, Oostende, Knokke ... e.a. die er dan wel alles voor doen om voor een perfecte organisatie te zorgen.
-
Duboisbiking
- Mountainbiker